Ensam kille, vill till Chamonix/annan större ort!

SoamesForsyte

Ny medlem
Hej! 22 årig kille som tänkte göra säsong och letar boende & skidpolare. Hade eventuell plats i lägenhet med ett gäng i Chamonix, men de sa att lägenheten hängde löst och har inte hört av sig på ett tag nu.
Känns jobbigt att börja leta lägenhet utan partners, så jag letar antingen plats i boende eller bara skönt folk att leta med.

Planen är att åka efter jul, men kan ta mig iväg i början på december, även om det börjar kännas tight med tid nu! Enda kravet är internet på lägenheten. Kommer inte behöva jobba.

Hör av dig:

max_lund_hej@hotmail.com
maxlun@gmail.com

Tja! Martin här, 27 årig kille som har samma planer som du. Har tillfälligt jobbuppdrag i Sverige just nu men så snart det tar slut drar jag ner. Det kommer troligen först bli i januari. Är i första hand sugen på Val d'Isere men det spelar inte så stor roll. Jag har tyvärr bara vaga besked men jag tänkte iaf "räcka upp handen och säga hej". Det är kul att se att det är fler som drar ner spontant!

Martin

Hej!

Jag är också en enmans show (20 år) som är sugen på Chamonix, har för tillfället jobb här hemma till sista november och är sugen på att åka ner. Men känns lite osäkert med att fixa boende innan man drar ner tycker jag, med betalning och sånt när man inte känner allaman ska dela boende med och så. Så jag är mer inne på att åka ner i början av december ev. början av januari (kanske lite sent men) och kolla boende och jobb.

Jobb är ingen större prioritet utan får jag jobb så tar jag det men annars ska jag klara mig ändå är det tänkt. Så gå ihop där nere och dela boende men några snubbar är väl tanken. Funkar det är är det bäst att fixa boende innan man åker ner? Är förstaårssäsongare så har inte så bra koll.

Det enda dilemmat är om jag ska köpa det rabatterade liftkortet nu innan jobbet här hemma är slut, och sen kanske få förlängt och bli kvar hemma eller vänta och sen köpa liftkortet till fullpris. 500 euro är ganska så mkt pengar ändå.

Christian.

är jätteintresserad av att köra 16-23 dec. Gärna verbier - men går bra var som helst. Jag kan försöka hitta boende åt oss! Letar någon att köra med. Prio ett är skidåkning även om jag gillar att köra afterski och festa oxå.

Skicka ett mail!

Tjena Max, Martin och Christian,

Jag skall dra ner till till Valdisere i början på januari, men har ännu inget boende ordnat. Är ff mer än en månad kvar men hade varit grymt att sy ihop något en tid innan det är dags att dra ner. Hade varit kul att styra upp ett gäng och fixa något boende o köra en säsong nere i alperna. Är dock lite skeptisk till Chamonix o mer sugen på Valdisere.

Vet inte hur långt ni kommit i era planer från ovanstående meddelande men om ifall ni ej kommit särskilt långt kan vi väl ta detta teoretiska meddelande och göra något praktiskt med det o gå vidare till nästa steg o se ifall vi kan snackas vid på någon vänster o se ifall vi kan komma fram till plats, boende, tid, längd eller om det ej är något att gå vidare med...

Hör av er här, alternativt på selfver@spray.se. Jag kommer definitivt att sticka ner ibörjan på januari! Låt oss sy ihop något!

/Staffan

Tillbaka
Topp