Har gjort en säsong i Saas-Fee och jag tyckte det var ett bra förstagångs säsong ställe. Där en stor nackdel som även är en stor fördel (snön blir bättre) och det är ju alla glaciärer. Man får inte lov att åka offpist utan bergsguide på dem. Skulle inte tro att det är samma puderhets som i Engelberg, ha inte varit där men har hört talas om att där är mycket bra freerider åkare. Glaciären går ju inte hela vägen ner så det går att hitta mycket bra och relativt lättillgänglig offpist som inte är olaglig att åka på/i.
Storleksmässigt är ju inte Saas-Fee jättestort och väldigt väderberoende, brukar blåsa rätt så mycket i dalen som den ligger i. Parken är bra, finns en hel del rails, blandat med mycket hopp som finns i alla storlekar plus en halfpipe som inte är någon superpipe men ändå rätt hyfsad storlek.
Gott om barer och pubar och två nattklubbar varav den ena har öppet till 05 om jag minns rätt, ligger i källaren till en bar där de visar/visade skid/snowboard filmer på tisdagskvällarna.
Det är en rätt så dyr alport men det är ju de flesta. Saas-Fee är ett schyst ställe och jag gillar det jättemycket. Tycker du ska gå på Saas-Fee om det är ett schyst jobb du har fått erbjudande om plus/minus att det är inte jättemycket svenskar där. Det året jag var där så var vi 4 stycken.
Filip