En prylbögs bekännelse!

• Trådstartare Trådstartare Hasse
  • Start datum Start datum
H

Hasse

Guest
En prylbögs bekännelse!
Efter en dag på ISPO så ge mig:

1. Salomons nya tjockis, vi tror den heter "magic7". 147-127-137 192 cm med Swallowtail. Notera att skidan har spann från tailen fram till ungefär bindningens framkant, därefter omvänt spann. Vill ha nu!
magic7.jpg

magictail.jpg

2. Fischer Duke 07. Sjukt fräck med fenan bak. Och 207 lång. 150-121-140. Vikt: 3007g/skida. (Ja tre kilo per skida, sex kilo totalt alltså...)
duke1.jpg

duke2.jpg

duke3.jpg

3. Big Trouble med Retro design. Med Vibrations dämpare!!
Dynastar.jpg

4. Kent Kreitlers Pro Modell. 58 m Svängradie!!! Och The Duke som bindning nersänkt i skidan
kreitler.jpg

5. Hell Bent - fet, mjuk och omvänt spann. K2 lyckas igen

Bilden är på Hell Bent, Seth och Doug Coombs Coomba
K2.jpg

6. Lines Mjuka sköna puder skida.

7. Akiaras Pro modell

8. Doug Coombs Hyllnings skida
coomba.jpg

Sen en bonus bild
ride.jpg

//H

Edit: KASK hjälmar och Goggels ser oxå riktigt riktigt fina ut!!

Edit #2 Nya och lite större bilder uppe. //Nojlas på hasses dator

Senast ändrad:
En prylbögs bekännelse!
Hasse har antagligen varit på ISPO
och sett nästa års skidor, så nu vill han dela av sig glädjen med folket.

eller så är han bakfull.

En prylbögs bekännelse!
Bakfull?? Skidsäsongen är i gång. Nu dricks det max tre öl på afterskin. Här åks det skidor. Och tyvärr så kollade jag inte in skidor åt er jibbers då jag inte är intresserad av dessa skidor. Och då det var världspremiär på Magic 7 och Retro designen så är det nåt jag vill dela med mig av. För övrigt så är snowbard delen fortfarande sjukt mycket roligare att var på än skidavdelingen. Mer röj och mer roliga grejor. Undra när skidsidan ska komma i kapp.

//H

Edit: När snödansen skall framföras så krävs det mer än tre öl.

Senast ändrad:
En prylbögs bekännelse!
Intressant.
Är det den beryktade Rocker som har döpts om till Magic hos Salomon? Verkar som att det kommer ett gäng intressanta grejor från frassarna till nästa vinter efter ett antal år av torka och innovationsbrist. Lösa bakdelsmoduler, inverterade spann och annat... Ska bli kul att se vad nästa års prylar kan prestera på berget när det blir dags för test.

Hasse ska ha all cred för att han delar med sig av erfarenheter från mässorna. Keep it up.

En prylbögs bekännelse!
Hasse, är du bara lite extra upphetsad just nu efter du sett alla nya prylar eller heter han Noljas han som ska komma med kamera?

En prylbögs bekännelse!
prylbögar hit och prylbögar dit.
Respekt åt hasse som vågar komma ut ur skåpet som en prylbög, det kommer ta en tid innan jag vågar det.

En prylbögs bekännelse!
Springer över till Hasse ikväll med bilderna, kommer förhopningsvis komma upp då.
Fischer the duke har många sett bilder/film på kanske, skidan ser ännu mer crazy ut i verkligheten. 207 cm, knäppaste nosen och tailen du nånsin har sett samt en FENA under tailen. *slurp*

Tror dock att 207cm är för många lite småsvettigt... Dock verkar trenden ha vänt mot längre och styvare skidor. I princip allt var mer eller mindre stenhårt, förutom K2's grejjer och någon skida från Line. Uppföljaren (antar jag) till Salomons AK Rocket S-Lab har dessutom vuxit till modiga 198cm, och den var INTE mjuk.

Salomons nya bjässe med måtten 147-127-137 såg riktigt het ut. Hasse tjötade lite med Kaj Zackrisson i Kask-montern och tydligen har skidan traditionellt spann från tailen fram till framkanten på bindningen, därefter har skidan omvänt spann.

Bilder är på väg a.s.a.p... :)

En prylbögs bekännelse!
Nojlas sa:
Springer över till Hasse ikväll med bilderna, kommer förhopningsvis komma upp då.
Fischer the duke har många sett bilder/film på kanske, skidan ser ännu mer crazy ut i verkligheten. 207 cm, knäppaste nosen och tailen du nånsin har sett samt en FENA under tailen. *slurp*

Tror dock att 207cm är för många lite småsvettigt... Dock verkar trenden ha vänt mot längre och styvare skidor. I princip allt var mer eller mindre stenhårt, förutom K2's grejjer och någon skida från Line. Uppföljaren (antar jag) till Salomons AK Rocket S-Lab har dessutom vuxit till modiga 198cm, och den var INTE mjuk.

Salomons nya bjässe med måtten 147-127-137 såg riktigt het ut. Hasse tjötade lite med Kaj Zackrisson i Kask-montern och tydligen har skidan traditionellt spann från tailen fram till framkanten på bindningen, därefter har skidan omvänt spann.

Ser framemot dessa skidor. man måst ju ha ett par skidor som e bra då det är lite isigt i pisten också:)

En prylbögs bekännelse!
En prylbögs bekännelse!
Tyck som utveckling går åt mer surf ... mina Wateor med skärning på 25 meter och spann räknas väl snart som pistracers.

Har hört rykten om att några killar i Chamonix har testat att bygga en bred skida som man står med båda fötterna på. Ger enligt oklara källor en sanslös surfkänsla i lössnön och det lär gå att köra hur fort som helst. Tror det kallas "Monostick"!

:-) Asgarv :-D / MM

En prylbögs bekännelse!
En prylbögs bekännelse!
Nojlas sa:

Kan det vara Eric Pollards Pro model du pratar om som den mjuka Line skidan kanske ?
Tycker den verkar ganska mjuk :)

Sen måste jag fråga Hasse vad som är skillnaden på Big Trouble retro designen och den vanliga Big trouble ?
1169630929eppros.jpg

En prylbögs bekännelse!
jns: ang vilken line-skida som var pissmjuk kan hasse nog svara på...

Vet inte vad det är för skillnad på Big Trouble med retrodesign, om den kommer se ut så nästa år eller om det är special edition. De såg sjukt fräscha ut med "vibrationsdempere" och hela faderullan... bilder kommer ikväll...

En prylbögs bekännelse!
Okej låter najs !

Tänkte mest eftersom den på bilden är EP pro model och hans som flexar den lägger inte på mycket tryck. :)

Edit: Måste också säga att The duke låter sjuk med en fena där bak, men som du säger så är nog 207 i svettigaste laget för många, däribland mig själv.

Senast ändrad:
En prylbögs bekännelse!
Tragiken är total!
Varför ska skidorna bli hårda igen, jag trodde att det var testat sedan länge och att man kommit fram till att det inte var så lyckat (om du inte heter Hermann och kör störtlopp)...
Har inte skidindustrin lärt sig något av snowboardtillverkarna?!!??!!?

En prylbögs bekännelse!
Salomons skida vet jag inte vad den heter. Kan heta Rocker. Men stod Magic 7 på den så var därför ja döpte den till det så. Och som Noljas sa så är det spann på den till fram bindningen sen så är det rev. camber från där och framåt. Lutar mot att rev. camber är det senaste då flera företag har anammat detta. Line skidan var EP pro modell ja. Sjukt mjuk. Skall provas inom snar framtid. Är bara designen som skiljer på Big Trouble tydligen men den var så snygg. Hoppas även på en test av Duke inom en snar framtid. Tyvärr så kan jag bara hålla med om att det är tråkigt att skidorna blir hårdare och hårdare..

//H

Senast ändrad:
En prylbögs bekännelse!
Kul liten mini-rappport. Att skidorna blir längre är intressant. 207 är ju rätt respektingivande och tangerar längden på de längsta skidorna jag ägt.

Hasse sa:
Däremot undrar man ju om inte det hela gått för långt när en skidas swallowtail svällt ut till hela 192cm. Hur lång skall du inte själva skidan vara?

Skämt åsido, Hassa, och apropå 2008, har du kört nå't mer på Völkl Katana?

Och en annan fråga, mina analyser av suddiga blider på Marker Duke får mig att hoppas att den skulle kunna vara "borttagbar", dvs det skulle gå att skaffa lösa skenor till flera par skidor och sadan bara flytta över bindningen. Vad tror du om detta? Rätt eller fel?

HitMe

En prylbögs bekännelse!
Det har jag inte undersökt. Ska få en sån nu i veckan hoppas jag. Eller nästa. Ja du skidans längd är sjuk lång då;P

Inte kört nåt mer på Katanan tyvärr..

//H

En prylbögs bekännelse!
Man tackar, synd att jag inte hade med förstoringsglas bara :/
Eller, kanske du fotade med mobilkamera. Kan vara min dator som e kass också men..

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp