Enveador snowboards

Isaksson88

Ny medlem
Enveador snowboards
Tjena! Någon här som har koll på märket Enveador?
Såg att minio.se har rea på dessa nu så jag är rätt sugen på ett köp.
Tänker på om någon vet hur de är i kvaliten och hur deras multicamber känns i park, puder, och så vidare.
Dela med er av era erfarenheter!
Tack!

Enveador snowboards
Ska inte påstå att jag har snorkoll men är ett kanadensiskt märke med produktion i kanada vad jag förstår, verkar inte ha några kvalitetsproblem men jag tänker inte ta gift på det där. Jag provåkte deras modeller High5 och Next i våras. High5 var ganska så styv, styvare än jag trodde. Next var en bräda som passade mig perfekt som freeridebräda så det ligger en ouppackad i vardagsrummet just nu.

Enveador snowboards
Tror att de hade produktion i Kanada först men inte längre. Har för mig att det stod "Made in Austria" på dem sist jag såg dem på ISPO för ett par år sedan. De var där i år också men jag kollade inte in deras monter.

Enveador snowboards
Kvaliten får visa sig, jag köpte en Guerilla och testade den idag för första gången. Lite väl mjuk kanske men sjukt kul bräda ändå. Lite lätt ostabil i och med deras multicamber (kommer från en styv camberbräda) och "slapp" men riktigt rolig och kul i pist och park. Vi kommer nog komma bra överrens ändå! Nu efter köpet känner jag dock att jag skulle köpt Live istället då den verkar vara lite styvare och poppigare. Ska åka lite puder när det väl blir bra här i åre, verkar gå trögt på snöfronten.. Skriver en recension sen när jag testat mer!

Tillbaka
Topp