Elan!!

Elan!!
Hej!

Skal du köpa Elan, skall du satsa på deras dyrare lagg. Jag kör själv på ELAN SLX och de är kungliga, i pisten. ELANs billigare skidor är skit, medans deras dyra är några utav de absolut bästa i hela världen. Men vi snackar pist-skidor. Det är det ända du skall använda dem som. Deras race-serie é överlägsen med ELAN SLX i toppen. Köper du dem, kommer du regera i pisten. De andra modellerna ur race-serien fungerar utmärkt de också.

Alltså,

DYRA ELAN = BÄST I VÄRLDEN

BILLIGA ELAN = ETT SKÄMT

Patrik "Härrmann Majjer" Tidebrant

Elan!!
TJa Skalis!
Jag köpte mina MX 2000 förra året och tycker att de e kanon sköna! de e ingen Racing utan mer freeride. tycker definitivt att du ska pröva några av de nya modellerna...håller me sajbertomten om "dyra=bäst"!

Elan!!
Har åkt på X2000 en säsong och det var en helt ok skida då. Tycker att den var bättre än motsvarande års xScream. Största fördelen med Elan rent generellt är priset. Nu vet jag inte hur racemodellerna ligger i pris, men freeride och telissortimentet är prisvärt. Skulle säja, dyra Elan=finns inte. Om man jämför med Ross och Stöckli, Völkl mm. Däremot är modellprogrammet lite trist. Ligger nåt år efter.

Elan!!
Jag har haft ett par Elan psx tc några år och dom har varit helt ok kvalitetsmässigt, förutom belaget som är under all kritik. Det blir väldigt torrt. Kanske använde dom sämre belag för att få ner priset på skidorna. Elan har väl förhoppningsvis fått ordning på detta nu. Annars verkar det vara klart prisvärda skidor som inte sticker ut från mängden.

Elan!!
Tänkte bara lägga till en liten sak... Jiggaman här ovanför anser att Elan ej tillverkar dyra skidor. Jag anser dock att ett par skidor på 6500 ex. bindning e en relativt dyr skida.

Vad gäller belaget måste jag säga att Elan hjar bättrat sig. Jag hade inte räjsat på Elan om ross, fisher, salomon, völkl hade vart bättre.

SajberTomten

Elan!!
Jo jag ställer mig också i skaran till nöjda Elan-ägare. Jag åker på ett par HCX Race Carv. Dessa är brutala i pisten. Den har midjemåtten 110-60-102. Lite osäker på bredden bak. Har inte fått chansen att testa dem i riktigt djupt puder än. Kan tänka mig at de inte är speciellt lättåkta eftersom de är så smala. Vill du ha en fruktad pistskida som man kan ha jävligt kul med så är denna klockren. Vill du åka mycket offpist ska du inte köpa dessa.

Dr. Snö; Tillbaka efter ett långt uppehåll.

Elan!!
nä jag skulle tro att dina skidor dyker som u-båtar utanför pisten. Men så är dom väll inte heller tänkta att ens titta åt lössnö.

Elan!!
Jag tycker att twin tip skidorna var kul men det finns bättre men helt klart prisvärda. Deras carving skidor är kuOckså bra. Allt som allt tycker jag att de är nog rätt bra till ett så billigt pris som elan ändå har på sina skidor. Om man inte åker så jätte mycket och om man inte är jätte duktig tror jag nog att man blir nöjd med dem.

Elan!!
Sajbertomten!!
Om du läser vad jag skriver så vet jag inte vad raceskidor från elan kostar! Anledning -det är inte intressant för mig. För 10 år sedan hade det varit det för då åkte jag(och många andra) på så kallade tävlingsskidor. Nu gör jag inte det längre för det finns friåkningsskidor som funkar mycket bättre för mina behov. Elans friåkningsskidor och telisar är däremot inte dyra(inte sagt att dom är billiga). Möjligtvis kan man kalla dom prisvärda om man vill ha en sån friåkningsskida som elan tillhandahåller.

Elan!!
jag har bara testat ELAN MX FOUR SUPER några få åk i hemsedal i helgen. lite pist och lite utanför (ja det fanns!!).
kan bara ge toppbetyg. Var riktigt imponerad av skidorna och hur duktiga de var i pisten. Med tanke på måtten (110, 72, 102 tror jag) så kan jag bara lovorda.
utanför funkade de också utmärkt. men det var mest pist egenskaperna jag var imponerad av.

kostar 4500 nkr om jag kommer ihåg rätt. inte farligt...

kvalitet kan jag inte prata om ännu men jag återkommer efter en säsongs test. skall till Leysin för säsongen, SNART!

peace out

ps. om det är någon som har testat dem mer genomgående så... (har kollat utrustning .ds

Elan!!
Har ett par Elan Stinger (-00) och dom är kanonbra. Tyvärr är belaget dåligt och det är svår att få vallan att fastna och belaget "torkar" snabbt. Förhoppningsvis är det fixat på senare modeller... Ville bara tala om det

Kör så det ryker!!!!

Elan!!
ELAN rimmar på havstulpan och havreflarn.

Här kommer en dikt:
Jag köpte en äcklig havstulpan
och betalade i havreflarn.
Då fick jag en otäck inflammation i min ELAN.

Elan!!
El Maco: I och med att det inte brukar bli mer än en vecka i alperna så valde jag en pistskida istället för en offpistskida... Självklart kommer jag att köpa nya, bredare skidor när jag ska säsonga...

Dr. Snö; smart.

Tillbaka
Topp