dynastar TM

Grilljanne

Aktiv medlem
dynastar TM
är det lätt att stålkanterna förstörs mycket genom att man railar med dynastar trouble maker?
går det att raila över huvud taget med de?
HAR HÖRT ATT DE I ÖVRIGT SKA VARA BRA I PARK OCH DUGLIGA I PUDER O PIST
är det nån som har någon erfarenhet av detta?

dynastar TM
Stålkanterna på tm verkar vara mjukare än andra stålkanter och trycks därför ihop när man landar på railen, det är iallafall den skillnad jag ser mot andra skidor efter att ha åkt på ett par tm ett tag nu. Mina har även gått av på ett ställe ungefär under pjäxan, så om du planerar att köra hårt på rails så ska du nog fundera på någon annan model, i hopp är de däremot klockers.

dynastar TM
jag vet så klart att alla skidor förstörs av att raila. dvs det blir repor på de, men grejen är att det är många som skrivit att stålkanterna går av lätt o grejer om man railar med de. Det var därför jag undrade.
Men jag har sett i många skidfilmer och så att det finns många professionella jibbers som kör med TM och railar ganska hårt. Givetvis får de nya skidor, men varför kör de med dessa då, om de railar så mycket och vet att de förstörs.

dynastar TM
om du inte är hyper seriös jibber och enbart håller till i parken och vill ha stålkanterna kan jag rekomendera plast rails, dom funkar mycket bättre än vad man tror och så slipper man problem med belagen och kanterna

dynastar TM
det är vad jag vet ordnat på 04/05 modellen.. mewn förra sesongens är lite lagom inte stryktåliga på räckena... gör som jag åk offpist istället... sen kom man ju hem precis hem fra österrikiskt sjukhus efter lavin oxå.. men ändå!

dynastar TM
Men proffsen bryr ju sig mest om att skidorna är sköna att åka/hoppa med, på rails känns då skidorna ganska lika.

Dom tar helt enkelt ett skidmärke med sköna skidor och dom ska ju gärna få en del pengar också.

dynastar TM
ja, men de jag kan inte tänka mig att stålkanterna på de är MJUKARE än på nån annan skida..
i vissa filmer kör de ju stenhårt på rails med de. även på kinkade..

dynastar TM
jag har kört på min t-m i snart 1 sesong och jag railar i stort sett 3ggr i veckan INTENSIVT och min har inte lossnat ellr gått av

Tillbaka
Topp