dynastar trouble maker

atomic_tweak

Ny medlem
dynastar trouble maker
hej
jag har tänkt att införskaffa ett par dynastar trouble maker till i vinter men de e bara det att jag egentligen inte har nån aning om hur dom är som skidor eller vad dom passar till. så nu undrar jag helt enkelt om det är någon som vet något om dom. framförallt undrar jag om dom är väldigt jibbinriktade eller om dom är ganska så allround eftersom jag både åker puder, pist och park

dynastar trouble maker
...
dom är väldigt allround. bra twintip, duger i puder enligt rec. och funkar fint i pist.

dynastar trouble maker
men stackars satar

trouble maker 05/06 är vit me flames

big trouble 05/06 är svart me flames (back county jibb skida)

dynastar trouble maker
Har typ kört på dem i en säsong och lite mer. Dom är kvicka i pisten och allmänt bra i parken(duger bra för mig) men i puder är dom inte de bästa jag har åkt.

dynastar trouble maker
fråga vart som helst i stockholmsbutikerna så sägher dom att TM inte finns i år, de heter nothin but trouble o säljs typ överallt

dynastar trouble maker
som wallster säger så finns det ett par vita trouble maker men ja har vart på alpingaraget länna sport alpint och skidbytar boden

dynastar trouble maker
troublemaker är inte samma skida som nothin but trouble. skillnaden har något med kärnan att göra, kommer inte ihåg exakt vad.

troublemaker går inte att köpa i sverige men notinh but trouble säljs lite överallt. troublemaker är dyrare än nothin but trouble i t ex USA och jag antar att den är mer "utvecklad" än vad nothin but trouble är. om någon är väldigt sugen på troublemaker så kan den köpas på sport-conrad.de.

dynastar trouble maker
Har sagt det förr säger det igen alla Dynastars twintips med 78 midja är exakt samma skida förutom designen.

Nothing but troulbe, trouble maker, DC pro, Phils pro, Marie des neiges pro.

Anledningen till att du har problem att hitta dom med vita designen (trouble maker) är för att Dynastar valde att köpa NBT som dom tyckte var snyggare än TM.

Så är det.

Tillbaka
Topp