En sorglig vinter kan komma...

• Trådstartare Trådstartare vattenflaskan
  • Start datum Start datum
jag hade väldigt gära sett lite statistik på hur ofta experterna får rätt...enligt vad jag hör så har smhi jätte kassa siffror när de gäller hur många procent dom har träffat rätt på väder.

/Adam

men hallå jag tror att jag har fått lära mig i skolan att det kommer bli kallare vintrar och varmare sommrar pågrund av klimatförendringen...

klimat forskarna säger att om man kolla på mängden rönnbär så kommer de bli skit kallt å mkt lång vinter men de kan ju va skit snack med vem vet men de blir ju bara kallare här uppe i svergi säger dom golf strömmen hållar på att mattas ut

ändå rätt fashinerande att vintern 94 kom efter sommaren 94.. Brukar väll aldrig vara vettig vinter innan nyår? kolla vintern 95 ist det är väll lite mer relevant än ett par veckor i december..

Sen är ju frågan om vintervädret är beroende av sommarvädret. vad skulle det betyda? att jorden fått en annan rotationsbana runt solen som är såpass konstig att sommar blir bra och vintern blir dålig. Om vädret skulle vara 100% säkert beroende på år så skulle säkerligen varje väder kunna bestämmas exakt varje dag då allt väder följer ett schema beroende på massa händelser. frågan är bara hur lång denna vädercykel är. Om vi visste det skulle vi med 100% säkerhet kunna säga vädret imorgon och nästa vecka osv.. nu kan vi inte det och därför är det näst intill omöjligt att säga vädret ska bli längre fram än en vecka. För det vädret är ju inte skapat ens nere i mexikanska"gulfen"(?!) (där vädret kommer ifrån via golfströmmen). Så förmodligen så är det ena riktiga skojare som förutspår vädret för ett halvår framöver.. antingen blir de kända för att de gissade rätt lr så bryr sig inte folk för att de så ofta har fel..

Jag tror vintern blir bra. Det är ju vinter varje dag, någonstans på jorden.

va lite optemistiska!(osäker med stavning) vintern kommar att bli bra:)
väder gubbarna har typ alltid fel..:P

En sak är iallafall säker med vädret, Du vet ALDRIG vad du får!
Ingen ide att bekymmra sig alltså.

Ja som sagt,det behövs ju bara 1-2 graders temperaturhöjning så blir det ju så.
Man kanske skka börja ta global uppvärming på allvar nu.

....

men..

snön kommer ju iaf... sen får vi väl se vart den kommer :) det e bara att packa väskorna och åka till snön..

själv bor jag utanför Göteborg och här får vi inte så mycket snö, alls ... eller minusgrader... så .. hmm.. jag håller jämt tummarna.. kort och snöfattig säsong iaf.. det e bara att göra det bästa av situationen vettni..

ärtor

/Pinn (som förövrigt just beställde en ny dunjacka... mums)

de är fult me rönbär hemma å så ska de ju bli bra vinter..

men vafan metrologerna har ofta fel :) så jag tror det blir en bra vinter ;) annars får man väll försöka ta sig till alperna xD

jag lovar att det blir fett me snö.. Kolla bara på rönnbären..det är ju sjukt mkt, men det är ju lite olika mkt bär på olika träd, så på visa skidorter kommer det inte så mkt och på vissa fetaste dumpen..För det är FETA klasar..
förra året vare mkt rönnbär = mkt snö.. förrförra lite rönnbär = lite snö..
lite på rönnbären..

tror inte ett dugg på det dom har ju fan svårt å säga vad det blir för väder inom en vecka

jag tror på det AAA_RUUKE säger

Om det är SMHI's experter som spår, så... Yippieeee!! Då blir det en sjuhelsikes vargavinter och.. Ootrooooliga mängder me' snö!! :D

Senast ändrad:
WiIhelm sa:
Giro sa:
KillenMedGlid sa:
massa rönbär i år, då ska det bli mycket snö oxå :PPP
mm precis jag håller på den myten jag med!!!:P:P:P
Det som är lite synd är ju att det inte kom så mkt rönnbär :( som tex förra året var det ju hur mkt rönnbär som hällst :)

Hoppas på en bra vinter iaf, Ber till vädergudarna!
vadå inte mycket rönnbär? de e ju galet mycket!:O mm de blir SNÖÖ_:D
peace

Såg på något ställe att de dagliga prognoserna skulle blli mycket säkrare om man alltid sa att vädret skulle bli likadant "imorgon som det var idag" å andra sidan skulle man då missa 100% av alla förändringar i väder.
Fett med rönnbär i Småland så jag väljer att lita på det.

Bäbä vita lamm skydda oss med ditt vita ull. Du har mycket krull, det skyddar mot mull, piz, boomboom och hasch

Tillbaka
Topp