En rätt så korkad fråga,

En rätt så korkad fråga,
hej gubbs å flicks,
anledningen att jag ställer denna fråga är pga att en konkurerande butik till mig/oss där jag jobbar har sagt en sak till en kund å jag något helt annat,

frågan är om hom kan åka på barnskidor, typ k2 juve eller motsvarande, anledningen är att hon tycker om färgen,
detta är inte en nätt lite norska på 45 kg som frågar, utan ett bastant fruntimmer på 75-85 kg

så några tankar å vetande om detta?

jag håller inne på det svar jag gav tills jag hört era åsikter :)
tänkte gå till den andra butiken å fråga lite vad han/dom tänkte på,
är inte första gången den sport kedje butiken får mig att höjja på ögonbrynen,

vill se fall någon här vet konkret nackdelar och fördelar (om det finns)

innan jag ifrågasätter deras kunande,

mvh

En rätt så korkad fråga,
Jag skulle vilja säga att skidorna blir för mjuka. Men köper man skidorna för färgen så kanske man mer bryr sig om hur dom ser ut i skidstället vid afterskin ;D

En rätt så korkad fråga,
Är det en amerikansk barnskida designad för McD offer så är det inga problem. Med rådande trend, se länk kan nog barnskidorna komma att behöva heavy duty versioner. Annars är nog en barnskida i normalfallet för vek för bastanta fruntimmer..

En rätt så korkad fråga,
staffanottosson sa:
hej gubbs å flicks,
anledningen att jag ställer denna fråga är pga att en konkurerande butik till mig/oss där jag jobbar har sagt en sak till en kund å jag något helt annat,

frågan är om hom kan åka på barnskidor, typ k2 juve eller motsvarande, anledningen är att hon tycker om färgen,
detta är inte en nätt lite norska på 45 kg som frågar, utan ett bastant fruntimmer på 75-85 kg

mvh
är bara lite nyfiken, är den andra butiken "Stadium"? skulle aldrig sälja ett par barnskidor till nagon pa 80kg

En rätt så korkad fråga,
Onlytelemark sa:
staffanottosson sa:
hej gubbs å flicks,

mvh
är bara lite nyfiken, är den andra butiken "Stadium"? skulle aldrig sälja ett par barnskidor till nagon pa 80kg
nej det var inte stadium :)

En rätt så korkad fråga,
Jag tror att ett par barn/ungdomsskidor i det här fallet blir mer eller mindre oåkbara om de ens kommer att hålla ihop! De är helt enkelt byggda för en mycket lättare person och sannolikt som de flesta ungdomsskidor enkla i sin uppbyggnad för att kunna produceras till ett lågt pris.

Går säkert att göra några hyggliga svängar i låg fart i flacka backar men inte mer. I lite högre farter och hårdare underlag kommer de inte att kunna hålla emot en tyngre åkare (punkt). Sammanfattningsvis , en ren katastrof för någon som väger omkring 80 kg!

/MM

Senast ändrad:
En rätt så korkad fråga,
då tackar jag för alla svar och åsikter, ni som jag har samma åsikt,
man kan ju undra hur fan en sälare på intersport kan säga en sådan sak, jag som skidåkare och skidsäljare blir tårögd av denna okunskap som finns hos säljare i landets södra delar (strömstad nordby)

En rätt så korkad fråga,
Äh lägg nån mumsbit vid slutet av backen så tar hon sig ner på rumpan om det vore så. Men ska jag vara ärlig så skulle jag t.ex. aldrig tipsa min morsa till såna skidor. Just sayin.

Tillbaka
Topp