Dynastar Trouble Makers stålkanter

Smidifix

Ny medlem
Hejsan!
Nu har jag läst igenom alla trådar om denna twintip. Har hört mycket om att den skulle vara bra men jag blir så osäker om jag vågar köpa den med tanke på alla bilder man sätt på stålkanterna på dom och de som säger att stålkanterna släpper så lätt på rails. Är det verkligen så allvarligt? Är det någon här som har eller haft ett par trouble makers och som brukar raila på dom ganska regelbundet som kan svara på detta.

Väldigt tacksam för svar.

köp dom och ha å hoppa med å raila lite ibland, om du ska sticka ut på stan å köra räcken eller köra railsession någon dag, så ha något par asbilliga lagg som du inte bryr dig om...

Dom lär väll ha fixat problemen dom hade med 04orna på 05an får jag hoppas.. eller är det någon som haft problem med ett par 05or?

Köpte mig faktiskt denna skida ikväll. Är nybörjare på twintip iofs så lär inte åka så hårt å raila. men vem vet.

en polares trobule maker har funkat skit bra på räcken , inte ens en spricka, och han körde handrails i stan med dom och sånt. men tailen har nog spruckigt lite :P

Alla skidor går sönder till slut om du kör rails med dom, stålkanten kan släppa/knäckas, tail/nos kan ryka etc. Tror inte att det är mer problem på tb´n jämfört med andra modeller.
(dom är dock oerhört lätta=lite mindre robusta)

Så egentligen är alla skidor mer eller mindre ohållbara för rails. Dom bilder man sett måste ju va folk som kört stenhårt?! Men iaf, man får väl inte reklamera trasiga kanter va?

Snödjup

Tillbaka
Topp