Dyrt i Gränsen???

Dyrt i Gränsen???
Tjaa...det är bara boendet, maten,drickat och liftkorten som kostar skjortan. Hotell Riksgränsen har mer eller mindre monopolställning (få alternativ) och priserna därefter. Du hittar säkert en del priser på http://www.riksgransen.nu

That´s all kids! / MM

Dyrt i Gränsen???
Ett dagkort 300:-
Soppa till lunch 65:-
En fatöl 54:- eller en liten Heineken 56:-
Tåg/karven till Björkliden om man vill slippa flatljuset 50:-

-vanliga fjällpriser varken mer eller mindre.

Sen är det skönt att SPA-avdelningen är för
oss över 16 år fram till 18.00 :)

/Haze

Dyrt i Gränsen???
kom hem igår och tycker inte att det var speciellt dyrt där uppe. Liftkortet kostar men åkningen man får går inte att värdera i pengar, väljer man sen att äta ute varje dag kan det bli dyrt. Tycker även inte att det var speciellt dyrt i affären, tycker faktiskt att dom var rätt snälla med priserna med tanke på att dom har monopol där uppe.

ozzman: som att jämnföra järbyn med stenmark

Dyrt i Gränsen???
Liftkortspriser:

Riksgränsen 1 dag: 295:- vuxen 250:- ungdom
Åre/Duved 1 dag: 305:- vuxen 245:- ungdom
Björkliden 1 dag: 260:- vuxen 200:- ungdom

Klarar ni att räkna ut var det är dyrast? För billigt är det varken i Åre eller Riksgränsen...

;-) / MM

Dyrt i Gränsen???
Åre har lite större kostnader än Björkliden. Lite fler backar och lite fler liftar... Gondoler och sittliftar kostar mer än ankare....

Dyrt i Gränsen???
No Kharma!

Om vi räknar kronor per lift och pist har sannolikt Åre sveriges billigaste liftkort och Riksgränsen sveriges dyraste!

;-) / MM

PS! När jag tänker efter är nog Abisko bland de dyraste...en lift och ingen pist...DS.

Dyrt i Gränsen???
Jämföra åkningen i åre med gränsen känns som att kämföra pulkabackar med alperna.. pizza ät väldigt dyrt dock... bärs kan man ta med sig själv... åkningen är lätt bäst i Sverige

Dyrt i Gränsen???
vill man bo billigt kan man slagga i abisko och köpa käk i icaaffären där(om man ska stanna längre än 3dar)
Men så fasligt är det väl inte? går ju att åka upp 2pers för 1500 en weekend
Helikopteråkningen är ganska sjysst om man känner för att spendera lite xtra

Dyrt i Gränsen???
Japp, Bergsmannen, Abisko är nog dyrast, 150 kr för en dag i den snart 40 år gamla linbanan.

Men som åkningen har varit de senaste dagarna är det nog det mest prisvärda i förhållandet kr per orörd meter lössnö.

Dyrt i Gränsen???
det beror helt vad man gör det till, vill man vara lite primitiv å hård så kan man hitta nice tältplateser på våren! eller så packar man en lägenhet överfull, så blir det å "budgetstyle"
man kan köpa billig mat, å man kan även hitta jäkligt billiga tågbiljetter...Tex. 240kr tur å retur från luleå är inte illa!
men är man en bortskämd jävel å ska ha space i boendet, jävligt god mat, pub öl, spa. mm. så kommer det ju kosta endel ska ni se!

Gränsen är det värt att åka till... lär er berget så hittar ni nice åkning varje dag, även i det fetaste flatljuset du kan tänka dig.
seå deseå

Dyrt i Gränsen???
Kom nyss hem från gränsen och jag betalade endast 500 kr för 3 nätters boende. Tycker iaf att de va jävligt billigt...

Dyrt i Gränsen???
Lånar denna tråd. Måste tjura ihop någonstans.

Det tidigare rabbaterade försäsongs årskortet är till i år borttaget.
Det känns ju som en jäklarns besvikelse. Man har ju haft gränsen som tillflyktsort de senaste åren och ett billigt årskort har ju varit räddningen.

Senast ändrad:
Dyrt i Gränsen???
perbac: som jag sett det så har dom fortfarande kvar dom billigare priserna under primären..

Taget från Riksgränsen´s broschyr:

Säsongspass vuxen 07 3395:-
Försäsongspass vuxen 07 2595:-

Så dom har kvar dom billigare priserna, försäsongspass säljs t.om premiär helgen om jag inte missminner mig.. Detta står dock inte med på deras hemsida, men som sagt i broschyren om riksgränsen står det med..

Dyrt i Gränsen???
Henrik_koivisto sa:
perbac: som jag sett det så har dom fortfarande kvar dom billigare priserna under primären..

Taget från Riksgränsen´s broschyr:

Säsongspass vuxen 07 3395:-
Försäsongspass vuxen 07 2595:-

Så dom har kvar dom billigare priserna, försäsongspass säljs t.om premiär helgen om jag inte missminner mig.. Detta står dock inte med på deras hemsida, men som sagt i broschyren om riksgränsen står det med..
När jag såg på hemsidan så mailade jag till försäljnings/marknadschefen där. Hon medelade att det är borttaget tills i år men hon hopapdes att man ändå skulle vara intresserad av att fara upp och åka.

För att dubbelkolla det hela så gick jag in till Adrenalin här i luleå (samma grabbar som driver sportshoppen i gränsen) och frågade om dessa tokerier verkligen var på riktigt och tyvärr kunde dom bara medela mig att rabbatten var bortttagen. Jäkligt surt.
Men står det i broschyren så kanske man har en chans att hävdda det, eller?

Tillbaka
Topp