Ensam säsongare i Åre...

marsbrud

Ny medlem
Ensam säsongare i Åre...
Hej på er.. Ny här.. Ja både här i forumet och här i Åre..

Har precis börjat nya jobbet och flyttat långt åt helvete hemmifrån..
Känner mig lite ensam och behöver några att "leka" med!! =)

Nån som har en plats över?

Ensam säsongare i Åre...
Hej!
Jag är en tjej på 22år som precis bestämt mig för att säsongsjobba i åre. Drar också dit helt ensam så vore kul att träffa likasinnade:)

Hör av dig om du har lust :)

/Pauline

Senast ändrad:
Ensam säsongare i Åre...
hallå!

ida heter jag o ska också göra en säsong i åre!
kommer upp 16 dec, ska jobba för manpower.
åker med en tjej jag känner litegrann, annars är jag ensam.
vore skoj att höras av o som sagt träffa likasinnade!

min mail är ida.lunden@hotmail.com

hör av dig om du vill, ha d!

//ida

Ensam säsongare i Åre...
Visst fanns de ett program i svt förut som hette "säsongarna" lr nå sånt där dom visade säsongslivet i åre?

Ensam säsongare i Åre...
Hejsan hoppsan på er!!

Tycker ni gör helt rätt i att åka ensam till åre för att säsonga!!
Ja har gjort de två år i rad och träffat massa kul folk oxh haft as kul!!
Man lär känna folk rätt lätt!! mycke fest.. man ser folk om å om igen!!

Det här året får ja troligen med mig en polare upp vilket e as kul!
Men även några som ja jobbat me förut kommer tillbaka i år igen!
Hummelstugan.se tredje säsongen, ska bli nice!!!

Ha de gött alla!!

Kram kram

Ensam säsongare i Åre...
bara skriv om ni vill hitta på nått.. jag bor i järpen och känner inte en kotte här så jag ser gärna fram emot att träffa nytt folk

Ensam säsongare i Åre...
Kanske skulle köra en allmän Freeride träff nån dag! =)
Men efer jul tror jag, alla verkar inte vara på plats ännu. Och själv åker jag hem för att bli lite ompysslad några dar. Riktigt skönt.

Såg att dom hade bowlingbana inne på Holiday. Nån som vill utmana? Spelar hellre än bra om man säger så!

Ensam säsongare i Åre...
Flyttat upp själv jag med, jobbar i Järpen men bor i Björnänge.. känner inte en kotte inne i Åre så jag är gärna med och leker nån dag jag med =)

Senast ändrad:
Ensam säsongare i Åre...
Jobbar på kommun.. inget sessongsarbete. Jag flyttade upp hit i sommras för jobbet, men sökte ju jobbet så klart för att kunna åka skidor men till våren får det allt bli till att skaffa sig cykel och börja med det med..

Ensam säsongare i Åre...
ahh ok! ja men det är väl inge dumt :) jag flytta till järpen i fredags :P jobbar i undersåker :) jaaa mtb är nice... :) och klättring :)

Ensam säsongare i Åre...
Vad kul att det är så många som vill vara med och leka! Ska försöka lista ut nåt skoj att leka med bara! Får bestämma tid och plats så får alla som vill dyka upp!

Ensam säsongare i Åre...
hallo på er.

Verkar vara fler än jag som planert att styra åre på egen hand. Dock har ni kommit längre än jag. Min plan är att köra jan kanske feb i Åre och sen ner till alperna. Men de e ju boende som e problemet. Finns de nån av er som har en soffa, eller ett hörn för en madrass och som vill ha en inneboende?
Vore toppen:)

Hör av er här på tråden lr på min mail: norge903@hotmail.com

Hade gott i snön.
//Sofia

Ensam säsongare i Åre...
marcusen sa:
eller varför inte tv-åre ;) maila tulle@tvare.se och fråga..
Haha seriöst, tror fan det skulle slå!
En liten fråga bara, varför väljer folk att säsonga i Åre istället för t,ex Alperna?
Har alldrig säsongat själv så ser inget negativt i en säsong inom Sverige men jag själv skulle nog välja en säsong nere i Alperna. Bara undrar!

Ensam säsongare i Åre...
Mycket bra fraga freerideberra... mycket bra..

Min gissning ar att manga helt enkelt foredrar -20, flacka backar, dryga stekare och macdonalds istallet for -5 och sol, akning i yttersta varldsklass, lara kanna en ny kultur\nytt sprak, och mojligheten att inom 3 timmar vara i ett annat land och se massa nya platser. Utvecklas som manniska.. Och det ar ju forstaligt!! (?????)

Senast ändrad:
Ensam säsongare i Åre...
Nu är jag back in buisness igen! Hatar väder utvecklingen här uppe, men är glad att det börjar röra på sig inne i byn! När ska vi ta den där freeride träffen då??

Ensam säsongare i Åre...
Hej! Jag tänkte åka upp snart till åre, vet inte för hur länge. Har du plats eller tips på boende? Jag kommer eventuellt upp i egen bil, åker upp för skidåkningen och är rätt lugn. La till dig på msn om det är okej =). Du får gärna höra av dig! (Min planering är på det första stadiet än så länge...)

Tillbaka
Topp