En ny alp.

En ny alp.
Victors sa:
http://i39.tinypic.com/30usegz.jpg

såja, efter ett flerltal arbetstimmar så har jag lyckats skapa denna skis på hur bergen skulle kunna sträcka sig. Det är inte mer än rättvist att södra Sverige får ta del av de nya bergskedjorna, därför skissade jag en som är nära både från Göteborg, Borås, Halmstad, Jönköping och Skåne. Lösningen på snön är att vi bygger en atmosfär med ledningar i taket som sprutar ut snö, ungefär som en inomhusbacke fast utav glas så solen kan nå in.
Najs, har alltid drömt om en skidbacke utanför dörren, men nu kommer jag bo mitt på skidbacken

En ny alp.
Tror du jag är så dum? självklart tar jag och lyfter bort huset medans berget läggs dit, för att sedan lägga tillbaka det på berget.

En ny alp.
Remoh sa:
Asså, snö är inga problem..

Det enda man behöver göra är att cykla över till Grönland och hacka lossa all deras is. Då kommer golfströmmen att ändra sin riktning, vilket medför en ny istid på våra breddgrader. Då har vi fan åkning året runt.
Remoh har rätt. Åkning året runt, det låter ju utmärkt. Och tänk, alla turister skulle åka till oss i Sverige för att åka skidor istället för USA! Vilka pengar vi skulle häva in!

En ny alp.
Anderdoode: Att mäta bergmängd i kvadratcentimeter funkar nog inte så bra...

Patrik_L: ICKE att vi släpper skåne!

Nej, jag har en sjukt bra idé:
Vi hackar loss alla sköna, snygga, stora berg som finns nära kusten. Vi kan leta på norges kust, runt grönland och norra kanada. Sen bogserar vi in dem genom öresund och upp i östersjön, sen förankrar vi dem mitt i östersjön, jämt fördelat från norr till söder.
Vi slipper göra några ingrepp i vårt vackra land, vi behöver inte kriga något, vi slipper bråka med norrmännen och framförallt, vi spar karamellerna!
Vi får även en rikstäckande, våldsamt vacker skärgård som går att åka skidor i! Några av topparna ska givetvis vara så höga så sommarskidåkning är möjligt.

Senast ändrad:
En ny alp.
nja jag vet inte... Kommer det finnas någon östersjö kvar då? jag menar, alper är ju ändå rätt så stora.

En ny alp.
Jag tycker det börjar vara dags att skrida till verket. Jag har ett helt släp fullt med sopor och annat skräp som jag skulle kunna ta med mig då jag passerar Uppsala nästa lördag. Är det någon speciell adress som är lämplig att börja på?

En ny alp.
en annan idé kan ju vara att sno nya zeeland och lägga det på sverige?

En ny alp.
Utmärkt. Tankestugan fortsätter. Patrik, din idé är toppen. Jag tror det räcker med att vi går med på att stänga Barsebäck (först måste vi låtsas att vi inte stänger Barsebäck, som vi gör) för att få danskarna att släppa Grönland. Jag gillar idén, speciellt med tanke på att 2008 var året jag lärde mig förstå danska, minus siffrorna. Jag ska ner dit i februari, jag ska ta upp det med vem än som behagar lyssna.

Och allt prat om att jag röker olagliga substaner? Hmpf. Jag tänkar i raka led, logiskt. Jag tycker om att åka skidor, jag tycker om att bo i Stockholm. Ett plus ett blir två. En alp på Uppsalaslätten. Det är ju så oflummigt det kan bli.

Nojlas sa:
Anderdoode: Att mäta bergmängd i kvadratcentimeter funkar nog inte så bra...

Patrik_L: ICKE att vi släpper skåne!

Nej, jag har en sjukt bra idé:
Vi hackar loss alla sköna, snygga, stora berg som finns nära kusten. Vi kan leta på norges kust, runt grönland och norra kanada. Sen bogserar vi in dem genom öresund och upp i östersjön, sen förankrar vi dem mitt i östersjön, jämt fördelat från norr till söder.
Vi slipper göra några ingrepp i vårt vackra land, vi behöver inte kriga något, vi slipper bråka med norrmännen och framförallt, vi spar karamellerna!
Vi får även en rikstäckande, våldsamt vacker skärgård som går att åka skidor i! Några av topparna ska givetvis vara så höga så sommarskidåkning är möjligt.
En av grundidéerna med alpen är att täcka Uppsalaslätten, med sin tråkiga platthet och all förskräcklig bebyggelse som finns där. Uppsalaborna får bo kvar i grottor om de vill, men jag tror de passar bättre som invånare i något sorts mini St Anton, ja där skulle de passa in.

Annars är hacka loss berg från kustremsor en bra idé. Undrar om det inte finns lite undervattensbergskedjor man skulle kunna få koreanerna på Toyota att gräva upp. Har för mig att jag hört talas om något sånt. De bergskedjorna är ju idag värdelösa om nåt, ingen har ju ens sett dom. Eller om vi skulle ta vara på månen på något sätt.

Senast ändrad:
En ny alp.
Gucci-Hugo-LaFlare sa:
En av grundidéerna med alpen är att täcka Uppsalaslätten, med sin tråkiga platthet och all förskräcklig bebyggelse som finns där. Uppsalaborna får bo kvar i grottor om de vill, men jag tror de passar bättre som invånare i något sorts mini St Anton, ja där skulle de passa in.

Annars är hacka loss berg från kustremsor en bra idé. Undrar om det inte finns lite undervattensbergskedjor man skulle kunna få koreanerna på Toyota att gräva upp. Har för mig att jag hört talas om något sånt. De bergskedjorna är ju idag värdelösa om nåt, ingen har ju ens sett dom. Eller om vi skulle ta vara på månen på något sätt.
Eftersom månen, som vi alla vet, är till största delen gjord av ost kommer månidén inte att funka.
Att sno undervattensbergskedjor är dock en sjukt slug idé. Jag menar, men kommer sakna dem??? Bergen är stora, och får vi med lite korallrev kommer det bli en väldigt unik skidupplevelse...

En ny alp.
Och dessutom blir det mer plats för smältvattnet från polerna, alltså kommer Holland och Bangladesh slippa bli översvämmade i framtiden :) (fast det kanske inte är någon fördel i Hollands fall.. ;P)

En ny alp.
StarcK sa:
Tror du jag är så dum? självklart tar jag och lyfter bort huset medans berget läggs dit, för att sedan lägga tillbaka det på berget.
Å, ursäkta! Visste inte att du var svinrik. Fastigheten där ditt hus står kommer att bli duktigt exproprierad, så du kommer att få betala multum för att köpa den igen. Plus betala för två husflyttningar.

En ny alp.
PhatFred sa:
StarcK sa:
Å, ursäkta! Visste inte att du var svinrik. Fastigheten där ditt hus står kommer att bli duktigt exproprierad, så du kommer att få betala multum för att köpa den igen. Plus betala för två husflyttningar.
Du vet, pappa betalar.

En ny alp.
StarcK sa:
PhatFred sa:
StarcK sa:
Du vet, pappa betalar.
Ah, så bra. Hoppas han är kvar när bergen är färdiga, då.

Tillbaka
Topp