Era favoritbindningar!

marux

Medlem
Era favoritbindningar!
Vilka bindningar har ni? Vad tycker ni om dem, vilka är era ev. favoritbindningar?
Har kört Burton Cartel i 2-3 år och skall byta till nästa vinter så det vore najs med lite feed.

Era favoritbindningar!
Om du gillat dina Burton så fortsätt med Burton. dom har ju dessutom hur många modeller som helst att välja på. Tycker att de har grymt bra kvalitet. Vet en del sponsrade killar som köper Burton för att de är bra trots att de får bindningar av andra märken från sin sponsor.
Har haft ett par Custom i sju år (lite styvare skulle de kunna vara) och det enda som gått sönder är FLAD:en som en polare pajade när han fastnade i liften... Fick en ny gratis i första butiken jag gick in i. Det går på garantin sa frassen och drog lite på sin cig. Bra service!

Era favoritbindningar!
Mina kommentarer om diverse bindningar:

Burton - Bra bindningar, framför allt deras cartel/p1 gillar jag. Går dock sönder ofta men det är lätt att få reservdelar.

Ride - Bra bindningar dock ej så sköna i längden..., Håller för allt (nästan)

Flux - Bästa bindningar jag har åkt på, grymt sköna och går inte sönder allrför ofta (2 fjädrar till spännerna på 100 dagar är okej)

Drake - Helt okej, finns dock bättre såsom burton/flux enligt mig.

P.s: Om d har stora skor, fynda ett par Flux Super Titan i storlek Large här på freeride för 1500 pix tror jag (obs ej jag som säljer). Från 44+ eller 45 om det är små i utsidan såsom gamla salomon.

Era favoritbindningar!
Nosskire:
Hade ett par Flux Titan, han dock bara åka med dem några dagar sedan sålde jag brädan pga toebite. De var ok men färgen skrapades av på bakkappan, var iof demo-ex men ändå.

Flux känns lite transformers i sin formgivning men har de softa modeller tills nästa år så.

Era favoritbindningar!
marux sa:
Nosskire:
Hade ett par Flux Titan, han dock bara åka med dem några dagar sedan sålde jag brädan pga toebite. De var ok men färgen skrapades av på bakkappan, var iof demo-ex men ändå.

Flux känns lite transformers i sin formgivning men har de softa modeller tills nästa år så.
Titan är ju en mjuk bindning så du fick vad du ville ha? Att färgen skrapar bort bryr jag mig inte om: mina super titan denim är sjukt snygga och färgen sitter fast förutom där man skrapar i.

Testa Super Titan, du kommer inte bli missnöjd. Samma styvhet som ett par p1 ungefär. Klart bättre allround än titan (som jag bara åkt på i 5 åk iofs)

Era favoritbindningar!
marux sa:
Jag utlovar grymma Fluxbindningar till nästa år. De ser overkligt bra ut. Jag fick hem full kollektion med provex förra veckan och jag säger bara WOW!!!

Era favoritbindningar!
Doughboy sa:
marux sa:
Jag utlovar grymma Fluxbindningar till nästa år. De ser overkligt bra ut. Jag fick hem full kollektion med provex förra veckan och jag säger bara WOW!!!
Några större nyheter gentemot mot gamla Flux Titan? Dvs. är det värt att sälja och köpa nytt eller har du bara finputsat sakerna ?

Doughboy, du kommer göra mig fattig, du vet det va?

Era favoritbindningar!
Haha Doughboy :D jag får väll beställa hem från dig igen då din gammla räv. Tänkte dra hem en Evil Twin tills nästa säsong så ett par goa bindningar till det och man blir glad.

Era favoritbindningar!
Burton mission, Har absolut inget att klaga på! Tror dom kommer få sitta på flera brädor framöver...

Burtons nyare custom är ju ett riktgt bra allternativ! Billiga och med samma finesser som de dyrare modellerna! Just nu 127euro på blåa tomaten!

Era favoritbindningar!
har en cartel (ska sägas att den har några år på nacken nu) som jag är lite missnöjd med, vinklarna ändras vid crasher och man tvingas ha FL på den. kvaliten kan jag därimot inte klaga på nästan inge som pajat på 3 år.

har med en ride bindning från movment serien, grymt skön enligt mig, men vissa gillar ju inte aliminum som då går ju ride bort helt. pumparna känns lite b-iga (tun plast) pajade ena första dagen. byte ut alla mot metal pumpar. men annars e bindningen grymt skön, får inte kramp i fötterna häller som jag får från cartelen.

Era favoritbindningar!
min polare kör med drake mentor(tror de är drake värsting) den ska funka kanon

Era favoritbindningar!
Burton Triad är riktigt sköna, halvmjuka typ. Är väl Cartels bottenplatta med co2 bakkappan. Dialflad är en riktigt smart grej

Era favoritbindningar!
gått ingeom två par drake podium, nitningen vid bak-kappan började gå upp. egentligen inget farligt men det gick rätt fort så jag reklamerade dom.

kör ett par union force nu. tyckte strapsen fungerade dåligt sist jag var borta, gick inte att spänna så hårt som jag ville riktigt. fått lite tips och byggt om lite nu så det verkar fungera bättre.

skulle jag plocka ett par som man sitter fast i hade det dock varit podiums, bästa strapsen, ever!

Era favoritbindningar!
Nosskire sa:
Några större nyheter gentemot mot gamla Flux Titan? Dvs. är det värt att sälja och köpa nytt eller har du bara finputsat sakerna ?
Det är rätt rejäla uppgraderingar. Streamserien har blivit utbytt mot en helt ny bindningsserie och Titanmodellerna har uppgraderats med bottenplattorna från årets Stream. Super Titan har fått den styvare bottenplattan från Stream HF och Titan har fått den mjukare bottenplattan från Stream SF.

Det är många fler uppgraderingar som jag inte orkar skriva om. Jag kan skicka kataloger till alla som eventuellt är sugna. PM:a adresser till mig så skickar jag en Fluxkatalog så fort jag hinner.

Senast ändrad:
Era favoritbindningar!
kör med ett par elan-bindningar som är grymma som satan ! bara kört med dom tre-fyra dar men känner ju att dom är sköna osv.....

Era favoritbindningar!
Jag åker på ett par Union Force bindningar och jag tycker de är grymma. bra svar i dem samtidigt som man har tillräckligt med flex. bra möjligheter att ställa in dem efter skorna och sen håller de grym kvalitet.

Era favoritbindningar!
Har åkt på burton och drake, men bytte till Union detta år ojojoj vilken skillnad! Det absolut bästa jag åkt på, kvaliteten är dessutom i en klass för sig plus att airblaster collabon är RAD!!!

Era favoritbindningar!
kör på nitro raiden bolt, en helt okej bindning som inte sviker i första taget. Enda problemet jag har haft med dom är att bindningen några gånger har blivit lös när jag har landat fel i ett hopp. Tror dock att capstrap skulle vara skönare. Men bolt är ett par prisvärda och hållbara bindningar i helhet :).

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp