erfarenhet av online köp?

• Trådstartare Trådstartare KRS
  • Start datum Start datum

KRS

Ny medlem
tja,

är det någon som har erfarenhet av köp från utländska sidor tex som backcountrystore.com eller usoutdoorstore.com Hur är det då mde moms och tull måste man betala det?

Tja, Jag har just beställt hjälm ifrån backcountrystore.com
Ska få den på fredag troligen.
När jag beställde så räknades det ut frakt osv, sedan fick man mail om att de dragit av det priset ifrån ens konto. Någon moms/tull nämdes inte.
Återkommer med det om jag blir betalningskyldig till något sådant när jag fått hjälmen!

Skulle vara roligt att höra lite mer från folk som beställt från USA, hur stor risk är det att åka på moms och sådant. Vad jag har hört måste man egentligen betala moms, men oftast så kollar de inte upp det. Stämmer det?
Har kollat in lite trevliga saker på backcountrystore, men om risken för moms är för stor känns det inte alltför lockande

Kan tänka mig att risken för moms stiger om man beställer tunga saker. Mitt paket vägde bara 1,5 kg så.
Jag skulle tveka på att beställa t.ex. skidor eftersom att de väger bra mycket och tar mycket plats osv...

Nu här i fredags damp det ner ett brev ifrån UPS med moms, 332 kronor! Ajajaj det tog hårt.
Så min hjälm som egentligen kostade 1300 blev nu mycket dyrare.

Klart det kan vara onödigt. I mitt fall var det så att hjälmen jag skulle ha gick inte att få tag på i Sverige. De kunde inte heller ta hem den för min skull, så enda alternativet blev att köpa ifrån nätet.

Men köper man t.ex. ett par Armada skidor kan man tjäna upp till några hundra att köpa därifrån, dessutom så får man ju hem grejerna till dörren vilket alltid är skönt :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp