ena bindningen monterad längre fram

• Trådstartare Trådstartare Ed
  • Start datum Start datum

Ed

Ny medlem
halloj
stirrade lite på mina skidor och märkte att vänster bindning är ca 2 mm längre fram än den högra, fick mig att undra om det är så på alla eller om killen/tjejen som monterade dom va lite snurrig?
inget jag bekymmrar mig om är lite nyfiken bara =).
E

"ena bindningen monterad längre fram"
Är du säker på att inte ena bidningen är monterad längre bak?

Kollat så skidorna är lika långa? Kanske har du gett dem en smäll så en av skidorna är lite krokig. Kanske inte så stor sannolikhet att det är så...
OM nu den ena bindningen är monterad för långt fram/bak så borde givetvis tomten som monterade bindningarna kölhalas.
Förmodligen så gör 2mm inte ett skit, men när man vet om det så kommer man ju att reta sig på det!

Gå tillbaka till försäljaren och sparka honom på smalbenet!

hehe jag har också vart med om det där, mina nya scott P3, så hade dom monterat den ena bindningen 4 cm längre fram än den andra...då gick jag till affären igen o då montera dom om dom men då när jag fick tillbaks dom märkte jag att den ena bindningen satt lös så då gick jag tillbaks o då visade det sej att dom hade borrat sönder skidorna så då fick jag ett par helt nya, men nu har stålkanten på dom lössnat utan anledningen så jag ska få ännu ett par nya :) det jag menar är att om du går dit så SKA om fixa det, så ska det absolut inte vara....

på åreskid(t)uthyrning monterade dom min bindning typ 1 cm framför den andra.spelar ingen roll egentligen men de e sånt man stör sig på så de e fixat men jag lät inte dom göra det ialla fall!

Hmm 2 mm märker du inte av kan jag lova och det är väldigt lätt att göra det dessutom.

2 mm är mest är psykologiskt. Och när allt inte känns 110% är det klart att man åker och tänker på det. En av mina bindningar satt lite löst, det åkte man och tänkte på hela dagarna, så jag drog åt skruvarna och huxflux hade utvecklingen tagit ett skutt framåt!

//Blom

Nojlas hahahah..
tänkte nog att det inte spelar roll och som det ser ut så har folk haft det värre.
thanks people

Trodde de var så på mina skidor för grafiken var fel mot bindingarna. men sen upptäckte ja att de var lite förskjuten grafik på ena skidan! feltryckta :P

Inte mycket dom kan göra iallafall. 2mm gör att du inte kan flytta och borra om bindningarna (man kommer att borra in i pluggen som man har fylt ut det förra hålet med).
Och som sagt tidigare 2 mm är svårt att känna av.

2mm märker du knappast. men gå och gnäll.. det kan löna sej. En gratis slip eller nåt kan dom bjuda på...

hmm har inte tänkt på det där med grafiken, ska glo in på det där.

Patrik_L det kan bli ganska svårt måste till hundfjället då. =)
först monterade dom inte där jag ville ha dom och sen ena längre fram. hahaha
men som sagt kommer ju inte att känna av det så det är skitsamma..

Fan vad taskigt att montera ena bindingen längre fram, eller kanske den andra är längre bak?

Ta och gå in till monteraren och visa och säg att du ska ha om-montering och dom ska ge dig nya skidor om dom går av sedan pga dom gamla hålen. (sätt pluggar)

Ärligt talat. Förmodligen så är det nog en stukning, skillnad i grafiken eller en synvilla. Och om det verkligen är så att det är en skillnad i 2 mm mellan bindningarna så förtjänar du nobelpris i skidkänsla om du känner nån skillnad.
Dina pjäxor kanske är lite snedslitna eller olika spända så det jämnar ut sig?

Tillbaka
Topp