Erfarenhet av outlaw

Matilda14

Ny medlem
Erfarenhet av outlaw
Hejsan, jag funderar på att köpa Outlaw från 22 design är det någon som har erfarenhet av denna bindning? Jag har testat rotefella freedom men tyckte att det fastnade snö under pjäxan, rottefella freeride inte optimal för toppturer. Några åsikter?

Planerar att införskaffa wölkl 90eight några åsikter om det:)

Erfarenhet av outlaw
Har tyvärr bara testat outlaw i pist men shit vad bra de är! Bästa åkkänslan av de ntn-bindningar jag åkt på! Jämnt flex framåt med många inställninsgmöjligheter, väldigt styva i sidled (inget spel framme i tådelen) och lätta att komma. På minussidan vikten (tyngre än freedom om man jagar gram uppför) och priset... Den version jag testade hade inte heller stoppers vilket var synd men det finns på årets modell.

Om man verkligen prioriterar turandet är väl annars Meidjo en stark kandidat, tech tå och väldigt lätt. Har tyvärr inte provåkt dem.

Völkl 90eight tror jag är en kanonskida. Skulle gärna köpa ett par om jag hade råd (och behov...) av ytterligare skidor...

Erfarenhet av outlaw
Jag har åkt några dagar på Meidjo 2.0 nu. Tycker de känns väldigt bra men kan bara jämföra med 75 mm bindningar då jag inte testat någon annan NTN. Största skillnaden jag upplever är ett jämnar motstånd från start, dvs inget glapp innan fjäder börjar verka när man lyfter hälen. Har inte heller testat att tura men det borde ju gå galant med tech-tån.

Tillbaka
Topp