En björk om dagen

En björk om dagen
Jag förstår inte hur du kan vilja ha någon annan autopilot än KIT från nightrider
@Heddious? det är fan helt obegripligt. Tänk hur mycket han kan göra fast han bara är en bil, fatta då vad han skulle kunna göra som SCHAUFFELRADBAGGER!!!1-rymdskepp? plus att frisyrerna i den serien är ett stort plus...

En björk om dagen
JesperAdamsson sa:
Jag förstår inte hur du kan vilja ha någon annan autopilot än KIT från nightrider
@Heddious? det är fan helt obegripligt. Tänk hur mycket han kan göra fast han bara är en bil, fatta då vad han skulle kunna göra som SCHAUFFELRADBAGGER!!!1-rymdskepp? plus att frisyrerna i den serien är ett stort plus...
Jag har inte sett Nightrider. Det finns (tro det eller ej) en gräns för hur många saker jag kan nörda ner mig i utan att fullständigt tappa det.

fall1.gif

En björk om dagen
Jag byggde några modellflygplan när jag var liten grabb. Jag tror mig besitta nödvändig kunskap för att ratta ett rymdskepp.

En björk om dagen
Alltså, hur många är det som vill med på Baggen nu egentligen? Jag tappade räkningen nånstans vid Grabbhalvan, tror jag..?

Någon, gör en lista!!

En björk om dagen
Alltså, behöver man berätta om alla sina kvalitéer och förmågor här nu?
Isådanafall kan jag vissla halva "den blomstertid nu kommer".
Är även en jävel på att tycka om Bloody Mary och kan berätta om alla eventuella sanningar om tallefjant verkligen betyder ekorre på norska. Eller kjempetorsk.

Känner att spänningen ökar a la det bästa ö-råd på det gamla Robinson.

En björk om dagen
charliethon sa:
Alltså, behöver man berätta om alla sina kvalitéer och förmågor här nu?
Isådanafall kan jag vissla halva "den blomstertid nu kommer".
Är även en jävel på att tycka om Bloody Mary och kan berätta om alla eventuella sanningar om tallefjant verkligen betyder ekorre på norska. Eller kjempetorsk.

Känner att spänningen ökar a la det bästa ö-råd på det gamla Robinson.
Tror det går bra ändå, bli vi för många vid avresa kanske en tvekamp mellan de inblandade är lättast och smidigast? Oklart hur visslingen hjälper dig i det läget men något kan du säkert komma på.

En björk om dagen
@chrliethon Nej, är ett större fan av att sätta folk i koma genom metadiskussioner. Faktum är att jag knaopt kan vissla.

@Jibberisch japp, vill minnas så med, jag orkade inte heller backa.
Vi får hitta på något sätt att lösa dispyter på baggen på. Vi ska ju ha en ring och ett gym så det naturligaste är alltså tvekamp eller styrkelyftartävling? På plats kan vi ju åka skidor om saken, inte för att det kommer avgöras någonting men vem kan vara sur när man åker skidor?

@Pillard vad kan vi få för dessa fonder på Hoth?

En björk om dagen
Jarle sa:
Hm, jag misstänker att vi får börja med att sätta upp någon form av Galaxbankssystem när vi väl kommer fram men om vi ska ta oss dit lär vi behöve en del medel för att proviantera om inte annat ;)

Nu har jag missat en del av tråden på sistone men hur har funderingarna gått kring att Hoth kanske inte alls ser likadant ut numera? "A long time ago" kan ju innebära att kraftiga förändringar skett och att även björkar börjat växa?

En björk om dagen
Jarle sa:
Utan inbördes ordning, förutom mig själv då:
Jag
Jibberisch
Hedda
Halvan
Koese
Åke
Pillard
Vattendroppe
Charlie

och får man önska vill jag ha med @Haellgren också, dels för att jag vill se hur lika han och Jarle är IRL och dels för att han verkar vara ovanligt vettig för nån som inte får dricka öl än.
fyll på
Pillard sa:
Jarle sa:
Nu har jag missat en del av tråden på sistone men hur har funderingarna gått kring att Hoth kanske inte alls ser likadant ut numera? "A long time ago" kan ju innebära att kraftiga förändringar skett och att även björkar börjat växa?
jag skrev om detta i en vägg av text en bit ner på sidan 10. tyvärr försvann den frågeställningen på grund av att jag hade lite problem med den inkluderade giffen.

En björk om dagen
Det finns inga träd på Hoth. Och om det nu skulle finnas något träd har ju Jibberisch redan förutspått vad som kommer hända.

@Hedda har man problem med att uttrycka sig så blir ens frågor lätt förbisedda :P

En björk om dagen
Jarle sa:
@Hedda har man problem med att uttrycka sig så blir ens frågor lätt förbisedda :P
Du vet att det inte är jag som har det nicket va? Hoppas personen som har det känner sig välkommen till denna bisarra tråd iallafall. :D

PS: Det var inte en fråga så mycket som ett faktaspäckat statement.
(I övrigt hänvisar jag till min signatur.)

En björk om dagen
Heddious sa:
Jarle sa:
Du vet att det inte är jag som har det nicket va? Hoppas personen som har det känner sig välkommen till denna bisarra tråd iallafall. :D

Just det ja. Du borde ha det nicket. srs. Taggar ofta fel.

Gooby pl0x. Jag har aldrig sett träd, eller värme, på Hoth.

En björk om dagen
Jarle sa:
Heddious sa:
Jarle sa:

Just det ja. Du borde ha det nicket. srs. Taggar ofta fel.

Gooby pl0x. Jag har aldrig sett träd, eller värme, på Hoth.
True story: Det var faktiskt ledigt när jag reggade mig once upon a för länge sedan, men jag var fortfarande ett stadium av "överväldigad pga fått mitt första smeknamn av nån som inte är en släkting" så jag körde på Heddious istället. Blev dock djupt förvirrad när "Hedda" dök upp häromåret.

Global uppvärmning, Jarle, är inte bara ett fenomen på Tellus.

En björk om dagen

@Heddious använd dina allsmäktiga modkrafter och byt nick på dig och FR-Hedda (alltså användaren med nicket som är ditt namn) för maximal förvirring #winning

Global uppvärmning är inte ett problem på Hoth, såhär såg det ut den 17e juni (vårat datum då):
10359090_10203991294401876_1908299898684414042_o.jpg

En björk om dagen
Jarle sa:
Global uppvärmning är inte ett problem på Hoth, såhär såg det ut den 17e juni (vårat datum då):
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd....0_10203991294401876_1908299898684414042_o.jpg
Hm, eftersom det är öppet vatten kan man ju konstatera att temperaturen iaf inte lär vara mycket under 0 i snitt (om det inte är hysteriskt strömt just där) och jämfört med de temperaturer som förekommer "a long time ago" känns det som att den globala uppvärmningen finns även där ;)

En björk om dagen

@pillard
"Hysteriskt strömt" tolkar jag som ett vattenfall. Växthuseffekten känns helt klart som ett faktum.

@jarle, Såja, inga problem. Jag lärde mig vissla för typ två år sedan. Därför jag bara kan bidra med halva den blomstertid.

En björk om dagen

@Pillard där isen är öppen är faktiskt precis efter en brant fors, innan en annan brant fors. Så ja, det är strömt. Verkar som att det generellt sett är plusgrader dagtid mellan juni och augusti. Med vissa undantag givetvis.

@charliethon lär mig vissla?

En björk om dagen

@Pillard känns som att jag inte är helt ensam i min misstro mot Jarle och hans ständiga förväxlande av norsk vildmark och avlägsna planeter? :)

Edit: Jag kan vissla.

Edit igen: Och jag vill inte byta nick, dels för att det vore ett gravt missbruk av mina moderatorförmåner och dels för att det är jättekul att träffa på folk IRL och höra dem uttala "Heddious" fel. :D

Senast ändrad:
En björk om dagen
Ja hej hej! Tack så hjärtligt för den storslagna entrén till denna "bissara" tråd. Högst spännande att få delta!

En björk om dagen
Det låter väldigt kreativt och bananas! Liksom oändligt med air time, man kan ju slå diverse världsrekord i freestyle osv. x-games släng dig i väggen!

En björk om dagen
Va faan.

Är ni flackåkare eller vad?
Varför står inte mitt namn högst upp på listan av medåkare?
Jag ser mig själv som överstyrman (i en rosa 80-tals mysdress/uniform, tight som faan givetvis) på denna skuta.
Det borde ni också göra.

@Jarle: Vissla är inget man behöver kunna. Det finns redan visselblåsare. Även om det behövs några mer.
@Jibberisch: Jag hade väntat mig mer av dig. Mycket mer. Ta med massor av socker och jäst så är allt glömt.
@Heddious: Du tar med malt och humle. Massor. Jättemycket massor.
@Vattendroppe: Du tar med en kokare. En bra kokare. Det är viktigt att vi kan hålla 78,2 grader i toppen av kolonnen.

Stenkol för rening bryter vi dit vi kommer. Jag är helt övertygad att Baggen klarar detta utan problem.
Och här kommer vi få användning av träden som avverkas.
De ska bli tunnor nämligen. För det blir inte så god smak på avkoket om vi förvarar detta i plastdunkar.

En björk om dagen
Vad är det som säger att man inte kan kombinera de båda?
Nått kul ska vi väl ha när vi åkt klart för dagen?

Tillbaka
Topp