Erfarenhet av att säsonga i St Anton

Jessiwenn

Ny medlem
Hej,

Vi är ett gäng på 4-5 personer som planerar att åka ner och säsonga i St Anton kommande vinter 18/19. Är det någon som har erfarenhet om att jobba och bo i St Anton som möjligtvis har lust att ge oss lite råd på följande;

- Om man inte väljer att jobba/eller inte hittar ett jobb, tillkommer det då någon turist taxa som ska betalas varje dag för att man inte jobbar?
- Är det vanligt att man måste betala hela beloppet för boendet + deposition direkt när man väljer att skriva på ett kontrakt? Eller hur är det vanligtvis upplagt? Ingen som kör med månadshyror? Vi har hittat en lägenhet nämligen där man tvunget måste betala 80% av beloppet direkt + deposition, och sedan resterande 20% kontant när man kommer tid. Är det rimligt?
- Någon som har tips på vart man ska vända sig för att hitta boenden för 6-8 pers?

Tack så mycket på förhand!

Hej hej!

Nr. 1 så vill jag uppmana dig att testa att söka i forumet på alla frågor kring St Anton. Finns mängder av trådar och mängder av svar! Men ska försöka svara så gott jag kan.

Under mina två säsonger så jobbade jag inte majoriteten av tiden, men jag kan inte komma ihåg att jag betalade mer/mindre pga jobb. Här får gärna någon annan fylla ut, men är relativt säcker på att det inte ändras.

Vad gäller hyra så är det väldigt invividuellt från boende till boende. Men generellt sätt så betalar du inte månadshyra utan brukar exempelvis ligga som 50% innan och 50% när hälften har gått, så var det för mig båda gångerna jag var i St Anton. Vissa har större krav, men jag uppmanar er till att vara väldigt försiktiga, se till att allting verkar var "safe" innan ni börjar skicka över en massa pengar.

När det är för så många så skulle jag rekommendera att du vänder dig till följande:

If you are looking for a seasonal or a long term rentals, please send us an email at

info@stantonamarlberg.com and type into the subject field of your mail:

"Seasonal Accommodation"

or

"All Year Accommodation".

We'll email you an extensive list of accommodations upon receiving your inquiry.

Lycka till, och har du/ni fler frågor så skicka ett PM så ska jag svara på det så gott jag kan!

Österrike brukar köra med turistskatt, när jag var där förra året (dock inte i St Anton) var den på en euro och nånting per natt. Den betalades till boendet och sedan förde de över till staten men slutar gälla så fort du har jobb, då var det viktigt att få något slags intyg från jobbet att man var anställd som man kunde visa upp.

Tillbaka
Topp