El Niño ?

SuperTed

Ny medlem
El Niño ?
Jag tror att jag läste nånstans att väderfenomenet El Niño tydligen är tillbaka... huruvida jag läste rätt (analfabet som jag är) vet jag inte.. Men om det blir så... Är det någon gammal räv som vet hur det kommer att påverka snöförhållanden i länderna på andra sidan atlanten

El Niño ?
enligt ryktena ska det bli ett El Niño år i år. Det innebär normalt enorma snömängder på den Kanadensiska västkusten.

/Patrick

El Niño ?
Enormt med snö på Canadensiska västkusten? Nja jag har för mig att det är tvärt om!
Sierra Nevada i Califonien kommer defenitivt få mkt snö under en El Nino Vinter, dvs bla Lake Tahoe området.
Pacific Northwest dvs Washington och British Columbia har jag dock för mig, får en varm och torr vinter?
Jag kan ha fel men det är mitt bud!
Jag tror att det beror på att jetströmmen flyttas från BC till CA under ett El Nino år.
Kolla upp hur det var under El Nino året 1997 vet jag!

El Niño ?
Enligt SMHI kommer Canda och norra USA få milt vinterväder under El Niño. Däremot drabbas t ex ofta Peru och södra USA av vinterskyfall medan torka sprider ofta ut sig i norra Brasilien och Indonesien.

El Niño ?
Vi funderar ju på att dra över till Whistler några månader.... och det hade ju varit skit om man kommer dit det enda året de inte får bra med snö...

Tillbaka
Topp