En bra resebyrå

landrooo

Ny medlem
En bra resebyrå
Jag hade tänkt att åka till någon av de stora områderna i alperna med buss från göteborg.
Jag undrar vilken resebyrå som är bäst?

En bra resebyrå
www.Nortlander.se är billiga, dock är dom inte att förlita sig på allt förmycket.

Har en skön(?) historia om en resa till VT förra året med dom ;)

En bra resebyrå
vet inte hur mycket jag orkar skriva.

Men dom körde en ungdomsresa förra året där många aldrig rest utomlands själva förut.
Det första började med att två killar blev utan boende för att deras rumskamrater betalade depositionen och smet med nyckeln - nortlander gjorde inget för än dom blev hotade med att bli stämda med 10k varje dag tills det hela var löst.

En av mina rumskamrater skadade knät, då tog dom tag i det men förklarade inte hur sjukhusen funkade i frankrike. Sjukhuset tog kompisens skidor som deposition tills betalning skedde. Han missade 4 skiddagar. Kan tillägga att han hade slut på cash, banken i sverige krånglade - ingen ersättning för liftkort.

På hemresedagen så sitter vi i sportcentret för att vi blivit placerade där när de kickat ut oss ur lägenheterna. Bussen ska gå kl 18 på kvällen, den blir försenad med fler och fler timmar. tillslut får vi de trevliga nyheterna att busschaufförerna blivit försenade så nu måste de sova 8 timmar för att det är lag på det(vid det här laget stänger sportcentret och vi blir satta på kakelgolvet i köpcentret). Jag slummrar några timmar på ett stenhårt golv och vaknar av att folk börjar förflytta sig mot bussarna.
Nöjd med nåt mjukt att sitta på sätter sig alla i bussen och drar iväg. Efter kanske 15 min ned för alpvägarna flyger alla upp helt chockade av att busen börjar glida bakåt med spinnande däck. Idioten till busscauför orkade tydligen inte sätta på snökedjorna. Han bedömde att det var säkert nog att åka nedför berget utan.

en bit in i sverige kör samma chaufför sönder bussens koppling och vi får stå 3 timmar nånstans i skogen och vänta på att nån nisse från jönköping ska komma och laga.

Blev runt 24h försenade hem - känns fint att man kan lita på att ens resebyrå gör ett bra jobb.

En bra resebyrå
mhm... man mådde ju sen efter att inte ha duschat på 3-4 dar och vart nära att dö.

Glömde nämna att vi var 2 meter från ett stup :S

En bra resebyrå
Haha, sjysst...
Jag åkte v9 med Nortlander i vintras till Serre Chevalier. Bussresan ner gick väl ok, även om chaffisen stod och predikade om att varje minut var liv och död vid piss/rökpauserna...Sen kom vi ner ca 5 timmar tidigare än beräknat, kl 07 på morgonen, hotellrummen fick vi kl 16, så man fick smälta ner bussresan med en heldag på byn...där det på sin höjd fanns en halv sak att göra.

Sen började det dock se bättre ut, guiderna var riktigt hyvens och vi hade dessutom fått endel puder att roa oss med. Men så en kväll var det lovat en samåkning till en nattklubb som låg i en annan by. (utbudet av sådant var begränsat i vår by)

Väl där visade det sig att nattklubb och resebyrå inte var så väl samansvetsade som man fått intryck av, och därpå följde tre timmars intensivt muttrande och diverse väl valda ord om ovan nämnd resebyrå, samtidigt som man står i ett intensivt snöoväder och hoppas på någon som helst chans att komma hem till hotellet.

Jag antar att man får vad man betalar för...

En bra resebyrå
Jag åkte med Langley Travels och jag är riktigt riktigt nöjd.
Det var jag och min brorsa som åkte själva, då 15 och 18, allt sköttes ypperligt av personalen. Allt från service vid bokning till dess att vi steg av bussen. Sen är vi visserligen väldigt självständiga, men ingen av våra medresenärer uppvisade missbelåtenhet heller så i det stora hela tror jag att de absolut flesta var riktigt nöjda! rekommenderar varmt.

En bra resebyrå
Då beror det klart på vad man vill ska ingå.

Har aldrig hittat en langley resa där både frukost och middag inte ingår. Och prisskillnaden mot liknande resor men utan mat ligger på 2000 spänn känns onödigt.

Vill man gå ut eller sova länge en dag missar man ju man man redan betalat för.

En bra resebyrå
Kan rekomendera, problem får du räkna med me alla resebolag! Men dom som har bäst resurser är Langley (i Val d'Isere) iallafall sen kan man ju diskutera hur vissa personer sköter sina jobb men men.. Har åkt me Langley ett par gånger utan att klaga.

En bra resebyrå
ok.. nu är det så att jag inte vill smutskasta nortlander då jag bara haft 1 resa med dem.

Men en varning hur det kan gå. Kan ju vara ett skräckscenario också...

Tillbaka
Topp