Efterlysning - Viktigt

ErikWibaeus

Medlem
Efterlysning - Viktigt
Natten mellan den 14-15 juni var det inbrott på Henrik Rostrups (för er som inte vet så e d han som gjorde TBC med Kris Ostness), Vincent Skoglund, John Lundberg kontor. Prylar och material från 5 års filmning är nu försvunna! Hasselbladare, G5:or är nu försvunna men den största förlusten i mina ögon är allt material snubbarna har samlat på sig från 5 år. Måtte d vara orört...
Stor efterslysning på Transition har ocå gjorts.
Find your stuff soon....

Källa: Transition

Den som har tänkt att göra nåt me materialet som e snott kan ju ta å dra.

Senast ändrad:
Efterlysning - Viktigt
hmmm.. weird. dom får inte ta bort material!!!!

Senast ändrad:
Efterlysning - Viktigt
vafan är meningen me å sno nån annans grejjer??.. man kan juh inte direkt göra en film av de.. helt jävla onödigt! AAAAAAHRG!

Efterlysning - Viktigt
tror inte att dem som gjorde inbrottet bryr sig om materialet på hårddiskarna, jag är rädd för att det redan är raderat och datorerna sålda

Efterlysning - Viktigt
Ja, dom bryr sig nog inte om materialet. Om det inte är någon liten moviemaker-jibber som planerar att göra en asgrym film..

Synd synd..

Efterlysning - Viktigt
men venfan vill förstöra för henrik?? det låter juh helt vansinnigt.. :S men vissa kanske inte har nå bättre för sej.. så då tar man å gör inbrott hos en av skidvärldens bästa filmare å snor alla hans prylar..:S skumt

Efterlysning - Viktigt
Fan vad dåligt .. Men vem fan vill åt sånnt matreal ? Den det nu är kan ju inte producera något, isf borde ju ngn känna igen det ? :O Så jävla synd iaf ..

Efterlysning - Viktigt
Jag tycker att freeride eller någon som kan med det här med namninsamlingar ska dra igång en sådan. Som vi sedan kan lämna över till polisen så att dom kan se att många bryr sig och kanske få tummarna ur.

Efterlysning - Viktigt
till er som frågar vem som vill åt matrealet så kan jag säga att de antagligen ger fan i vad som finns på diskarna... med tanke på att de är den fräsch utrustingen de vill åt för att senare kränga...

men det är förjävligt att sånt här händer! Folk måste lära sig skilja på "ditt och mitt"!

Efterlysning - Viktigt
chilla sa:
ja precis, det låter lite konstigt att inte ha en backup på 5 års material utan att endast ha det på en/några datorer. MEN JÄVLA FÖRBANNAD BLIR MAN!!!!! dom som har snott grejerna borde få sig en redig jävla ak maiden i tarmen!!!

Efterlysning - Viktigt
Muppas sa:
chilla sa:
ja precis, det låter lite konstigt att inte ha en backup på 5 års material utan att endast ha det på en/några datorer. MEN JÄVLA FÖRBANNAD BLIR MAN!!!!! dom som har snott grejerna borde få sig en redig jävla ak maiden i tarmen!!!
Nog tror jag de hade backup på filerna alltid, problemet är dock att de antagligen fanns i samma lokal och att de som gjorde inbrottet fick med sig 15 st Firewirediskar(!)...

Efterlysning - Viktigt
henrik har säkert nån som inte gillar honom henrik kan ha saagt nå på fyllan äler vad som helst som gjorde honom arg å då ville han hämnas vette fan synd i alla fall

Efterlysning - Viktigt
De borde väl ha kopior, annars blir jag riktigt jävla arg. Fatta mycket skidtid de slösar på att filma underfem års tid! Vilka jävla kuk idioter som tror att de är något och snor filmmaterial.
Jag bryr mig fan inte om det är typ en tavla från ett museum eller nått men vafan det här är ren bra skidfiilm. Jävla dumskallar.

AAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHH! Jag lackar sönder som in i helvete!!

(Ursäkta mitt lilla damp-anfall men jag blir helt sjukt sur.)

Efterlysning - Viktigt
tkr att nordens alla skidåkare enas i en arme o spöar skiten ur de hororna som gjort det.

Efterlysning - Viktigt
jeppenator sa:
men venfan vill förstöra för henrik?? det låter juh helt vansinnigt.. :S men vissa kanske inte har nå bättre för sej.. så då tar man å gör inbrott hos en av skidvärldens bästa filmare å snor alla hans prylar..:S skumt
jag tror inte att tjuvarna brydde sej så mycket om vems grejer det var...

Efterlysning - Viktigt
namninsamling gör nog mycket.. :D
tråkigt när det händer. men bara att gå vidare och göra en ny film nästa år. 5 års material. men ändå. hur ofta använder man så gammla saker? och det som är bra har man ju redan använt i filmer. känns lite tråkigt att använda samma material två gånger. så. det händer alla. skidproffs som amatördokumentärfilmare.

eller..
kanske ska jag te mig som resten av er som skrivit: "R.I.P"

Efterlysning - Viktigt
läste nyss att dom gripit 2 män som stått för en hel del inbrott i åre området, kanske är dom?

"Två gripna efter Åreinbrotten
Jämtland 22 jun 15:38

Polisen grep på torsdagen två män i Östersund. Männen misstänks ligga bakom en rad inbrott i Åreområdet natten till torsdagen. De hotade också en handlare med pistol då han kom på dem."

Tillbaka
Topp