Vad tycker du om glissade då, du skulle inte kunna tänka dig att köra på en sån då. Funderar starkt på att köpa mig en sån själv och då BIG GUN http://www.glissadesnowboards.com/biggun.html Verkar vara en schysst bräda för mig som älskar både pist och offpiståkning och som sällan hoppar. Dessutom är man både lång och har stora fötter så man behöver en både lång och bred bräda.pinn sa:bättre än vad ?? bättre till vad eller bättre för vem och till vilken typ av åkning.. ??
jag har kört i snart 20 år.. jag ställer KRAV på min bräda.. responsen skall vara SNABB och brädan skall kännas helt perfekt för mig.. en mm hit och dit spelar STOR roll för mig.. etc etc etc .. jag har helt enkelt blivit KINKIG på äldre dar
en blunt eller air gör inte riktigt DET för mig i backen så jag kör nästan uteslutet PRO brädor eller typ Custom X .. är riktigt sugen på en Vapor.. kan ju få en för 800$ ink frakt från eBay .. (ca: 6000istället för de ca: 10.000 en Vapor kostar här hemma.
för mig ÄR det stor skillnad på billigare och dyrare brädor..
för sven eller sixten som bara kört i lilla hemmabacken och bara i 1-2 år ca: 3 v / år så skulle jag nog kunna säga att det e bättre med en billigare bräda.. den är mer följsam och lättare att köra på för en "nybörjare"
/Pinn
pinn sa:..
kan tyvärr inget om nått annat märke än Burton
men fråga "Doughboy" här på forumet.. han kan sina Glissade
/Pinn
Om du är nyfiken tycker jag du ska ta o kika runt lite på www.skibuilders.comNils_n sa:Det är intressant vad som gör en bra bräda. Materialet ska vara hållbart och samtidigt lätt och flexibelt är min logiska deduktering. Ska en bräda kosta säg 10 000 så måste det vara en oerhörd intrikat tillverkning för att en planka i trä ska vara värd det priset. Nu spekulerar jag hej vilt men råmaterialet kan nog inte kosta mer än ett par hundra, så det som går åt blir antagligen den ev. svåra processen att skapa en bräda med olika lager som sitter ihop och stålkant som sitter fast runtom, och att inte nämna att få till den perfekta formen. Skulle vara kul att se ett repotage på freeride i bräd/skidtillverkning. Svårt att bli inbjuden att komma och kolla i sånna fabriker/workshops som privatperson skulle jag tro.