Engelberg!

Engelberg!
Hej forum!

Ska förära de Schweiziska alperna med ett besök. Närmare bestämmt engelberg.
Kommer befinna mig där under kort tid och är fösta gången jag är där.

Nu till min fråga:
Kan någon vänlig människa tipsa om hur man kan hooka upp med kunniga presumtiva guider iform av locals som kan visa runt på berget, vart hänger vänligtsinnade säsongare ?
Eller känner någon till en bra guidefirma i byn?

Ser framemot tips och ideér !

/R

Engelberg!
Ak for helskotta inte till Engelberg. Skulle vara dar hela sasongen men det ar nog den samsta ort jag nagonsoin varit i. Dalig offpist, varldens samsta pister och inget uteliv. Ak till nagon ort i france istallet, mycket battre! Det gjorde jag!

//Tjompa

Engelberg!
KOm hem från Engelberg igår, var där i 3 dagar å jag har absolut inget att klaga på. Snön var perfekt och vädret var underbart. Men jibb möjligheterna var inte så stora, fanns 3 rails å en box inte mer. Ett misslyckat hopp också.. det var det ända negativa men det jämnade ut sig med d självgivna hoppen man hittade i offpisten, droppsen var inte heller å leka med. Där hade ja en av mina bästa skid-dagar i livet. ;D

Engelberg!
Jo har prövat både en och två säsonger i de franska alperna...
Men ibland måste amn prova något nytt!

Vill gärna ha lite tips och ideér på vad som är hett när man väl är där...

/R

Engelberg!
Tjenixen!

Ska också dit men har ingenstanns att bo, har du någon sovplats över? Jag har heller inte varit där innan så får du några förslag så kanske du kan dela med dig :) Jag åker gärna offpist så kanske vi kan testa att dra några repor ihop? När är du där? Själv drar jag med bilen runt den 18-19 Januari och är där några dgr, nån vecka el vad jag känner för....
MVH / Liaw

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp