Dyrt på plats?

Skagge

Ny medlem
Dyrt på plats?
Skulle vilja höra mig för hur vida det är med priserna nere i st anton har läst en massa trådar med diverse tips om att "köp allt där nere för det är billiagre". Stämmer verkligen det? Läste nämligen idag en tidningsartikel om St anton där de avråder från att köpa något därnere för att det är dyrare än i Sverige.

Någon med ett svar? Brinner i knutarna!

Dyrt på plats?
prisen är väl ungefär de samma i anton, men köper man massvis med prylar därnere så har man fördelen att man blir polare med försäljaren vilken brukar ge lite rabatt i framtiden och förhoppningsvis gratis skidvård osv. sen har du möjlighten att testa skidor/bräda innan du köper.. jag hade köpt allt på plats iaf.

Dyrt på plats?
De e skönt att köpa på plats för då kan man testa, som adriano säger, och man har garantin på plats o slipper skicka hem grejor.
Priserna i alperna brukar vara samma/lite dyrare/lite billigare än i sverige, brukar inte skilja särskilt mycket.. bättre är isf att köpa sakerna på nätet istället, för där är det verkligen billigare!
Jobbar man i skidbutik brukar man få lite rabatt, mina kompisar fick 40% så köpte en del via dem, riktigt billigt!
Sortimentet brukar va mycket större i alperna än hemma (speciellt om du inte bor i en svensk skidort) så hellre "där nere" än hemma, o hellre på nätet än något av de!

Tillbaka
Topp