Erfarenheter av www.mardosport.com ?

jonkar

Ny medlem
Hej!
Utbud och priser verkar vara bra på denna webbutik men går de att lita på? De annonserar på Blocket ganska mycket just nu men jag hittar väldigt lite info vid googling. Någon som har handlat där?

/
Jonas
Från Blocket:
mardo.png

unsuspected

Aktiv medlem
De annonserar även på finn.no
Har varit i kontakt med de angående en snowboard. Just nu blev det inget köp men de har en annan jag är intresserad av.
Är en tysk butik som säljer i andra hand oavsett om produkten är ny eller begagnad.

jonkar

Ny medlem
Noll omdömen på Facebook och Google, två följare på Instagram

Som sagt väldigt lite avtryck på nätet. Någon som handlat där?

annamaja

Ny medlem
Beställde två par 29/12 och dom kom 8/1 till Västerbottens inland. Vi köpte begagnade pjäxor och dom va i fint använt skick. Tog betalning med paypal för att va lite mer på säkra sidan.

Johman

Ny medlem
Hej, beställde ett par Nordica enforcer 100 den 4 jan. och fick dem den 14 jan. Jag var också osäker och valde därför pay pal. Var osäker i början eftersom man inte fick något spårningsnr. även om det skickades med DHL. Stod att de skulle vara i toppskick och ja de var i bra skick.

Gurulab

Medlem
Beställde från Mardosport i söndags 10/1 och fick paketet levererat hem fredag 15/1.
Beställde ett par begagnade FISCHER RC4 WORLDCUP RC som skulle vara i top condition och skidorna var också i väldigt bra skick så jag är väldigt nöjd!
7FF4D8D7-B567-432C-8BA5-EFE716EABA3D.jpeg

5t3n

Ny medlem
Vill komma med en liten varning här, beställde en snowboard (libtech travis rice pro) som beskrevs som "top condition" när jag fick brädan var den långt ifrån topskick. (Inte samma bräda som på bilderna)

När jag försöker returnera den så vägrar de ta tillbaka brädan trots att deras terms and conditions (och EUs regler) ger 14 dagar ångerrätt.
När jag påpekade detta slutade de svara på min mail.

Skulle inte rekommendera någon att chansa.

Bilagor

• 20210208_141545.jpg
    20210208_141545.jpg
    701.2 KB · Besök: 199

boegas

Medlem
Vill komma med en liten varning här, beställde en snowboard (libtech travis rice pro) som beskrevs som "top condition" när jag fick brädan var den långt ifrån topskick. (Inte samma bräda som på bilderna)

När jag försöker returnera den så vägrar de ta tillbaka brädan trots att deras terms and conditions (och EUs regler) ger 14 dagar ångerrätt.

Om du betalade med Paypal så kan du reklamera där igenom.

RandoScando

Turtok
Forumvärd
Om du betalade med kreditkort kan du höra av dig till dem och säga att du inte fick skickat det du beställt, ibland har de försäkringsgrejer och rutiner för sånt.

Gurulab

Medlem

Trist att höra!
Efter att första

Fasen vad trist!!!
Jag beställde ytterligare ett par strax efter jag fick de första Fischer jag köpte ovan. Denna gång var jag lite orolig också då de var betydligt dyrare, ett par AK SKI för 7000:- men fick dem också levererade smidigt 4 dagar senare i bra skick så du kanske bara hade en jäkla otur. Hoppas det löser sig och posta gärna uppdatering hur det går och om du lyckas få till reklamation eller återbetalning.

matsemann

Ny medlem
Hei, jeg tenkte også å komme med en erfaring. Kjøpte et sett med Volkl Racetiger RC. Skiene skulle være i Top condition, med nyslipte stålkanter og vokset såle. Da jeg fikk skiene var det ganske mye småskader i skiene, så jeg ville nok ikke klassifisert dem som "top condition". Stålkantene har flere hakk og grader, rust her og der, og sålen har ikke vært vokset på lenge. Jeg er ikke fornøyd med kjøpet, men de svarer meg ikke på mail. Mats

KMG

Ny medlem
Fick skidor som var sopslut. Samma med hjälmen. Vid kontakt viftar man bort det som mikroskopiska skador. Det är är inga skidor man ska sälja. Dom är redo för sopen! Ville jag så fick jag skicka tillbaka skräpet på egen bekostnad...
20210221_120755.jpg

TrulleN

Medlem
Jag köpte därifrån igår, har dragits pengar men ingen orderbekräftelse var skickad, någon som haft liknande problem?

fredw

Aktiv medlem
Tror att jaksu funderar på hur man vet om en beg hjälm är ok. Även om den ser ok ut. Har själv funderat litet på det när det gäller uthyrning av hjälmar.
Jag har slängt ett par av mina hjälmar efter rejäla krascher. Även om jag inte såg någon skada på den. Kanske andra säljer sin istället.
Värt en fundering! Och tack för varningarna om mardosport. De börjar bli ganska många.

matsemann

Ny medlem
Man får ingen information om att varan är skickad. Bara SMS när den kommit fram.
Men man får jo en ordrebekreftelse.

Ellers har jeg endelig fått svar fra dem. Jeg fikk beskjed om at hvis jeg var en som stod på ski, så burde jeg vite at det blir skraper og riper. Det er jeg jo enig i, men da er ikke skiene i "Top Condition". Og de kunne refundere 15 euro for voksing og sliping av stålkanter. Her i Norge er det vel ingen som prepper ski og sliper stålkanter for. noe under 500 kroner. Å sende skiene tilbake er meningsløst, siden jeg allerede har betalt 25 euro for frakt, samt 25% moms på skiene for å få de inn i Norge.

AlexanderKrapf

Aktiv medlem
Att man ens väljer detta framför att stödja lokala förmågor gör mig fundersam, kan någon som köpt genom mardo hjälpa mig med ett svar? 🙂

edit: justja man sparar några kronor
edit 2: bra med beggade saker iofs

Senast ändrad:

KMG

Ny medlem
Stor varning! Prima sopor, för skräpet kvalar inte in på begagnat och dom vill inte kännas vid fel eller betala retur. - Du kan limma själv och eller laga för 7€ fick jag som svar...🤣🤣🤣
20210302_151022.jpg

Senast ändrad:

Gurulab

Medlem
Stor varning! Prima sopor, för skräpet kvalar inte in på begagnat och dom vill inte kännas vid fel eller betala retur. - Du kan limma själv och eller laga för 7€ fick jag som svar...🤣🤣🤣Visa bilaga 8262
Ouch ser ut som skit! Jag måste haft riktig tur att båda mina par varit i riktigt bra skick.
vilken prisklass köpte du för?
Mina låg på €400 och €700 per par så det hade varit surt att fått liknande dina...

KMG

Ny medlem
Ouch ser ut som skit! Jag måste haft riktig tur att båda mina par varit i riktigt bra skick.
vilken prisklass köpte du för?
Mina låg på €400 och €700 per par så det hade varit surt att fått liknande dina...
Dom gick för 190€. Så jag förväntade mig begagnat, inte sopor.

Det hela slutade med att hotfullt deklarerar att dom "sparat mina mail för framtida åtgärder" när jag sa att jag kommer tala om på forum hur jag blivit behandlad. Pjäxorna var också redigt slut. Tå och häl under totalt uppnötta.

fredw

Aktiv medlem
Man får intrycket att de säljer en del prylar som borde ha kasserats, eller åtminstone inte sålts vidare. Och att de skarvar med beskrivningarna. Synd i så fall, för grundidén är inte dum.

belsam

Medlem
Köpte du en begagnad hjälm från onlinehandlare? 😀

Hårt klassik man! :)

Dom gick för 190€. Så jag förväntade mig begagnat, inte sopor.

Det hela slutade med att hotfullt deklarerar att dom "sparat mina mail för framtida åtgärder" när jag sa att jag kommer tala om på forum hur jag blivit behandlad. Pjäxorna var också redigt slut. Tå och häl under totalt uppnötta.

Ja, du köper begagnade åkdon för 1900 inklusive bindningar..? Av en affär som måste göra business mellan dig och hen som säljer av sina prylar. Samtidigt som du köper en hjälm begagnat och sedan pjäxor begagnat..? What man? Limma skidorna, köp NYA pjäxor och en NY hjälm. Sopslut?!!

I övrigt tack för bra info så vi alla kan hålla pengarna i ordning!

jakken

Medlem
Oavsett legitimitet eller inte är det intressant att tråden om en butik med så pass, i övrigt, litet digitalt avtryck genererat så många nya medlemmar på forumet.
Fejkade omdömen är så pass utbrett att man får hoppas att det börjar bli allmänt känt.

Allmänna rådet är väl att hålla sig borta och köpa antingen från mer etablerade lokala butiker, eller de redan europeiskt etablerade större tyska handlarna. Samt att aldrig ta råd från någon på nätet ;)

Gurulab

Medlem
Oavsett legitimitet eller inte är det intressant att tråden om en butik med så pass, i övrigt, litet digitalt avtryck genererat så många nya medlemmar på forumet.
Fejkade omdömen är så pass utbrett att man får hoppas att det börjar bli allmänt känt.

Allmänna rådet är väl att hålla sig borta och köpa antingen från mer etablerade lokala butiker, eller de redan europeiskt etablerade större tyska handlarna. Samt att aldrig ta råd från någon på nätet ;)
Tror orsaken till medlemstillströmningen är att det just inte finns något avtryck för nämnda handlare. Och nu finns denna tråd 😄 Instämmer helt med dig, ska man vara säker så ska man söka sig till lokala eller etablerade handlare. Förstår också att det lockar att få ett par lagg för nästan halva pengen men det innebär ju en risk samtidigt. Personligen köpte jag från Mardo för att AK inte finns att köpa i Sverige. Prövade först med ett par billigare Fischer för att se om de var legitima handlare innan jag beställde AK.

TrulleN

Medlem
Fått skidorna jag köpte därifrån, de kom i tid och såg helt ok ut. Men kan va värt att veta i framtiden att de är lite dicey :)

Johanhh

Ny medlem
Hej,
efter att ha läst tråden och blivit lite tveksam så chansade jag och köpte ett par "top condition" skidor från dem för 635€, lade till paypal på det för säkerhets skull. Det kom hem ett par skidor som var allmänt slitna och tyvärr trasiga i båda spetsarna :(. Materialen i topparna har börjat separera sig från varandra. Så dem skickade alltså ett par trasiga skidor som dem marknadsförde som toppskick...

Uppdatering:
Stor VARNING för Mardosport, undvik!!
Gick inge bra att försöka returnera dem och Mardosport svarar inte på mail längre.

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp