enåtti eller ettåtti

sweman

Ny medlem
enåtti eller ettåtti
Typ alla i min skola säger ettåtti och alla mina kompisar som åker skidor säger enåtti
så nu vill ja få ett slut på det hela och det här e nog den enklaste lösningen...
Så snälla vad heter det.
Ja blir ju fan mobbad va jag än säger så snälla skriv.

Åk lungt/// peace ;)

enåtti eller ettåtti
ettåtti säger jag. men för enkelhetens skull kan du ju säga "en etta" eftersom en 180 är det enda tricket med en etta. nästa blir ju "en trea".

enåtti eller ettåtti
Jag säger EN rail eftersom jag tycker det låter bättre men alla säger typ ett rail.
Om man säger EN rail blir det ju "den där railen" som låter bättre än "det där railet".

enåtti eller ettåtti
Jag säger "Woanejti" (Oneeighty) wanejti.
Ibland 180 (Hundraåtti) och det slinker vell ut ett och annat (Ettåtti) också..

enåtti eller ettåtti
vara skulle ja gföreslå, provade faktiskt en gån att "icke vara" å de suger garanterat skithårt, eller som wester skulle ha sagt, det ä sjukt gay att "icke vara"...

men de funkar, å de ä de viktiga, så våga dig på nya saker, utforska dig själv och din partner så når du fort en mer tillfredställande nivå i både ditt dagliga liv och ditt privata. lycka till

enåtti eller ettåtti
Etta är klart enklast att säga, och ger nästan en sorts tro att det finns mer trick i den portföljen då man tvingas förkorta till jämna hundratal eftersom man kan så många, 1:a, 3:a, 5:a, 7:a, 9:a och kanske en 10:a... Att dra en etta är klart coolast att säga, men jag tror nog att jag använder ettåttio mest... känns nog komfortablast att säga det.
Stora eloger till tomga som svarar 180... Och hur utalar du det om jag får fråga? ;-)

enåtti eller ettåtti
Låter najs! Men jag är fortfarande lite osäker.. Hur är det med jon och wester? "är" dom eller "är dom icke". Skulle hjälpa mej enormt mycket om jag fick reda på just hur DOM gör.

enåtti eller ettåtti
om du är känslig för off-topic så avråder jag dig starkt fråna tt läsa detta. Det är en text som kan på olika sätt framkalla starka känslor hos er on-topic fanatiker.

ja, som de nyss förtydliga de i en annan tråd så är dom, de finns så att säga. men de är ju knappast gay eftersom de vägrar att ta det ordet i sina munnar. men vad är de då? skidproffs? javisst! långhåriga? jajamen! lena i mun? självklart!
så, vad är de nu inte? jo listan kan säker göras lång på båda sidor eller(att bara eller att icke vara) men man kan också vara någonstans mittemella, eller? är inte det den stpra frågan?

enåtti eller ettåtti
Det tycks inte vara något fullständigt svar på denna euforiska existensfråga men det som räknas är den stora helheten av att finnas.

enåtti eller ettåtti
man gör en ETTA
fast å andra sidan kan det misstolkas som att man slår en etta in i hoppet, dvs inga speedchecks
det krävs ett tränat öra ;)

enåtti eller ettåtti
hundraåtti säger man.... eller etthundraåtti

Men inte ettåtti eller nått sånt utan hundra åtti

enåtti eller ettåtti
haha i mina kretsar säger vi bara etta, trea, femma mm.

by the way de heter väl endå inte enhundra utan etthundra vilket gör att enåtti blir lite konstigt?

enåtti eller ettåtti
Rätt och slätt ska du säga: hundråtti. allt annat e inte svensk och vi alla är väll svenskar?

enåtti eller ettåtti
ett rail, railet.
en "etta", en "trea", en "femma" osv
en vurpa =), eller flera?

att vara eller att icke vara? att vara.

enåtti eller ettåtti
håller med sandgren i att så länge man förstår varann så får folk säga vafanken dom vill...

MEN vi bor ju i sverige
Alltså kör vi ju inte på rails, utan på räcken!

och enligt svensk grammatik borde det således heta "ett räcke"

enåtti eller ettåtti
tack anton :)

men om vi nu ska blanda in engelskan så finns det ju ingen anledning att byta ut "ett" som vi har i svenska "ett räcke", eller hur? Därför bör man ju då självklart säga ETT RAIL :)

/sandgren

men som sagt.. vill ni så får ni gärna säga en rail

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp