Elan stinger, teleskopstavar...

• Trådstartare Trådstartare -
  • Start datum Start datum

Guest
jag funderar på ett par elan stinger och jag har bara hört bra om dom men det skulle vara bra och få veta lite mer. Jag ska skaffa mig ett par teleskopstava och jag vet inte vad för några jag ska köpa för endel har jag hört att dom kan sjunka ihop..

Tjenare..!!!
Lite personliga åsikter: Angående Elan Stinger, en skida som är lätt åkt och passar till allting, väger kanske lite lätt när man bränner på lite, passar oxå bra till toppturer, väger lite, bra att åka i lösnö med. Men väger du endel så köp en hårdare skida...tycker jag. Angående stavarna..har själv tvådelade vilka fungerar ypperligt när man är ute och knatar i bergen, sjunker ihop lite om du med hårda stavisättningar, ett par 50 kr stavar duger länge i pisten.

-:)Björn

Hej

Årets modell av Stinger har fått en kolfiber platta för att styva upp skidan lite i hårdare snö/tyngre åkare. Den har fortfarande samma lyft i offpisten med det mjuka brättet. Jag väger 88kg och är 187cm lång jag tyckte att skidan var stabil nog att dra på med fast i pist skulle storebror Strongbow vara bättre. Andra skidor att fundera på är Atomic Betaride TM26, K2 Spaceman, eller varför inte Elan Bobcat som är en kompromiss mellan slalom skidorna X2000 och Spitfire. Har du fler funderingar är det bara maila mig.

Be lose be proud get bent....

Daniel Palm

Har ett par och kunde inte köpt bättre.Va på testarhelgen i tandådalen -97 då skidorna på allvar "slog" åkte bägge flera gånger...doch svårt att pröva puderåkning då :o)
Men mina strongbow är mycccket funkis i alla fören.Mycke fart utanför är ett måste och ett nöje i.
...stavar:teleskop..visst men köp inga där man "skruvar" för att låsa resp låser upp för att justera.Är ett helsike att få loss oftast.Black diamond har ett antal mycke bra och prisvärda,med så kallad FlickLock låsning.Bör gå att justera mellan 95-140cm.

Tillbaka
Topp