e'dollo making money, level1 update..

alkoholz

Ny medlem
Hela storyn!:
http://www.level1productions.com/news.php?id=201

Henrik Harlaut show up later that night with 2 fresh cameras. After getting a phone call while shooting at Keystone that morning, the two rallied back to Denver, packed up, and hopped on one of the first planes out to the Midwest. Henrik somehow managed to make the trip from Colorado to Detroit using only the photo on his season pass to get through our trusted homeland security, since he left his passport in his ski pants in Salt Lake City.

Being on a late night sleep schedule from then on out we were able to roll up to a 5-kink late enough not to be bothered the following night. With a few days rest, Henrik Harlaut came back into the game swinging, with a notable 270 on, to a “Jon Brogan ride-away". Since Henrik's goal for the trip was to “do something to blow Tom Wallisch's mind" he made a phone call immediately after the session to do just that, which probably stoked Henrik out just as much as actually getting the trick.

Tycker Henrik borde ta på sig stavarna. Ser bättre ut med i mitt tycke. NO DISRESPECT 2 eDoLLoOO

Haha jag har nog aldrig garvat så hårt. Var fan det töntigaste jag sett. Använd stavar för fan, ser ju ut som nerskitna bladare :)

evil sa:
Haha jag har nog aldrig garvat så hårt. Var fan det töntigaste jag sett. Använd stavar för fan, ser ju ut som nerskitna bladare :)
Ja men absolut. Tre av världens bästa railare som kör i en minipark varav en kör utan stavar, det går helt klart in under kategorin "det töntigaste jag sett". Speciellt när anledningen till bristen på stavar är att personen i fråga har en bruten tumme och kanske inte känner för att krama om en stav och få känna smärta för att just DU inte ska tycka att det är "det töntigaste" du sett. Känns som att du måste ha haft ett ganska innehållslöst 29årigt liv, eller så försöker du helt enkelt bara leva upp till ditt väldigt icke-töntiga namn "evil". Hjäähäähäääähäääääälp!

H-T sa:
evil sa:
Ja men absolut. Tre av världens bästa railare som kör i en minipark varav en kör utan stavar, det går helt klart in under kategorin "det töntigaste jag sett". Speciellt när anledningen till bristen på stavar är att personen i fråga har en bruten tumme och kanske inte känner för att krama om en stav och få känna smärta för att just DU inte ska tycka att det är "det töntigaste" du sett. Känns som att du måste ha haft ett ganska innehållslöst 29årigt liv, eller så försöker du helt enkelt bara leva upp till ditt väldigt icke-töntiga namn "evil". Hjäähäähäääähäääääälp!
Haha jävlar vilken attack. Förresten vem var den tredje railarN?
Haha harlaut är ju ändå för skön när han kör sin stil hela vägen ut och lite till. Skön musiksmak verkar gubbarna ha också, Slamina hade ju det bästa "soundtracket" iår även om den här videon var från level1 antar jag? Vet någon vad låten hette i den här videon?

PEACE fellow whiggas

skön åkning ;) inga galna typ lip450 to pretzel 630 eller nåt sånt omänskligt, skön åkning bra edit :D

Hel skön edit! Precis som avillberg säger! Inget omänskligt bara skön åkning.. Mer sådant =)

Att denna inge stavar diskutionen alltid ska dyka upp... Borde det inte vara ganska akseptabelt att åka utan nu för tiden? Men det är ju som vanligt, folk stör sig folk och visse versa!!

Jag tror det handlar om lite mer än BARA stavarna... Men jag är glad att ni la upp det här. Omänskligt underhållande på så många plan.

Skulle vilja slänga in ett till ben i hundkenneln:

Henrik Harlaut SKITER totalt i miljön! Varför åker man annars till andra sidan jorden för att åka skidor på ett berg med hundra fallhöjdsmeter?!?! HUR är det EKOLOGISKT FÖRSVARBART???

Vi har ju faktiskt anläggningar i sverige med säkert tusen fallhöjd! Det är tio gånger så bra!

Ja NI stör er på mer än bara stavarna ja! Dom stör sig på er för att ni stör er på dom... Dom lever en helt annan livsstil än er och ni accepterar inte det! Så enkelt är det...

Henrik Harlaut skiter absolut inte i miljön! Varför skriver han då på ett kontrakt med Magic Potion?

Det handlar om att han är en bra skidåkare som vill leva på att åka skidor. Det medför att han måste åker runt i världen och visa upp sig. Vi såg ju videon? = Bra reklam för Henrik Harlaut och hans sponsorer... Alla artist och idrottsman på elit nivå är natur banditer!

Du kan börja skriva din lista på alla som skiter i miljön nu =P

.

FF sa:
Henrik Harlaut SKITER totalt i miljön! Varför åker man annars till andra sidan jorden för att åka skidor på ett berg med hundra fallhöjdsmeter?!?! HUR är det EKOLOGISKT FÖRSVARBART???
Kan gladeligen tilldela dig "Freeride's minst genomtänkta inlägg 2008"! Och med tanke på det här forumets nivå, så är det en hyffsat bra bedrift..

Du ska få hjälpa mig att svara på en sak.

Lille henrik flyger till usa, Tränar ett par dagar i summit countys parker (världens bästa för tillfället, något som inte erbjuds i europa, och man måste därför ta sig till usa för bra försäsongs-träning). Och får sedan erbjudande att följa med ett i industrin väldigt erkänt filmbolag för att filma ett par dagar.

Henrik och resten av grabbarna sliter röven av sig i ett par dagar, får mycket gjort, och bestämmer sig därför för att ta det lite lungt någon dag.

Om de under den dagen bestämt sig för att sitta hemma och slöa, istället för att fara ut till en närliggande backe med "hundra fallhöjdsmeter?!?!" och leka omkring och bara ha skoj, så hade det alltså varit mer ekologiskt försvarbart?

Menar du då att det är bergets storlek som avgör huruvida handlingen är Ekologiskt försvarbar eller inte??

Du kanske är sarkastisk i ditt inlägg, den är isåfall väldigt svårtydd. Men det är lungt, vet att folk från "din generation" inte riktigt har koll på det där.. Du sitter nu antagligen o skrattar när du läser detta "haha, kidsen tar det här så seriöst, de blev verkligen på krigsstigen efter mitt inlägg och skriver sjuukt långa försvars-inlägg (som detta)". Har inte skrivit detta som ett försvars-inlägg för alla kids, men för att jag stör mig på era "äldres" klago-inlägg i dessa trådar som inte tillför något mer än de inlägg ni själva klagar över.

Respekten för att låta annat folk klä sig och uppföra sig hur de vill, speciellt när de gör en så världslig sak som att åka skidor kanske inte uppfanns innan slutet på 80-talet? Så att ni blev utan denna förmåga?.. vad vet jag..

END RANT.

AndreasOlofsson sa:
FF sa:
Kan gladeligen tilldela dig "Freeride's minst genomtänkta inlägg 2008"! Och med tanke på det här forumets nivå, så är det en hyffsat bra bedrift..

Lille henrik flyger till usa, Tränar ett par dagar i summit countys parker (världens bästa för tillfället, något som inte erbjuds i europa, och man måste därför ta sig till usa för bra försäsongs-träning). Och får sedan erbjudande att följa med ett i industrin väldigt erkänt filmbolag för att filma ett par dagar.

Henrik och resten av grabbarna sliter röven av sig i ett par dagar, får mycket gjort, och bestämmer sig därför för att ta det lite lungt någon dag.

Om de under den dagen bestämt sig för att sitta hemma och slöa, istället för att fara ut till en närliggande backe med "hundra fallhöjdsmeter?!?!" och leka omkring och bara ha skoj, så hade det alltså varit mer ekologiskt försvarbart?

Menar du då att det är bergets storlek som avgör huruvida handlingen är Ekologiskt försvarbar eller inte??

Du kanske är sarkastisk i ditt inlägg, den är isåfall väldigt svårtydd. Men det är lungt, vet att folk från "din generation" inte riktigt har koll på det där.. Du sitter nu antagligen o skrattar när du läser detta "haha, kidsen tar det här så seriöst, de blev verkligen på krigsstigen efter mitt inlägg och skriver sjuukt långa försvars-inlägg (som detta)". Har inte skrivit detta som ett försvars-inlägg för alla kids, men för att jag stör mig på era "äldres" klago-inlägg i dessa trådar som inte tillför något mer än de inlägg ni själva klagar över.

Respekten för att låta annat folk klä sig och uppföra sig hur de vill, speciellt när de gör en så världslig sak som att åka skidor kanske inte uppfanns innan slutet på 80-talet? Så att ni blev utan denna förmåga?.. vad vet jag..

END RANT.
haha, egd FF!
grymmt svarat, proops..

Antagligen för att teamet är amerikanskt och dom flesta medlemmarna i teamet är amerikanare. Hnerik är bara en del av teamet och förmodligen den ända svensken?!...bör då teamets andra delar ta sig till Sverige bara för att HH e där? tänk du på vad som är "EKOLOGISKT FÖRSVARBART"...

he he gryyyymt phet ju =D bara så rätt å köra utan stavar dom e ju bara i vägen. grymt stajlish tröja osså den räkte typ ner till marken ju =) asså han evil å ff fattar ju trögt om dem tycker det e tönntigt. dem kanske inte fattar att det inte finns sjyssta parker överallt. cred till HH!!!!!!!!

Oskarix sa:
he he gryyyymt phet ju =D bara så rätt å köra utan stavar dom e ju bara i vägen. grymt stajlish tröja osså den räkte typ ner till marken ju =) asså han evil å ff fattar ju trögt om dem tycker det e tönntigt. dem kanske inte fattar att det inte finns sjyssta parker överallt. cred till HH!!!!!!!!
Grattis Oskarix! Nu har du också visat precis hur mycket du stör dig på deras livsstil! Ni sänker även eran intelligens med varje inlägg ni skriver!!

Precis det här Forum är till för! =)

Så fortsätt bara! Jag tycker det är enormt underhållande!

AndreasOlofsson sa:
FF sa:
Kan gladeligen tilldela dig "Freeride's minst genomtänkta inlägg 2008"! Och med tanke på det här forumets nivå, så är det en hyffsat bra bedrift.. (...)
Oooh, nej. Finns en hel uppsjö med verkligt ogenomtänkta svar. Till exempel alla svar som är färre än 5 ord...

Nej det är ju verkligen inte ekologiskt, å andra sidan måste man få resa här i världen.
Att nämna magic potion i bebatten tycker jag nästan är ett skämt. Jo, miljövänlig valla är ju bättre än miljöfarlig valla, det är ju solklart. Men med tanke på hur mycket gifter det finns i de kläder vi skidåkare använder så är vallan verkligen en piss i missisippi...

För övrigt skulle det stackars barnet behöva en hjälpande förälder.
Ni vet, dra upp byxorna, hålla rätt på stavarna, snyta näsan... ;)

Senast ändrad:
Ok jag vet att vi i den lite äldre generationen här inte riktigt förstår det där med "steeze" och "gangstah" och att köra utan stavar för att det ser "coolt" ut. Men snälla förklara för mig vafan han gör 0:31 i filmen. Är det en "mid air takin-a-dump" med lite steeze eller?

Ni kan ju inte tycka det är snyggt? Till och med jag kan uppskatta Jon, jakob och de andra när det drar en dubbel cork eller kangaroo. Men det där? Seriöst...

evil sa:
Ok jag vet att vi i den lite äldre generationen här inte riktigt förstår det där med "steeze" och "gangstah" och att köra utan stavar för att det ser "coolt" ut. Men snälla förklara för mig vafan han gör 0:31 i filmen. Är det en "mid air takin-a-dump" med lite steeze eller?

Ni kan ju inte tycka det är snyggt? Till och med jag kan uppskatta Jon, jakob och de andra när det drar en dubbel cork eller kangaroo. Men det där? Seriöst...
Var snäll och länka ett klipp där du tycker att skidåkaren i fråga har snygg stil så vi kan få ta del om vad du tycker är snyggt. Men seriöst, vad är det med er "äldre" och att ständigt behöva uttrycka att ni finner stora kläder fult?

Undra vilka som vinner kampen!

- klagomål på att HH kör utan stavar
- folk som försvarar om att han har brutit tummen

Vore ju ologiskt om folk klagar vidare ...

Sjukt nice film iaf :)

evil sa:

alla gillar olika saker lixom..
så orka h8 bara för att han kan åka och inte du... dAmmnN fuCKing hAteerZz!!

AndreasOlofsson sa:
FF sa:

END RANT.
Hahah här va det ord och inga visor..När han ändå plockar hem freerides minst genomtänkta svar så kan han också vinna "Jag blev mest ägd på fr år 2008"
Ricktigt bra svar:)

RailReppin sa:
Vadå? Det ser skönt ut, det är bättre att det går åt stil hållet än spin to win.
Var i den filmen kunde du skönja minsta tillstymmelse till stil? Att åka rakt över en liten snöhög med armarna hängande rakt ner (Evil som har lite bättre insikt i "jibber"-världen kallade det visst för en "mid air takin-a-dump") är i min mening helt oestetiskt. För den som vill se vacker, stilfull och stor åkning rekomenderar jag varmt Claim från Matchstick Productions. Kaj Zackrisson visar prov på bra linjeval och för den som gillar att se stora hopp är Jacob Wester en höjdpunkt. Äntligen någon som kan hoppa med stil, hålla i sin grab och rotera långsamt. Det är dessutom inspelat av folk som har stor kunskap i filmteknik vilket gör att hela produktionen blir riktigt snygg. Videon som diskuteras i den här tråden skulle lika gärna kunna spelas in på Vallåsen med en VHS-kamera från Blocket, det finns ingen anledning att åka till USA för att göra sånt.

Aspebo sa:
vad man tycker är stiligt är väl ändå olika från person till person?
Du får gärna lämna din definition på stiligt och hänvisa till en sekvens i ovan nämnda film där det visas prov på stil.
Min definition i jibb-sammanhang är: Lugnt, kontrollerat och stort.

AndreasOlofsson sa:
Käre Andreas, tack för ditt insiktsfulla svar.

Det är att sant nöje att se hur du bidrar till detta forum. En fröjd att läsa alla dina fantastiska trådar där du hjälper till att göra Freeride till vad det är.

Till skillnad från oss andra gamlingar som enbart häckar här i väntan på villbråd i skepnad av tonåringar att klanka ner på, gissar jag det kännas riktigt bra inombords att du verkligen gör en skillnad.

Om du nu hade läst mitt inlägg hade du kunnat se hur jag börjar med att tacka för en underhållande video. Detta efter att jag inlett med att försvara vår unge hjälte, från (enligt mig vansinniga) påhopp om att det bara är stavföringen som ligger under luppen. Helt befängda anklagelser!

Efter det ställer jag en simpel fråga; Hur kan detta vara ekologiskt försvarbart? På detta får jag svar på tal: Det är försvarbart eftersom han skrivit kontrakt med Magic Potion. Tack för att du tog dig tid att svara Hamann, uppskattas.

Som du ser har jag inte gjort annat än att stötta Henrik Harlaut.

Trots detta blir jag nu helt påhoppad här i forumet! Du beskyller mig för utövande av sarkasm och andra förrycktheter. Vänligen läs mitt inlägg igen och be sedan om ursäkt för dina snedsteg så skall dina synder bli förlåtna.

Senast ändrad:
Oskarix sa:
RailReppin sa:
Vadå? Det ser skönt ut, det är bättre att det går åt stil hållet än spin to win.
Var i den filmen kunde du skönja minsta tillstymmelse till stil? Att åka rakt över en liten snöhög med armarna hängande rakt ner (Evil som har lite bättre insikt i "jibber"-världen kallade det visst för en "mid air takin-a-dump") är i min mening helt oestetiskt. För den som vill se vacker, stilfull och stor åkning rekomenderar jag varmt Claim från Matchstick Productions. Kaj Zackrisson visar prov på bra linjeval och för den som gillar att se stora hopp är Jacob Wester en höjdpunkt. Äntligen någon som kan hoppa med stil, hålla i sin grab och rotera långsamt. Det är dessutom inspelat av folk som har stor kunskap i filmteknik vilket gör att hela produktionen blir riktigt snygg. Videon som diskuteras i den här tråden skulle lika gärna kunna spelas in på Vallåsen med en VHS-kamera från Blocket, det finns ingen anledning att åka till USA för att göra sånt.
Du tror alltså att straight-airen var helt seriös filmad och att de tänkte "fan va cleant och bra trick!" när de valde klipp under redigeringsarbetet? Har du ens sett Henrik Harlaut göra sw 14? Det finns ingen som håller graben längre på en sådan stor snurr som han gör, förutom möjligen just Jacob Wester på sina dubbelcorks, men han snurrar också ett halvt varv mindre än Harlaut.

Kyle Decker, personen som filmat och troligen redigerat editen är också filmare för Level 1 Productions, ett filmbolag som vunnit priser år efter år för "outstanding cinematography", vilket i alla fall jag tycker borde tyda på att han har relativt stor kunskap när det gäller filmteknik. Att Matchstick dessutom har skidvärldens kanske enformigaste och tråkigaste redigering kan ses som en personlig åsikt, men det är totalt felaktigt att påstå att personerna bakom Matchstick har tydligt större kunskaper än personerna bakom Level 1, om de ens har större överhuvudtaget. Anledningen att de är i USA kan du läsa om i artikeln som hela tråden handlar om, men det kanske är för jobbigt för dig eftersom de stora kläderna är så otroligt stötande...

MEN HALLÅÅÅ. SLUUUTA H8TA NÅGONGÅNG, DEM FÅR HA VILKEN STIL DEM VILL. UTAN STAVAR, STORA KLÄDER.... get a life h8ter's...

Tillbaka
Topp