En pressad hotellägare!!!

Sherpa

Ny medlem
Ibland förundras jag över ordens makt och hur stort intresset för
skidåkarfrågor är på denna sida. Därför kändes det helt rätt att
berätta för freeride medlemmar om vår vistelse i Kittelfjäll och allt
var det innebar. Brutna avtal, undermåliga arbetsförhållanden och
ett boende som knappt var värt namnet. Allt arrangerat av en till
sättet trevlig hotellchef som under ytan visade sig vara genomfalsk.
Vi har fått många vettiga svar och tips om hur vi skulle kunna gå
vidare för att meddela detta till skidåkarvänner.
Hursomhelst har denna Chefen nu skrivit och försökt slingra sig och
inser nog allvarligt med kritiken han fått här på Freeride. Hans svar
inehåller svaga argument och är nästintill skrattretande.
Hoppas verkligen så många som möjligt läser detta och ha en bra
vinter!!!!

Läs IvanTheMan och mitt inlägg under nordiska fjäll!

ciao

Det låter sjukt, det tycker nog de flesta här nu iaf efter att ha läst era två historier om dokusåpan i Kittelfjäll med Patrik i huvudrollen...

Tyckte det var jättekul att ni skrev och berättade om er erfarenhet från Kittelfjäll. Att personen ifråga beter sig som ett första klassens arsle och är så insnöad i sig själv och sitt att han tror han kan komma undan med samma sak som han pysslat med sen han var en kuvad säsongare anno `88 - eller vad de va. Det är alltid roligt med människor som inte fattar att deras usla beteende inte klarar att nagelfaras av lite vanlig enkel opinion - där det till protokollets ordning ska tillföras att det är fritt fram att gå in och försvara sig, argumentera och påvisa brister i den berättade historien.

Till saken hör ju att den som gjort fel från början, fortsätter med att ljuga sen aldrig kan slingra sig ur knipan. Och det finns fortfarande moroner som inte fattar det. Dock förklaras saken en hel del att de varit tvungna att fly civilisationen - eller blivit deporterade till Gulag eller så. Dock finns det dagar då deras uppenbara infantila missbruk och illamenade uppsåt ska granskas i allämänhetens ögon. Och denna dag inleddes av Ivan - all heder!

Själv blir jag sugen på att åka till Kittel nu, kan man titta på honom i bur? Får man mata na?

Tillbaka
Topp