En stilla fråga...

• Trådstartare Trådstartare Isabel
  • Start datum Start datum
I

Isabel

Guest
En stilla fråga...
Det är ett jävla tjat om puder hit och off pist dit... Är det ingen som upskattar nypistad manchester?? Bara undrar...

En stilla fråga...
En nattfrusen brant, hård, folktom manchesterpist med mjuka krön och är tveklöst värt 10p på den 10-gradiga race-wannabe-skalan. Om man som Stefan redan nämner klämmer upp ett antal GS-portar i öppet mönster renderar detta minst 5 bonuspoäng till.
Krokiga stavar, helmut på - järnet!

...tycker Ace då.

...jo

En stilla fråga...
"Solen har precis kämpat sig upp över horisonten. -3 grader, nästan vindstilla och bara nåt enstaka moln. Under pjäxorna sitter ett par hederliga storslalom lagg. Framför mig ligger manchestern i stort sett orörd."

/ PeVeA, Tänndalen 2002-01-05
Helt ok start på en skiddag enligt min mening.

En stilla fråga...
jo om man ä ensam tidigt en morron å har ett par välvallade storslalomskidor me vassa stålkanter under fötterna så är nypistad manchester grymt skönt.

En stilla fråga...
Om det skall köras på utav bara fan, men riktiga storslalomfullblod under fötterna vill jag helst ha underlaget stenhårt. Frusen manchester är OK, men riktigt renskrapat, utan ränder alltså, är snäppet bättre.

Är det det minsta mjuk funkar inte de stenhårda racinglaggen lika bra och förr valde jag då helt enkelt andra åkdon och andra tekniker. Nu, med G41or under fötterna funkar storslalomstilen lika bra i mjuk manchester och andra mjuka förhållanden. Ett lyft, vill jag säga, sannerligen ett lyft. I mitt tycke är kanske till och med ett par breda kraftfulla skidor och lite halvmjuk manchester det lättaste sättet att träna in en bra storslalomteknik på (sans själva porttekniken). Lättåkt, fart- och skärstabilt utan like gör att man verkligen kan koncentrera sig på valda delar av tekniken. Storslalomlagg på is kräver en mycket mer kraftfull och exakt variant av samma teknik.

HitMe

En stilla fråga...
Jag var uppe i Tärna/Hemavan i helgen 10/1-13/1 och åkte.
Det fanns ju inte så många val att göra beträffande åkunderlag. Det var ju bara pisten som det fanns snö i (i stort sett). Halvmjuk manchester på fredagen byttes ut mot stenhård dito under lördagen.... och fy fanken så kul jag hade när man i full karriär la upp telis-skidorna i fullt skär och skar sig nedför Ingemar-backen så fort som bara var möjligt.. så nog tycker då jag om att åka i fin pist.... när inte annat erbjuds iallafall.

Hare gott alla race-carvers och puder-pumpande vänner..

/BB

En stilla fråga...
Att lägga dom första skären i Lundsrappet en tidig morgon i februari.
Känna hur skidorna skär två smala linjer i backen.
Det biter i kinderna och du kantar till axeln tar i.
Otrolig känsla och en rejäl adrenalinkick!
Den lever man på ett tag.
Något jag önskar er alla .....

En stilla fråga...
mm nypistad manchester för fart och stora skärande svängar.
Men att surfa fram på puder är oerhört skönt det med.

En stilla fråga...
mmmmm slagigt med isklumpar..... jag menar skall man rammla saa skall det goera ont. typ som att det borde goera ont att vara dum. konstigt nog har jag varit i Manchester i 4 aar utan att se naagon ......Manchester. borde kanske ta steget in och aendra uttrycket till Corderoy snoe? lite mer internationelt lixom. eller det kanske inte aer tillraeckligt Edge?

det gaar bra att vaxa pungen med skid-valla.

Lex

Tillbaka
Topp