Enforcer 110

Lelle007

Medlem
Enforcer 110
Hjälp med längd på Enforcer 110
Tvekar mellan 177cm o 185cm
Det skiljer 2m i radie mellan längderna.
Åkte i fjol på Soul 7 hd längd 180cm
Vill ha en lika rolig skida.
Jag 180cm o ca 93kg.
Tips emottages tacksamt

Enforcer 110
Varför inte köra på just den du åkte på isf? Annars tycker jag den kortare med tanke på att 110:an är en styvare konstruktion. Soul 7:an är en mycket lekfullare modellemang.

Enforcer 110
Skulle rekommendera 185 cm, 110an har lite mer rocker samt twintip än de smalare enforcer-modellerna så kommer inte vara några problem att hantera och kommer funka bättre med mer flyt när det är mycket puder. Jag är 175 cm / 70 kg (med race-bakgrund) och kör på 185orna :)

Enforcer 110
177 känns väldigt kort för någon i din viktklass. Om du vill ha en lekfullare skida kanske det är en annan skida du ska ha, isf en kort Enforcer?

Senast ändrad:
Enforcer 110
Jag tycker definitivt du ska ha 185! Den kommer kännas väldigt hanterlig och lekfull för dig skulle jag tro. Jag väger ca 25 kilo mindre än dig, och 185 passar mig bra, men hade nog velat ha ännu längre om jag ska ladda riktigt hårt. Enforcer 110 är en ganska styv skida, men på grund av den oerhört väl avvägda shahen och det väldigt dynamiska och jämna flexet, så är den fortfarande lekfull och lättåkt. Personligen tycker jag den är ganska ordentligt mycket bättre än Soul 7HD (fjolårets då) i precis alla aspekter.

Enforcer 110
Håller med Always-Sunny här. Vill du ha något riktigt lekfullt och snällt är det bättre att välja något lättsammare än en metallbestyckad 110mm:are istället för att gå ner i längd. Nordican är inte det minsta svåråkt, men det är ingen snärtig lättviktare. Det har du å andra sidan igen med råge i den högre delen av fartregistret och när det stökar till sig.

185 är ett givet förstahandsval.
191 endast om du vet att du gillar aningen längre skidor än genomsnittsåkaren
177... kan jag inte ens komma på en motivering till. Det är för kort för dig.

Tillbaka
Topp