Erfarenheter av bjönnstua i trysil?

sjolle

Ny medlem
Skall på bussresa till trysil v.8 och vi ska bo ca 50 pers i en stuga som heter bjönnstua och ligger vid högfjällscentret. Nu undrar ja om någon har bott där och kan dela med sig av sina erfarenheter. Tex rent praktiskt med matlagning, närhet till lift osv. Tacksam för svar!

ja ha nog varit inne där ska du veta :p ja tänkte mera på det att bo 50 pers på 300kvm och sen om man kan glida till och från liften tex?

sjolle sa:
ja ha nog varit inne där ska du veta :p ja tänkte mera på det att bo 50 pers på 300kvm och sen om man kan glida till och från liften tex?
aha, :p Då kan jag tyvärr inte hjälpa dig, har icke varit där. Fast du får ju åka skidor, tänk så, då kan du nog stå ut med att gå 300 meter med skidorna eller trängas med folk, hehe.

JAG HAR BOTT DÄR!!!! sjuk stuga, jävligt stor! vi har vart där 10 år i rad minst, 10 familjer i samma stuga! det är 8 rum på nedre plan. alla dom ser lika dana ut, köket ligger nere i botten också, och stor matsal i mitten av huset.

Sen finns de en trappa upp, på ovanvåningen är det som ett stort vardagsrum med sooffor och bänkar, en teve å öppen spis. Det finns 2 sovrum på ovanvåningen också,.

alla sovrum har massor me sängar/sovloft å grejer, bastu finns i alla rum utom dom på övervåningen.

nära att ta sig till backen, om man tar på skidorna utanför huset och skrååar ovanför stugbyn som ligger precis till höger nedanför efter vägen om du står med ryggen mot ytterdörren så ska du komma till backen utan problem.

lätt att åka hem också, bara du åker rätt! lätt att missa huset och åka fel.. eftersom att de ligger många hus! men man lär sig av sina misstag! jag hittar äntligen tillbaka nu efter 10 år i rad! hahahhaa

hoppas ni får en kalas vecka! underbar stuga med mycket minnen! matlagningen görs nog bäst gemensamt!.

lycka till!

Tillbaka
Topp