En bräda som funkar på hela berget

Laetus

Ny medlem
Tja!

Jag ska ner till Chamonix i vinter och testa på att säsonga för första gången. Innan jag åker ner har jag tänkt inhandla en ny bräda för 3-5kkr. Det jag vill göra med min bräda är:

- Hoppa
- Köra på rails och boxar
- Åka som en kung i puder
- Åka lite vanlig pist ibland

Jag har kört mycket skateboard i mina dar. Så den får gärna vara lite skate inspirerad.

Någon som har ett bra tips på lager? :)

kolla in lib-tech skate banana! skall tydligen funka fint till det mesta. har tyvärr inte testat men.. magne-traction för grepp i pisten, rocker för bra flyt i puder och kontroll / skatefeel i parken. är väl annars svårt att kombinera park och puder men rocker är väl lösningen där.. k2 www, capita horrorscope, lib tech mc kink mfl..

annars är väl att rekomendera två brädor..

Jag måste rekomendera magnetractionbrädor! GNU Carbon High Beam (CHB) skulle fungera utmärkt enligt dina krav. Lib-tech har något liknande men jag är fortfarande lite skeptisk om bananbrädornas funktion i puder....

Extrem spectre är inte helt fel heller alltså...
Kolla i recensionerna så kan du bilda dig en bättre uppfattning.

SverigeTomten sa:
men jag är fortfarande lite skeptisk om bananbrädornas funktion i puder....
Det finns ingen som helst anledning att vara skeptisk mot bananbrädornas puderfunktioner. De är grymma i puder och flyter betydligt bättre än en likadan bräda med vanligt spann.

Brädrekommendation:

Lib-Tech TRS med BTX

Bataleon - the Jam, åker själv bl a på föregångaren the Hero och den slår den mesta i mångsidighet.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp