En fråga.

JesperH

Ny medlem
En fråga.
Jag kom å tänka på en sak igår på fyllan som fick mig att tänka till även idag...
Om man stryper en smurf, vilken färg får den då? För vanligtvis blir man ju blå, men en smurf är ju redan blå, blir den typ skitblå då eller grön? Motivera ditt svar!

En fråga.
Kom på en sak på en fylla som jag ännu inte fått svar på... Vad skiljer en baugett från en panrisch? (med reservation för stavningen)
En vän påstod att panrish var en svensk, mjukare version av baugett. Men detta låter ju inte så troligt tycker jag...

En fråga.
niseepise: Skapa din egen tråd, tattarjävel! Här vill vi endast ha seriösa svar angående smurfar. :)

Sandgren2 och pep_ar5: Utan motivation godkännes inte edra svar!

För att krydda lite så slänger jag in en resa till Grekland för 2 i vinstpotten. (Tyvärr ingen garanti för vinsten.)

En fråga.
jag antar att smurfen borde bli svart, vi har ju all sett smurfarnas mörka sidor och de måste ju komma fram när de blir strypta. Eller då blir de gröna för att de blir inihelvete förbannade och starka som hulken, och sliter sig därefter lös, varvid de sedan övermannar dig och feastar på ditt varma kött.. vad vet ja, smurfar är otäcka

En fråga.
JesperH: Hmm, tycker du inte att du balanserar lite väl på kanten till hets mot folkgrupp nu i och med ditt uttalande...? Att anklaga en folkgrupp, i ditt fall zigenare, för att vara tjuvar och parasiter är straffbart i detta land, för det är väl det du gör...? Hjälper en skämtsam smily i slutet av meningen för att misstankar inte ska riktas om huruvida påståendet är sagt med rasistisk mening. Men vad vet jag... Jag är ju bara en tattarjävel...

En fråga.
hyllengren: Intressant utläggning, jag ska tänka på det.

niseepise: Jag tror smileyn mer somboliserar ironin i inlägget för de som inte förstod det utan.

En fråga.
JesperH: Tydligen hade det krävts en smily för att du skulle förstå ironin i mitt kära lilla svar. Men vad sägs om att släppa detta ordkrig och njuta livet istället kamrat? Fred och kärlek mina vänner! Ha en fortsatt bra lördag.

En fråga.
hmm ingen färgskillad man ser inget dom bar adör motivering klockan är prick 23 00 vill posta de på pricken så hinner ej med motivering

En fråga.
Smurfen blir heltklart vit.
Eftersom vita personer blir "blå" så borde smurfen alltså bli vit...
En alltternativ lösning skulle också kunna vara att smurfen inte ändra färg för en man har dödat den, först då
rutnar den tappar färgpigmentet och blir vit..

En fråga.
varför är egentligen smurfar blå från början, tappades de i blåbärssoppan när de var små och fick i sig så mycket att de fick samma färg, som obelix ungefär fast ändå inte?

och om vita personer blir blå, och blåa smurfar blir vita.. vad blir då svarta personer? eller gula?

En fråga.
Det här är gammalt som gatan. Är du möjligen en gammal räv från Velo eller? Jag orkar inte söka nu och jag vet inte ens om tråden finns kvar men det var väl genomtänkta saker och nästan lite mycket reaserch.Man kunde nästan tro att dom hade tappat förståndet.

Men mest logiskt är väll att man stryper den så hårt så den heltenkelt upphör att existera eller det är iofs inte alls logiskt men man kan säkert göra det. Antagligen blir den ganska äcklig och ja tänk er ruttet kött med en touch av blått det är antagligen så den kommer att se ut.

Men om man utför en snabbstrypning med dubbelt ninja grepp så lär det ressultera i en enorm blodförlust och den blåa smurfen övergår till vitt som en kamelont i snö. Alla vet väll att smurfarna får sin färg i från sitt blåa adelsblod. Men däremot om strypningen varar över en längre tid och smurfen inte förlorar något blod blir färgen lila eller den bör bli det för att allt blod kommer att rusa till huvudet och sammlas och färgen kommer bli mörkare och mörkare men inte mörkare än lila.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp