Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ett par till har väl inte skadat?Nu får ni ge er!
Pratade med en kille på byn igår som hade klickat hem fyra par.
Jag ska inte ha fler lagg har jag ju sagt!
Jag vågar inte gå in på Bittl för då ligger väl ett par Schwartztor i köpkorgen![]()
Ja det kan nog vara både bra och dåligt. Som för min del är det bra att dem är rätt hårda så kan man gå ned i längd och ändå lite på att bakändorna ger tillbaka om man landar med bakvikt!Fått hem Ogso Schwarztor 100 i 170 o 178 samt Couturier 100 i 162, känns bra. Kanske att de inte skalat kärnan tillräckligt på de kortare modellerna, alla är ganska styv ändå men lovar gott efter att ha klämt på dom, tror de passar Jämtlandsskog riktigt bra!
Jag valde 178 för att köra skogspuder med lätta grejor, ATK SLR Release (155g med platta) och Scarpa Alien RS (920g). För mig är det ok (74kg), men att 170 som jag köpte till sambon (58kg) var styvare är ju felaktigt byggt helt enkelt men den kan nog vara bra ändå!Ja det kan nog vara både bra och dåligt. Som för min del är det bra att dem är rätt hårda så kan man gå ned i längd och ändå lite på att bakändorna ger tillbaka om man landar med bakvikt!
Säljer du dem då?Fick hem mina Danaïdes 90 (95) i 176 cm, mycket spann och känns väldigt styva så glad jag inte tog längre. Men dessa kommer användas främst i pist så tror det blir bra.
Lite sugen på en lättare och bredare turskida blir man ju nu också
Schwartzor ser ju fina ut…
Nej, har bara tre par nu…Säljer du dem då?
För er som tyckte att det var lite blodigt med 200 för Atomic Backland UL krukan så går den nu för 170
Dock bara S eller L
Finns för 300 på XXL i andra storlekar
Fan, blåst på 30 spännFör er som tyckte att det var lite blodigt med 200 för Atomic Backland UL krukan så går den nu för 170
Dock bara S eller L
Det dras av 30kr när den läggs i varukorgenStår 200kr när jag kollar och den finns inte på xxl, däremot en annan atomic hjälm för 399kr.
Fan, blåst på 30 spänn
Fast jag har ju M så……![]()
Fast när jag klickar på länken så står det fortfarande på 200kr. Jag köpte två i stl M så jag är nöjd ändå.För er som tyckte att det var lite blodigt med 200 för Atomic Backland UL krukan så går den nu för 170
Dock bara S eller L
Du måste lägga den i varukorgen som sagtFast när jag klickar på länken så står det fortfarande på 200kr. Jag köpte två i stl M så jag är nöjd ändå.
All right, i see.Du måste lägga den i varukorgen som sagt
Klickade hem den sista i M och sitter och drömmer mig bort, vad jag ska lägga 30 pix på... kanske en cheeseburgareFan, blåst på 30 spänn
Fast jag har ju M så……![]()
Du kan spara tre tecken på att kalla den ostburgare.Klickade hem den sista i M och sitter och drömmer mig bort, vad jag ska lägga 30 pix på... kanske en cheeseburgare
Dilemmat med DPS och andra boutiquemärkena är att de inte tillverkar bättre skidor än mellanmjölk märkena Atomic/Blizzard/Fischer/Salomon/osv. Dina tandläkare- och juristkompisar kommer inte heller vara imponerade, när de märker direkt att skidorna har 10+ år i nacken.Här är en som verkligen vill sälja sina skidor. Tycker de ser ok ut, nästan som att man funderar litet till det priset... och med "hyrbindning" ser det ut som, bra vid beg.köp. Efterföljaren kostar väl typ 18000 med bindningar. Men visst, 11 säsonger senare...
Dilemmat med DPS och andra boutiquemärkena är att de inte tillverkar bättre skidor än mellanmjölk märkena Atomic/Blizzard/Fischer/Salomon/osv. Dina tandläkare- och juristkompisar kommer inte heller vara imponerade, när de märker direkt att skidorna har 10+ år i nacken.
EDIT: DPS Lotus serien har sina lite unika shapes och kommentaren gäller inte dem![]()
Jag gillar mellanmjölk! Min nuvarande quiver är från Blizzard, Elan och ExtremNyfiken, vilka märken tycker du är bättre än ”mellanmjölk”-märkena du nämner?
Dilemmat med DPS och andra boutiquemärkena är att de inte tillverkar bättre skidor än mellanmjölk märkena Atomic/Blizzard/Fischer/Salomon/osv. Dina tandläkare- och juristkompisar kommer inte heller vara imponerade, när de märker direkt att skidorna har 10+ år i nacken.
EDIT: DPS Lotus serien har sina lite unika shapes och kommentaren gäller inte dem![]()
Tycker denna är bra allroundvalla. Har även kört en kallare valla från Carrot.Någon som kan tipsa om bra deal på varmvalla / glidvalla? Helst större block av allroundkaraktär? Tröttnat på att köpa små svindyra paket av icke nämnt märke i lokala sportshoppen...Vallat med värmeljus på sistone men belagen tenderar då torka ut fort...
Tack på förhand!
Tack för tips om produkt! Även om jag inte ger mycket för TradeInn... -Har en pågående reklamation för en förlorad försändelse från september som de ej ännu ersatt.Eller typ något sådant här..
![]()
Vola 221924 Eco-Responsible Racing MX-E wax Yellow | Snowinn
Get Vola 221924 Eco-Responsible Racing MX-E in Yellow for 221.99 kr. Ideal for ski with fast delivery. Buy Accessories at Snowinn!www.tradeinn.com
Jag har kört universalen, tidigare köpt från Decathlon
![]()
Vola 222200 Universal Solid vax Orange | Snowinn
Få Vola 222200 Universal Solid i Orange för 176.99 kr. Perfekt för skidor med snabb leverans. Köp Tillbehör på Snowinn!www.tradeinn.com
Funderar på att beställa den därifrån .
Dock ca 80kr frakt..
8-10 sekund? Vad är det för hastighet? Eller strunt samma - jag behöver visst inte veta det längre:![]()
Swix Pro Performance Speed 900g
Swix Pro Performance Speed 900g är ett ekonomiskt paket bestående av fluorfri valla med mycket bra glidegenskaper, för träning och tävling. Vallajärnets hastighet bör vara ca. 8-10 sek på skate- och alpina skidor. Vaxet kan värmas upp igen efter det kylts ned till rumstemperatur (10 min) för bätt...www.skistart.com
"Alltid 100% passform till din Kia"Köp en Kia och förhandla dig till ett par skidor.
Kia skidor