En björk om dagen

En björk om dagen

@vattendroppe
Fan. :( Ibland glömmer jag hur viktigt sådant är. Men Banditen utanför Rangoon var fan ingen hen. Det var en han. Och han var bandit.

Och vår SCHAUFELRADBAGGER!!!1 bör ha ett tyskt kvinnonamn, som måste skrikas högt för att göras rättvisa.

@jarle - namnförslag? Vi måste döpa den! Att ha en SCHAUFELRADBAGGER!!!1 utan namn betyder säkert otur eller något. Otur är ju det sista vi behöver.

En björk om dagen
jag är inte helt säker på att SCHAUFELRADBAGGER!!!1 behöver ett tillnamn då jag har fått känslan av att den, likt Djupa Tanken, presiderar i ensamt, upphöjt majestät.

men vad vet jag.. de tyska vansinnesingenjörerna kanske har skapat fler än en vid det här laget.

@Jibberisch – förlåt, jag ska aldrig mer ifrågasätta huruvida du är robust eller inte. kan rekommendera en diet på rovor. det är en robust vegetabilie. mer robust än snickers i vart fall.

Edit: Natti!!!1

En björk om dagen
För er juniorers vetskap åt jag bacon och bea till lunch idag.
En fantastisk kombination.
Vilket osökt får mig att tänka på att vi även måste ha en särimnerhöna med på resan.
Så vi kan vispa bea menar jag.
Oljan är onekligen inga problem, fatta hur mycket hydralikolja som finns i SCHAUFELRADBAGGERN!!!1 och den går garanterat utmärkt att använda.

Men äggen oroar mig.
Vad händer om vi får slut på ägg?
Kaos och katastrof?
Björkarna tar överhanden?

En björk om dagen

@bud66
Låter som en lunch för mästare. Är osäker på om
@jarle gillar bea, han är ju lite kinkig med maten. Jag skriver dock under på kombinationen.

Vad gäller ägg vet i fan. Har vi glass behöver vi väll inga ägg?

En björk om dagen

@jibberisch

Dina okunskaper i glasstillverkning låter jag passera förbi på grund av ung ålder.
Självklart innehåller riktig glass äggulor.
Och socker.
Och grädde.
Samt en/några smaksättare.

Vilket medför att särimnerhönan är en viktig beståndsdel.
Samt att vi måste fixa en särimnerko.
För var annars ska vi hitta grädde?
Mjölken kan ni juniorer ha till måltidsdryck, det ger ju starka ben har jag hört.

Senast ändrad:
En björk om dagen
Jibberisch sa:
@bud66
Ja, men mitt uttalande stämmer. Har vi glass, behöver vi inte ägg. Eeeeh.
Fast vi behöver ägg för att kunna få glass...

Däremot så blir jag lite orolig för hur Bud tänkt göra sin bea på olja. Jag vill iaf ha riktig bea gjord på smör :)

En björk om dagen
Pillard sa:
Jibberisch sa:
@bud66
Ja, men mitt uttalande stämmer. Har vi glass, behöver vi inte ägg. Eeeeh.
Fast vi behöver ägg för att kunna få glass...

Däremot så blir jag lite orolig för hur Bud tänkt göra sin bea på olja. Jag vill iaf ha riktig bea gjord på smör :)
Fast har vi glass, behöver vi inga ägg. =)

Ja, fan vet vad dom äter för bea i götet. Fiskoljs-bea?

En björk om dagen
Men det är ju bättre att ha med ägg så vi kan göra både bea och glass. Vetefan hur bean blir om man gör den på glass faktiskt...

En björk om dagen
Nu tycker jag att det här börjar bli oseriöst.
@Heddious känner inte till att det finns flera olika SCHAUFELRADBAGGER!!!1's, övriga verkar tro att det på något sätt finns något annat än bacon och går till och med så långt att de hävdar att vissa tramserier kan göra bacon bättre!?
Vilken verklighet har vi förflyttat oss till!? Samhällets förfall har redan nått vår utopi!

@Bud66, jag är osäker på SCHAUFELRADBAGGER!!!1'n tillåter dig att tappa denne på olja, väldigt osäker.

Jag tar härmed ett demokratiskt beslut åt oss, vår domedagsmaskin ska innehålla följande:
Särimner
Vallabod
TV-spelsrum
Vikter och skivstänger
Bar
Skidpress
Eldstad
Bubbelpool
Bastu
Badtunna
Odlingsbar mark
Bryggeri

Senast ändrad:
En björk om dagen
Faan.

Jag skyller min bea-okunskap på att det serverades öl till förmiddagsmötet.
Självklart ska det vara skirat smör i bea.

Så konklusionen blir: Kon ska med.

Hur gör vi med ölen?

Edit: jag såg att
@jarle skrev "Bryggeri" så det problemet är ju redan löst.
Men, hur är planen för bryggeriet?
För jag pallar inte med att det bryggs en massa hipsterfjantöl i SCHAUFELRADBAGGERN!!!1.
Det får räcka med ljus lager tycker jag.

Senast ändrad:
En björk om dagen
Jag tycker dragon tillhör en av de fyra hädelserna på denna jord, vilket automagiskt betyder att bea är oätligt. De som vill förstöra bacon med bea tillhör kategorin hädelse #2.

En björk om dagen
Idag var jag på apoteket, det gamla hederliga statliga förstås, och köpte allergimediciner för 1700 kronor. För samma pengar hade jag kunnat köpa 50 liter Aspen 2T till motorsågen... Dags att börja spendera pengarna där det gör mest nytta!

En björk om dagen
Jarle sa:
Jag tar härmed ett demokratiskt beslut åt oss, vår domedagsmaskin ska innehålla följande:
Särimner
Vallabod
TV-spelsrum
Vikter och skivstänger
Bar
Skidpress
Eldstad
Bubbelpool
Bastu
Badtunna
Odlingsbar mark
Bryggeri
I is diz list.

På utsidan:
- lasers
- sjunkbomber (om någon annan hittar en atomubåt)
- raketmotor
- Gopro-kameror
- En ko

@charliethon
Jag läste "dragon" som i "drake" oförlåtligt länge innan jag fattade. Trodde på någon "Throne of games" fetisch där ett tag. Dragon är bra dragon! Koriander däremot. Det blir ingen koriander på den "odlingsbara marken" som nämns ovan. Men det var jag aldrig riktigt rädd för.

@bud66
Det blir moonshine i bryggeriet. Inge jävla snack. I rymden gäller det att optimera.

En björk om dagen
Tompan14 sa:
Idag var jag på apoteket, det gamla hederliga statliga förstås, och köpte allergimediciner för 1700 kronor. För samma pengar hade jag kunnat köpa 50 liter Aspen 2T till motorsågen... Dags att börja spendera pengarna där det gör mest nytta!
Motorsågar Tompan! Motorsågar för fan! Tänk om staten delade ut motorsågar till alla! En till alla och alla fällde två björkar var! Två! Det skulle räcka så jävla långt!

En björk om dagen
Vattendroppe sa:
@jibberisch SMART TÄNKT! Med glisseur med på... Båten? Tåget? Skeppet?... DIE SCHAUFELRADBAGGER!!!1 skulle vi ju kunna starta upp en egen tidning och till och med göra lite kosing på det!
DIE SCHAUFELRADBAGGER!!!1?!?!?!?! Jag är övertygad att han hade slukat dig levande om han hörde det där (vad Jibberisch pratade om tidigare får stå för honom).

Du glömde eldkastarna
@jibberisch! Och vad ska vi med den där kossan till!? Och kameror? Jag blir osäker, ska vi inte hålla det hemligt? Tänk Shane-hemligt; "I'm going to go so far off that nobody ever sees what I'm doing"

En björk om dagen
Jarle sa:
Vattendroppe sa:
@jibberisch SMART TÄNKT! Med glisseur med på... Båten? Tåget? Skeppet?... DIE SCHAUFELRADBAGGER!!!1 skulle vi ju kunna starta upp en egen tidning och till och med göra lite kosing på det!
DIE SCHAUFELRADBAGGER!!!1?!?!?!?! Jag är övertygad att han hade slukat dig levande om han hörde det där (vad Jibberisch pratade om tidigare får stå för honom).

Du glömde eldkastarna
@jibberisch! Och vad ska vi med den där kossan till!? Och kameror? Jag blir osäker, ska vi inte hålla det hemligt? Tänk Shane-hemligt; "I'm going to go so far off that nobody ever sees what I'm doing"
Ja va fan. Det måste ju vara "Der", minst? MINST. Stå för vad? Jag tänker som vanligt inte stå för någonting, speciellt inte om det inte är påskrivet eller inspelat. Och knappt ens då.

Eldkastare, hur kunde jag glömma dom. Kon kan väl vara där? Spelar väl ingen roll?

Drive down there and kill something for crying out loud!

ps. Kamerorna är till filmprojektet. Introt.

En björk om dagen
Varför inte göra det enkelt?
Forskare tror att dagens atomvapen kan orsaka kärnstormar som täcker hela planeten och då slipper vi de lättföraktliga plusgraderna de närmaste tre åren eller nåt sånt.

En björk om dagen
maxeliasson sa:
Forskare tror att dagens atomvapen kan orsaka kärnstormar som täcker hela planeten och då slipper vi de lättföraktliga plusgraderna de närmaste tre åren eller nåt sånt.
Hade vi velat göra det lätt för oss hade vi väl suttit hemma och ätit baconchips hela dagarna? :P

Dessutom är jag skeptisk till att blanda in något av de länderna med kärnvapen i vår utopi.

En björk om dagen
Jarle sa:
maxeliasson sa:
Hade vi velat göra det lätt för oss hade vi väl suttit hemma och ätit baconchips hela dagarna? :P

Dessutom är jag skeptisk till att blanda in något av de länderna med kärnvapen i vår utopi.
Jag gillar idén med baconchips men vi försöker fortfarande göra oss av med björkarna på ett effektivt sätt och man kan ju då hoppas på att någon i skidsverige sitter på ett kärnvapenrecept så vi slipper blanda in dessa stormakter i utopin.

En björk om dagen

@Jibberisch
@charliethon

bacon>bearnaisesås>dragon>allt annat>pollen (jag är inte allergisk, men kan sympatihata)>koriander

Edit: frågan är vilket som borde raknas högst av bacon och SCHAUFELRADBAGGER!!!1. (svar: moder teresa/gandalf)

this has been an equation.

Senast ändrad:
En björk om dagen
Vafan, om kriteriet var "odlingsbar jord" på das SCHAUFELRADBAGGER!!!1 så kan jag ädelt gå med på att det växer dragon på något litet hörn. Bara jag får ATTOR.
En ko och en höna låter skitbra. Kan
@jibberisch och
@heddious få hänga med dem lite om de tröttnar på folk och mänskligheten.

En sak till jag inte förstår. Vad är tjafset om att vi ska hugga ner två björkar per person med någon slags högkostnadsskyddad motorsåg? Eldkastare??!1
Eldkastaren på SCHAUFELRADBAGGER!!!1'n måste väl öka den futtiga "2björkarperperson" ganska lavinartat?

Gandalf/moder Theresa kommer vara säsongens mest ouppklarade fall. Vi vet ju alla vem som hamnade precis före Hitler:)

En björk om dagen
maxeliasson sa:
Jarle sa:
maxeliasson sa:

Jag gillar idén med baconchips men vi försöker fortfarande göra oss av med björkarna på ett effektivt sätt och man kan ju då hoppas på att någon i skidsverige sitter på ett kärnvapenrecept så vi slipper blanda in dessa stormakter i utopin.
Planen har ändrats, vi ska inte längre göra oss av med björkarna, diverse andra problem på denna planet ledde oss mot Hoth, dit vår försträffliga entitet ska ta oss. :)

@Heddious, din frågeställning är en ickefråga då vårt språk inte klarar av att hantera storheten hos någon av tingen. Båda har ett syfte, eventuellt också en mening, men vi har inte kommit tillräckligt långt för att förklara eller förstå dessa. Svaret finns troligtvis på Hoth, om inte den där
@Jibberisch har hunnit spränga skiten än.

@charliethon, vad är ATTOR? Dragon får inget hörn, vi har bacon - alltså behöver vi inga kryddor.

En björk om dagen

@Jarle: Attor är vad som blir när någon från västra delen av det stenröse som geografiskt benämns "Småland" försöker uttala "ärtor".

@charliethon: om vi börjar snacka husdjur vill jag ha med två pandor, minst en drake, och gärna en flock marsvin. Och Minioner, även om deras faktiska existens på just denna planeten är omdebatterad. Kan vi ta en omväg till planeten där Minionerna bor kanske?

En björk om dagen

@heddious
Jag frågade efter fäsk lax i en ICA-butik häromdagen.
ICA-butiken låg inte på min sida av stenröset där man pratar utan onödiga betoningar på diverse bokstäver. Tanten i butiken fattade inte vad jag frågade efter. Hur SVÅRT kan det vara? Vad låter fäsk mest som? Gravad lax? Syltad lax? Gammal lax? Eller färsk lax?

@Jarle
Gärna för mig. Det var ju någon ovan som höjde bacon och bearnaisesås i kombo till skyarna så trodde alla ville odla dragon.

En björk om dagen
Man häpnar! Här lämnar man tråden ett tag och nu så har SCHAUFELRADBAGGERN!!!1? utvecklats till vad som närmast måste beskrivas som Noaks ark med diverse kreatur och grödor. Fine by me om jag slipper skotta dynga och annat men FOKUS, vad hände med FOKUS? Med det menar jag givetvis skidåkandet, var tog det vägen? Växte björkskogen obehindrat till ogenomtränglighet för skidåkare när fokus hamnade på annat?

För övrigt så är B&B dvs Bacon&Bea ok om man håller sig till Lohmandesr hot bea.

En björk om dagen
snorkel sa:
och nu så har SCHAUFELRADBAGGERN!!!1? utvecklats till vad som närmast måste beskrivas som Noaks ark med diverse kreatur och grödor../..men FOKUS, vad hände med FOKUS? Med det menar jag givetvis skidåkandet, var tog det vägen? Växte björkskogen obehindrat till ogenomtränglighet för skidåkare när fokus hamnade på annat?
words of wisdom. skit i dragonen, pollensäsongen lurar bakom knuten och någonting måste GÖRAS.

En björk om dagen
Heddious sa:
snorkel sa:
och nu så har SCHAUFELRADBAGGERN!!!1? utvecklats till vad som närmast måste beskrivas som Noaks ark med diverse kreatur och grödor../..men FOKUS, vad hände med FOKUS? Med det menar jag givetvis skidåkandet, var tog det vägen? Växte björkskogen obehindrat till ogenomtränglighet för skidåkare när fokus hamnade på annat?
words of wisdom. skit i dragonen, pollensäsongen lurar bakom knuten och någonting måste GÖRAS.
Ja! Åk till Tyskland. Åk nu! Vi väntar på vår vår bagge!
@Vattendroppe står redan och snickrar ihop lasrarna, jibberisch kokar napalm, jag själv funderar över vilken metafysisk värld Särimner befinner sig i, flera andra funderar över andra viktiga saker och kartan till Hoth ligger här jämte mig.

Allt som saknas är vår SCHAUFELRADBAGGER!!!1. Säg till Johan att det finns viktigare saker än att skriva artiklar :cool:

En björk om dagen

@snorkel jag är med dig. Va fan, här tar man sig en förmiddagslur och hela SCHAUFELRADBAGGER!!!1 ballar ur. Vi har en lista. Håll er till den.

Napalm:et är nästan klart, körde bensin och frigolit. Gammalt beprövat recept från förra nyår. Problemet är att kontrollera antändning och själv smällen. Vi körde ner dynamitgubbar i skiten. Inte att föredra.

Nog om det!

@vattendroppe Blir det grön laser??!?!1 Röd?!

@jarle Spränga en snöplanet? Ett paradis? Är du galen?

Kärnvapen? Vi har ju laser. Och bacon.

#bacon
#hållkäften
#ärviframmesnart

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp