Nu har jag inte orkat läsa varenda svar här, men jag tar risken att svara på startkommentaren;
CalleR, vilket ruskigt självmål du gör redan i starten! Hur kan du kräva service av någon du just har gjort vad du kan för att rycka undan mattan för? Inget fel på internethandel, om du monterar själv eller slänger grejorna när de behöver service. Vill du ha service är det nog läge att hålla dem som kan tillhandahålla det under armarna lite grann. Annars försvinner de!!!!!!! Det är ingen stor bransch det där, alltså den kvalitetsmedvetna högservice-delen av den. Hur många butiker finns det i Stockholm med den nivån på kunskap som garaget har? Jag känner bara till 2, men jag kan ha missat någon. Detta i ett län med 1,8 miljoner invånare. Buslätt att konkurrera ut om inte kunderna försöker hålla dem vid liv. Skruvar du dit bindningarna själv då? Helt OK naturligtvis, men då kunde du gjort det från början också.
Dessutom så finns det något som heter stolthet, kommer du in och erbjuder dem 300:- för att montera saker du uppenbarligen köpt någon annanstans tror jag inte de tänker "300:-!, omsättningen är räddad i år! Jag måste fjäska allt vad jag orkar för denna ytterst generösa kund! Prisa gud!" Personalen är där för att driva in vinst, inte för att fjäska och smickra folk som kommer in och skryter om kap de gjort på annat håll. Ännu mindre när kunden viftar med några hundringar och tror att hen sätter glans på etablissemanget genom sin blotta närvaro.
För att avsluta min tirad här; Vad var anledningen till att du upplyste garagepersonalen om att de var dyrare än conrad på lavinsändare? Helt OK att jämföra priser över världen och välja det billigaste, självklart, men att köra ner sin marknadsundersökning i halsen på någon? Vad är vitsen? Vad vill du uppnå?
Kort sagt; Kunden har inte alltid rätt. Kunden har däremot rätt att handla var som helst. Och få service därefter.