Fat-Ypus A-lotta
Armada ANT
K2 Pontoon
Armada ARG
Rossingnol (alla bandit modeller)
Atomic Big Daddy
Salomon Czar
Liberty Double Helix
4FRNT EHP
Nordica Ebforcer
Nordica Jah Love
Armada JJ
Völkl Katana
Völkl Kuro
Dynastar Legend Pro Roder
Dynastar Pro xxl
DPS Lotus 120 och 138
Duret Monstre Fat och Monstre Pow
Line Mothership
Line Prophet 100 och 130
Salomon Rocker
Extrem Schabrak
Scott Stunt
Atomic Sugar Daddy
Blizzard Titan
Watea 101 och 94
Salomon XW Lab
Duke monterad på SAMTLIGA skidor.
Sen tillkommer pistracers och Telemarkskidor, ett gäng brädor, de flesta med FETA Swallowtails för de där episka puderdagarna. 4 par snowblades att leka lite med när det inte dumpar fett. Sen funderar jag på vad jag ska ha som "rockski" och allroundskida. Har även beställt 5 st monoskiis men leverantören strular lite så kan hända att de kommer i Februari. Parkskidor är jag också lite osäker på. Förslag mottages! Klädesmässigt blir det mest Norröna, Sweet, Peak, North Face, Arcteryx och SOS. Kommer köra Oakly Dr. Zipe, Dragon, Burton och POC på gogglessidan. Tandskydd från Everlast. Handskar kommer jag köpa ett par av varje modell (ca 200 par) på Hestras nya conceptstore i Stockholm. Hjälm har jag slutat med. Att bära hjälm är ju som bekant samma sak som att erkänna att man är en dålig skidåkare som ramlar hela tiden. Ryggsäckar blir Da Kine, Arcteryx och Fjällräven. Struntar i Avalung utan har gått en kurs i "avalanche swimming" som jag tror räcker. Har dessutom med mig en flaska syrgas i ryggan som jag räknar med kommer räcka i 2 timmar om jag skulle bli begravd. Mössor skiter jag också i utan kommer köra på pannband. Mormor virkar utav helvete. Har (efter lite klagomål från ålderdomshemmet) piskat henne att göra 70st innan jul (mjuka klappar rules). Istället för ryggskydd jobbar jag på att byta ut ryggraden till titan på Karolinska i Stockholm. Kommer ha med mig reservkotor i ryggan om olyckan skulle vara framme. Kommer att ha 3 transivers på mig. 2 Barryvox pulse och en Ortovox F1. Sond har jag ingen. Tror inte det behövs eftersom jag har 2 feta spadar med mig. Har räknat ut att jag kan gräva bort 3 kubikmeter snö i minuten med hjälp av de koffeintabletter jag fixat. Klättersele blir en helkropps från Pretzl och en "vanlig" från Arcteryx. Pjäxor blir en Intution (vänstra foten) och en Conformable (högra) formsprutade och customfitted i ett par Strolz Racing skal.