Dynastar TM lika som Dynastar NBT

• Trådstartare Trådstartare aeriksson
  • Start datum Start datum
A

aeriksson

Guest
Hellu,Ska köpa skidor på fredag och det verkar som om inte TroubleMaker Finns att köpa här i närheten men Dynastar har ju gjort en ny skida elr lika som TM och den heter bara Nothin´ But Trouble.Så jag undrar om jag ska köpa ett par såna (Nothin´ But Trouble) elr beställa ett par TroubleMaker i butiken som en sa att jag kunde.

Iår så har dynastar lite mer modeller av troublemaker blandannat en lite fetare modell som heter big trouble så därför har dom bytt namn på den vanliga troublemakern till Nothin but trouble.

Nä dom har INTE bytt namn på dom de finns big trouble,TroubleMaker,Nothin´ But Trouble åsså junior skidor å dave crichton pro model

Vad jag har förstått så finns det inga markanta skillnader mellan NBT och "vanliga" troublemaker mer än designen på topsheetet. Sen tror jag att importören inte tagit in vanliga TM till Sverige, men dom finns att köpa på den förträffliga och mycket hyllade sport-conrad.de för ca 3000 pix med bindning och frakt. eller någon av förra årets pro-models för samma pris!
Lycka till! Bra val av skida!

det finns väl ingen troublemaker 05/06... det e väl nothi´n but trouble! Har dom inte bytt namn på den?

jag hörde ett rykte som sa att den ena skidan är en lågpris variant med lite sämre kvalitet.. vet inte vilken som är vilken.. och jag har inga belägg som helst för detta påstående bara ett rykte som jag snappa upp nångonstans tror typ på newschoolers.com lr nått...

Vad jag har hört så är TM å Nothin´ But Troublr samma skida bara att TM e vita med flames å NBT Svarta med flames de e vad jag har hört

troublemaker kostar mer iaf i usa.

Jag snacka me en i en skidaffär och han sa att troublemaker var mer påkostad och därför kostade 120$ mer.

Jag hörde ett rykte som sa att det är väldigt många här på freeride som pratar en väldans massa strunt, jag hörde det från en kompis brorsa, stämmer det?

det finns en skida som heter big trouble som är en lite fetare variant o sen så finns det en som heter nothing but trouble som du ska har om du ska åka park... funkar även i pist o puder... nothing but trouble ser typ exakt likadan ut som big trouble så du kan alltid kolla i databasen om du vill veta hur den ser ut... big trouble kostar 6000 me bindning o nothing but trouble kostar 5000 me bindning (look px12 bindning) lycka till!!!

jepp ryktet var sant. tm kostar tex 100 dollar mer än nbt på getboards.com
nbt är dynastars skida som kommer tävla med skidor som K2 fujative, völkl dogen, rossignol sprayer i det nya lågpris segmentet.
Jag hörde även ett rykte som sa att lima-kos kompis brorsa hade rätt men samma person sa att det gäller att kolla upp ifall det sk struntpratet kanske är sanning :)

/om tillräckligt många har hört ett rykte blir ryktet sant :P

Alla dynastars twintips med 78 midja, NBT, TM, Phil pro models och dave critchton pro models är samma skidor så är det.

Agenturen i sverige JO sport valde att satsa hårdare på NBT för att dom tyckte den va snyggare med svart ovansida med flames eller spökrök eller vafan man ska kalla det.

skillnaden e att TM har träkärna medan NBT har skumgummi (trä är bättre)
detta såg jag då jag lyckats spräcka både ett par TM och ett par NBT...

Tillbaka
Topp