En björk om dagen

En björk om dagen
Jibberisch sa:
Jo det var visst jag. Hittade en till:

Fan rätt lätt det här med att göra serier ändå.
https://www.freeride.se/img/photo/normal/d3d99b33f7a0f3cfde0e4077b7df9237.jpg[/url]
Vackert.

Jag blev dock nyfiken till varför gud (ja, med litet g, deal with it) använder sig av det så majestätiska kraftuttryck !!!1, som jag trode var reserverat för SCHAUFELRADBAGGER!!!1? Även om gud verkar kunna en hel del så är jag tveksam till om han skulle gå segrande ur oktagonen mot en napalmsprutande och laserbestyckad SCHAUFELRADBAGGER!!!1

Jag kräver en förklaring!

En björk om dagen
Mjeaje.

Inspirerade kanske? Fast han skriver ju inte i stora bokstäver.

Är helt övertygad om att gud skulle förlora mot vår SCHAUFELRADBAGGER!!!1

Mot bakgrund av hur planeten ser ut, den han den där gud basar över, skulle jag säga att han är på gränsen till förbannat inkompetent.

En björk om dagen
monsdag känns givet, det utelämnar liksom tisdag helt och hållet. Om det nu inte anses vara för ojämlikt då mons kan framstå som lite manligt. Å andra sidan tycker jag att hen (som tydligen inte är ett riktigt ord enligt google chrome) har en oerhört feminin klang, så det kanske jämnar ut sig?

En björk om dagen
Verkar vettit. Om Imperiet är kvar på Hoth. Bra Sammy.

Jarle: Förresten det finns bacon på tub. Märkte jag nyss när jag tittade i kylen. Trivsamt att ha på mackan.

En björk om dagen
Om någon släpper en endaste tub med bacon över tröskeln på SCHAUFELRADBAGGER!!!1 hoppar jag av hela expeditionen. Och då får ni tackla de tyska ingenjörerna för egen maskin.

Bacon i tubform är vidrigt.
Så, nu var det sagt.

En björk om dagen
Bacon på tub går fetbort. Ägg däremot är ett utmärkt tillbehör till bacon. Hönsgård någon?

Tyckte jag läste något om Lomanders Bea i tråden? Utmärkt förslag, naturligtvis den hottade versionen med chili.
Eggs Benedict till frulle

eggs-benedict-3.jpg

En björk om dagen
För fan! Nu barkar det åt helvete. Ok, ok, jag behöver inte bacon på tub. Men jag vill höra Jarles utlåtande innan jag fattar ett beslut.

En björk om dagen
Om ni vill veta så gör jag min egen Bea! Helt suverän är den också.

Bacon på tub är ungefär som skidåkning på grus, Det går an men är inget man vill!

En björk om dagen
Egen bea, då behövs det ännu mer ägg! Finns det någon motsvarighet till Särimner på den fronten eller duger några strutsar?

Större ägg och så går det att ha strutsrace.

prince-of-persia4.gif

Dessutom kan de vara bra att ha i backen. Ett alternativ till stighundar möjligen.

glij_040126_ostrich1.jpg

Senast ändrad:
En björk om dagen
Sammmyboy sa:

Går det där aset att kombinera med en SCHAUFELRADBAGGER!!!1?

Och hur många dog inte där?
Nejnejnejnej! Inga svävare! Enligt Jeremy Clarkson är svävare värdelöst, finns det något att krocka med, kommer man göra det, enligt honom. Vi vet ju alla att Top gear är ett av världens bästa konsumentvägledningsprogram.

Vad det gäller bacon på tub så är det faktiskt, i mitt tycke, ett av de bättre påläggen. Ingen disk, smakar bacon, lättsamt osv (köpte själv upp alla bacontuber på konsum under NM härom året, sparade lite vanligt bacon åt andra hungriga skidåkare, man får inte vara girig). Däremot så har vi faktiskt Särimner, så pålägget blir givetvis färskt bacon och inget slår bacon. Någonsin. Det är ju också fantastiskt gott med majonnäs på bacon så chilibea är säkerligen jättegott det med. Jag röstar ja i den frågan.

Rekognoseringsfordon för Hoth har jag hittat idag, tack vare en länk från en god vän - http://nyheter24.se/nyheter/udda/752123-ford-lanserar-baconbil
En rejält uppskrämd WRC-version på den blir perfekt.

Senast ändrad:
En björk om dagen
snorkel sa:
Egen bea, då behövs det ännu mer ägg! Finns det någon motsvarighet till Särimner på den fronten eller duger några strutsar?

Större ägg och så går det att ha strutsrace.

http://www.sucksornot.info/prince-of-persia4.gif

Dessutom kan de vara bra att ha i backen. Ett alternativ till stighundar möjligen.

http://insidermedia.ign.com/insider/image/glij_040126_ostrich1.jpg
Gillar idén med strutsarna, det mer blir mer Bea per sats också..(ordet sats...) och allt annat du hade med där i inlägget.

Jarle: Clarkson brukar allt som ofta vara rätt precis i sina domar av konsumentköp, det håller jag med dig om.
Men en svävare som extern farkost till SHAUFELRADBAGGER!!1? Det skulle bli ett fint redskap att ha ombord, bland resten av våra miljö... vad är svenska ordet för "Enviroment-considered"?? Utan att översätta rakt över... synonym kanske jag söker efter. Vilket som.. Clarkson KAN ha tagit sig "vatten" över huvudet i frågan om en svävare!

En björk om dagen
Vill bara säga att jag efter en universitets-re-union i helgen, med tillhörande hotell och hotellfrukost, får konstatera att bacon-bacon nog fan slår det mesta.

Särimner och bacon måste vara i fokus.

Hur går det med lasern? Är lasern ombord. När börar det snöa?!! Fan.

En björk om dagen
Jag vet inte. Allting är förvirrande nu. Någon talade om Antarktis så jag kan ev. ha lovat att vinterbona en SCHAUFELRADBAGGER!!!1 för en testresa dit innan avfärd mot Hoth.

Hur hanterar Särimner Antarktis tror vi? Är det bättre eller sämre än Utgård och Niflheim?

En björk om dagen
Heddious sa:
Jag vet inte. Allting är förvirrande nu. Någon talade om Antarktis så jag kan ev. ha lovat att vinterbona en SCHAUFELRADBAGGER!!!1 för en testresa dit innan avfärd mot Hoth.

Hur hanterar Särimner Antarktis tror vi? Är det bättre eller sämre än Utgård och Niflheim?
Hur särimner klarar antarktis har jag ingen aning om, Undrar dock vad det värsta som kan hända är. Han kan ju inte precis dö ;)

En björk om dagen
Heddious sa:

Jag är positiv till pingviner men oerhört negativ till årsnederbörden på antarktis så vi får väl helt enkelt rösta om saken? Om nu inte någon sätter sig i SCHAUFELRABAGGER!!!1'n och tar ett beslut åt oss, det är svårt att argumentera med en SCHAUFELRADBAGGER!!!1

Särimner = bacon och i alla situationer fungerar bacon, alltså klarar Särimner allt? Dessutom kan han ju, som Abbe sa, inte dö. Däremot misstänker jag att han kan bli stelfrusen, vilket är dåligt då jag helt klart föredrar färskt bacon före fruset sådant.

En björk om dagen
Ta med några isbjörnar som Särimner kan sova sked med för att hålla honom varm? Vi kommer köra benhårt på det i Antarktis!

En björk om dagen
Vattendroppe sa:
Jibberisch sa:
Det är lugnt, i Stockholm snöar det. Det hela handlar om att pricka in en vårskidåkningsresa upp till gränsen/narvik/närliggande när det är pollensäsong där man bor, sedan åker man tillbaka lagom till den har krupit upp till nordlandet. Det var mitt knep förra året, fungerade bättre än atomubåtar!
Det är sånt här som är bra! Riktigt jävla bra! Fast hur vet du att det fungerar bättre än automubåtar?

En björk om dagen
Jibberisch sa:
Det är sånt här som är bra! Riktigt jävla bra! Fast hur vet du att det fungerar bättre än automubåtar?
Teoretiskt genomförda experiment byggda på empiriskt insamlat data. Eller som Einstein hade sagt - Ein empirisch Gedankenexperiment. Det går att göra mycket roligt med tillgång till en högskolas artikeldatabaser!

En björk om dagen
Jibberisch sa:
Men egentligen, om man funderar på det följer det rent logiskt. Det absolut bästa utfallet tänker jag mig som

Atomubåt:
Pollen: Inget
Slaskåkning: Inget
Puder: I form av talk om du har tur

Inversa fågeltekniken:
Pollen: Inget
Slaskåkning: Garanterat
Puder: Möjligt

Ergo, inversa flyttfågeltekniken är att föredra framför atomubåt.

En björk om dagen

@vattendroppe

Det hela beror ju lite på variablerna skulle jag säga? jag köper din logiska uppställning fullt ut. Men jag kan tycka att det är lite svart/vit.

Jag menar, är det 100% garanterat att du inte träffar på något pollen med fågeltekniken? 100%? Är den lika vattentät som min ubåt.

Beroende på risk vill man chansa på flyttfågeltekniken? Och vad händer om vi kastar med några fler variabler? Som t.ex. folk. Folk är folk och folk är ofta idioter. Min atomubåt skulle vara väldigt idiotsäker.

Vill dock understryka att jag håller med dig till fyllo. Och ovanstående beror mest på den gamla klyschan "för mycket tid över".

Senast ändrad:
En björk om dagen

@jibberisch

I'm a sith, I deal in absolutes!

Nej, men absolut har du en poäng. I slutändan handlar det nog om hur mycket pollenexponering man är villig att riskera i förhållande till mängden skidåkning man får. Det är ju ändå skidåkning, det kanske kan vara värt lite pollenexponering eller risk för dito?

Apropå folk går det nog utmärkt att lösa med skidåkningen också, jag har hört att Sarek och Padjelanta är fint så här års. Det går ju också att fråga sig om det är möjligt att isolera sig på en atomubåt.

Tid är ett jävelskap. Jag finner ofta att jag har för mycket tid över generellt sett, men den är inte sammanhängnade nog.

En björk om dagen
Varför diskuteras flyttfåglar och atomubåtar fortfarande i tråden? Vi har ju redan konstaterat att Hoth bjuder, på en skala 1 till 10, på -10 pollen och över 9000 skidåkning. vår kära tyska domedagsmaskin bjuder dessutom på andra festligheter (jag är dessutom ganska säker på att den, med vår bestyckning, kan vrida och vända på tiden).

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp