"En riktigt bra deal!" – Eller cykeln på köpet!

Christian2010 sa:
Det finns ju en fantastisk pricechecktråde som lyfter fram osunt annonserande, men varför inte gör en omvänd? Köp och sälj kan ju ibland vara lite väl fullmatat av trasiga talltees och tusen år gamla G4 – Så varför inte lyfta fram riktigt bra deals som dyker upp för enkelt letande?

Alltså, inte diskutera "den där är för dyr", utan snarare "kolla denna, bra deal!". Visst dyker liknande rekommendationer ibland upp i pricechecktråden, men de drunknar lätt i floran av skrattretande elände.

laxeen sa:
Niblet sa:
App app app
"Patron och Airbag ej inkluderade."
Ingick det innan? Förstår vad du menar men om den kostade 6600 innan och de inte var inkluderade då heller så spelar det ju ingen roll! :)
En ryggsäck utan "airbag" för 2 200 kr är inget klipp, och ja om det stått 6 600 kr på rislappen ingår "airbag" men kanske inte patron.

Både Sport Conrad och Bittl har däremot bra pris på diverse lavinsäckar just nu! :-)

/MM

Senast ändrad:
Erikand sa:
RWD sa:
Wille1504 sa:
Grymt
@Wille1504, Tack för tipset!
16 MNC beställda för 1475kr!
(13 MNC låg på endast 1200kr)
Blev ett par 13 för min del igår kväll. Onekligen billigt
Bra tips!
Jag tog ett par också! 1150kr var för bra för att låta bli. Blir nog ett lyft jämfört med Diamiren som sitter på mina Opinion 118 LDE nu.....

Hawk100 sa:
Erikand sa:
RWD sa:
Grymt
@Wille1504, Tack för tipset!
16 MNC beställda för 1475kr!
(13 MNC låg på endast 1200kr)
Bra tips!
Jag tog ett par också! 1150kr var för bra för att låta bli. Blir nog ett lyft jämfört med Diamiren som sitter på mina Opinion 118 LDE nu.....
Jag letar efter en "turbindning" dvs så jag kan börja tura lite,

Är detta ett bra köp?
Jag har nollkoll på detta området men det där priset ser väldigt bra ut : )

Skidor: Extrem BH 115 (186CM)
Skill level: Ja, jag åker 95% liftburen offpist men siktar nu på att tura mer och mer.

Peete1 sa:
Hawk100 sa:
Erikand sa:
Bra tips!
Jag letar efter en "turbindning" dvs så jag kan börja tura lite,

Är detta ett bra köp?
Jag har nollkoll på detta området men det där priset ser väldigt bra ut : )

Skidor: Extrem BH 115 (186CM)
Skill level: Ja, jag åker 95% liftburen offpist men siktar nu på att tura mer och mer.
Det är perfekt. Glöm inte hudar!

Tack för snabbt svar! Lutar åt ett spontanköp här.
Kort fråga, är Salomon Guardian MNC samma bindning som Atomic Tracker MNC?

Köpte en warden bindning för 69 eur på epic tv shop. Svårslaget pris. Den var i och för sig blå men det kan jag leva med.

Senast ändrad:
Hej, jag har hittat ett par Garmont delirium till bra pris. Hur är det med pjäxor med gåläge, kan man köra dom riktigt tighta, eller behövs det lite utrymme för tårna när man traskar. Jag har bara gått med stela pjäxor förut.
(Jag släpper pris och ställe när jag valt, så jag inte blir av med rätt storlek för mig)

REO sa:
Ingen som har synpunkt på detta?
Det är klart att det är skönt att ha lite större pjäxor när man turar, men det får inte påverka åkningen för mkt enligt mig. Jag köpte ett par Dynafit Mercury i 27.5 (min fot 28), vilket var samma storlek som jag kört på mina vanliga köttåkar-pjäxor. Jag ville inte tumma på prestandan när man kör nerför. Dock är mina turpjäxor skönare, mjukare och betydligt lättare att få på sig när dom är kalla, än mina Lange RX130.

Ibland önskar man att man hade lite större pjäxor dock , det är främst när man har sovit i tält och pjäxorna är kalla och lite svåra att få på, eller köra varmare strumpor i när man står mycket stilla.

Jag säger såhär som råd till dig. Är pjäxan hyfsat lätt att få på även fast de är kalla, och att du inte får cellskräck och måste böja tårna 2 varv när pjäxan är uppknäppt, så kör på den storleken du tror kommer ge dig bästa prestandan utför. Jag personligen får hellre en blånagel, än att köra med för stora pjäxor nerför. Om du kommer tura väldigt långa sträckor där du är i pjäxorna större delen av dygnet, så skulle jag dock köra lite större än normalt.

Senast ändrad:
pjäxor brukar gå att trycka lite i tån. Kan vara bättre med tajt än för stort pga att för stort = skavsår

REO sa:
Hej, jag har hittat ett par Garmont delirium till bra pris. Hur är det med pjäxor med gåläge, kan man köra dom riktigt tighta, eller behövs det lite utrymme för tårna när man traskar. Jag har bara gått med stela pjäxor förut.
(Jag släpper pris och ställe när jag valt, så jag inte blir av med rätt storlek för mig)
Man behöver inte ha trångt för tårna bara för att pjäxorna ska sitta bra/fast. Har alltid kört med trånga pjäxor som tagit i i tån när man inte pressar fram benet mot plösen i tron att det måste vara så. Men nu äntligen har jag hittar pjäxor som sitter fast utan trycka på tån. Så mitt tips är leta vidare tills du hittar en pjäxa som inte trycker på tån det blir så otroligt mycket skönare skidåkning.

Tycker att turande ställer högre krav på utrymme. Hade läst tidigare rekommendationer att gå upp i storlek vilket jag ignorerade... Körde på 27.5 som alltid och fick ett elände på platten (uppför och utför gick galant med den mindre storleken). Fick sedermera krypa till korset och byta upp mig.
Dock sitter skon väldigt bra i lästen även i den större storleken. Med facit i handen skulle jag ha lyssnat på de mer erfarna. Skon jag kör på är Dynafit TLT 6 Performance.
Som alltid, testa skon och se hur den passar just dina fötter. Tycker att det är skillnad även i mellan Dynafits olika modeller (har även ett par PX one vilka har en helt annan innesko än TLT 6:orna)

Senast ändrad:
nostar sa:
@RWD och
@Erikand har ni fått era bindningar ? Själv väntar jag fortfarande och har inget spårnummer =/
Ja, jag fick dem efter 4dgr. Fick ett bekräftelsemail med länk och trackingnr direkt efter beställning.

Mejla och fråga dem, jag fick svar direkt när jag frågade om det blev rätt srorlek eftersom det inte syntes i beställningen.

nostar sa:
@RWD och
@Erikand har ni fått era bindningar ? Själv väntar jag fortfarande och har inget spårnummer =/
Hej... Jo jag fick mina relativt snabbt med tanke på att jag bor i norra delen av landet. Fick också ett bekräftelse mail med trackingnummer snudd på direkt

Kikade igenom det hela igen och ser nu att jag fått trackingnummer men inte att bindningarna gått iväg bara att de skapat en fraktsedel :(

Betalde iofs inte först idag då de inte kunnat/strulat med betalningen och inte skickat ut betaluppgifterna(Mailat två gånger), riktigt surt att de nu kanske kommer till veckan då jag är borta.

UPS håller väl inte på grejerna så länge innan de går tillbaks !?

Senast ändrad:
nostar sa:
Kikade igenom det hela igen och ser nu att jag fått trackingnummer men inte att bindningarna gått iväg bara att de skapat en fraktsedel :(

Betalde iofs inte först idag då de inte kunnat/strulat med betalningen och inte skickat ut betaluppgifterna(Mailat två gånger), riktigt surt att de nu kanske kommer till veckan då jag är borta.

UPS håller väl inte på grejerna så länge innan de går tillbaks !?
Nope, men du vill inte skicka UPS till dig som privatperson oavsett. Styr om och skicka till jobbet/föräldrarnas jobb, så kan någon annan ta emot paketet.

Tillbaka
Topp