"En riktigt bra deal!" – Eller cykeln på köpet!

Nu får ni ge er!
Pratade med en kille på byn igår som hade klickat hem fyra par.
Jag ska inte ha fler lagg har jag ju sagt!
Jag vågar inte gå in på Bittl för då ligger väl ett par Schwartztor i köpkorgen😩

Allvarligt talat, här är man ju sen på bollen men... funderar allvarligt på att joina er hudare och glömma hur snett Bittlarna monterade frugans bindningar... 480 euros för ett paket med fin touringskida inklusive Shift 13-bindning? :oops:
Får iofs träna litet i Hook's Creek backcountry innan jag ger mig ut på den riktiga Schwartztor (fast den ser mer fin än hemsk ut).

Fått hem Ogso Schwarztor 100 i 170 o 178 samt Couturier 100 i 162, känns bra. Kanske att de inte skalat kärnan tillräckligt på de kortare modellerna, alla är ganska styv ändå men lovar gott efter att ha klämt på dom, tror de passar Jämtlandsskog riktigt bra!
Ja det kan nog vara både bra och dåligt. Som för min del är det bra att dem är rätt hårda så kan man gå ned i längd och ändå lite på att bakändorna ger tillbaka om man landar med bakvikt!

Ja det kan nog vara både bra och dåligt. Som för min del är det bra att dem är rätt hårda så kan man gå ned i längd och ändå lite på att bakändorna ger tillbaka om man landar med bakvikt!
Jag valde 178 för att köra skogspuder med lätta grejor, ATK SLR Release (155g med platta) och Scarpa Alien RS (920g). För mig är det ok (74kg), men att 170 som jag köpte till sambon (58kg) var styvare är ju felaktigt byggt helt enkelt men den kan nog vara bra ändå!

Fick hem mina Danaïdes 90 (95) i 176 cm, mycket spann och känns väldigt styva så glad jag inte tog längre. Men dessa kommer användas främst i pist så tror det blir bra.
Lite sugen på en lättare och bredare turskida blir man ju nu också😅
Schwartzor ser ju fina ut…

Senast ändrad:
Fick hem mina Danaïdes 90 (95) i 176 cm, mycket spann och känns väldigt styva så glad jag inte tog längre. Men dessa kommer användas främst i pist så tror det blir bra.
Lite sugen på en lättare och bredare turskida blir man ju nu också😅
Schwartzor ser ju fina ut…
Säljer du dem då?

En transciever Barryvox för ca 3000 på snowcountry är väl en bra deal? Den något äldre enklare varianten.

Står 200kr när jag kollar och den finns inte på xxl, däremot en annan atomic hjälm för 399kr.

Bilagor

• IMG_3420.png
    IMG_3420.png
    84.7 KB · Besök: 111
Det fanns 3 st kvar när jag beställde men....

Bilagor

• Screenshot_20241202_225301_Outlook.jpg
    Screenshot_20241202_225301_Outlook.jpg
    142.2 KB · Besök: 165
Hos SportBittl kan man köpa Armada ARV94 (2023/24) inkl en enklare bindning 198Euro + frakt om man använder rabattkoden 24xmas24 tom idag. Borde vara en vettig ungdomsskida hoppas jag.

Här är en som verkligen vill sälja sina skidor. Tycker de ser ok ut, nästan som att man funderar litet till det priset... och med "hyrbindning" ser det ut som, bra vid beg.köp. Efterföljaren kostar väl typ 18000 med bindningar. Men visst, 11 säsonger senare...

Här är en som verkligen vill sälja sina skidor. Tycker de ser ok ut, nästan som att man funderar litet till det priset... och med "hyrbindning" ser det ut som, bra vid beg.köp. Efterföljaren kostar väl typ 18000 med bindningar. Men visst, 11 säsonger senare...
Dilemmat med DPS och andra boutiquemärkena är att de inte tillverkar bättre skidor än mellanmjölk märkena Atomic/Blizzard/Fischer/Salomon/osv. Dina tandläkare- och juristkompisar kommer inte heller vara imponerade, när de märker direkt att skidorna har 10+ år i nacken.

EDIT: DPS Lotus serien har sina lite unika shapes och kommentaren gäller inte dem :)

Senast ändrad:
Nu har jag inte koll på just DPS men enligt min ringa erfarenhet av ca 30 års åkning/ca40/dagar/säsong 😀 kan jag nog tycka jag att de flesta märken likt Atomic/Blizzard/Fischer/Salomon/Völkl/Nordica mm tillverkar riktigt vassa skidor bara man väljer en modell ur det övre segmentet.
Sen håller jag med att det kan finns kassa skidor med men det är nog så med samtliga märken.
Eller så har jag bara haft oerhört mycket tur genom åren 😀.

Dilemmat med DPS och andra boutiquemärkena är att de inte tillverkar bättre skidor än mellanmjölk märkena Atomic/Blizzard/Fischer/Salomon/osv. Dina tandläkare- och juristkompisar kommer inte heller vara imponerade, när de märker direkt att skidorna har 10+ år i nacken.

EDIT: DPS Lotus serien har sina lite unika shapes och kommentaren gäller inte dem :)

Nyfiken, vilka märken tycker du är bättre än ”mellanmjölk”-märkena du nämner?

Visst men jag tycker ändå att begärt pris 1500 kr var humant. Det verkar som att säljaren också tänker i dina banor. Och nån köpare, för nu är de sålda.
Till skillnad från en del som betalar överpris för nya märkesprylar och sedan har orimliga förhoppningar när de ska säljas vidare i slitet skick och topsheets grafik är litet mossig.
Däremot har jag hört att kolfiberskidor ofta slits hårdare (?) men dessa såg ju ganska ok ut. Plus att orange ju är hett igen!

Någon som kan tipsa om bra deal på varmvalla / glidvalla? Helst större block av allroundkaraktär? Tröttnat på att köpa små svindyra paket av icke nämnt märke i lokala sportshoppen... 🤔 Vallat med värmeljus på sistone men belagen tenderar då torka ut fort... 🤪 Tack på förhand!

Eller typ något sådant här..

Jag har kört universalen, tidigare köpt från Decathlon 😟

Funderar på att beställa den därifrån .

Dock ca 80kr frakt..

Någon som kan tipsa om bra deal på varmvalla / glidvalla? Helst större block av allroundkaraktär? Tröttnat på att köpa små svindyra paket av icke nämnt märke i lokala sportshoppen... 🤔 Vallat med värmeljus på sistone men belagen tenderar då torka ut fort... 🤪 Tack på förhand!
Tycker denna är bra allroundvalla. Har även kört en kallare valla från Carrot.

Eller typ något sådant här..

Jag har kört universalen, tidigare köpt från Decathlon 😟

Funderar på att beställa den därifrån .

Dock ca 80kr frakt..
Tack för tips om produkt! Även om jag inte ger mycket för TradeInn... -Har en pågående reklamation för en förlorad försändelse från september som de ej ännu ersatt. 😞

8-10 sekund? Vad är det för hastighet? Eller strunt samma - jag behöver visst inte veta det längre:

4frnt har köpt på sig för många Inthayne för året, rear ut dem för 6k sek med koden Inthayne250off

Tillbaka
Topp