Erfarenheter billigaskidor.se?

lisa_klump

Ny medlem
Hej!

Någon som handlat skidor på billigaskidor.se och blivit nöjda/missnöjda? De säljer både gamla hyrskidor och nya skidor, men verkar inte ha någon butik man åka till utan tar bara beställningar. Jättesvårt att välja då ju.. särskilt när man har dålig koll som jag. Men det skulle vara intressant att höra om någon har lite tips eller har beställt och fått fina skidor eller slitna skidor.
Någon som har köpt hyrskidor från andra ställen också kanske?

http://www.wix.com/billigaskidor/billigaskidor

Hehehe, "vi snackar top of the line-skidor till Galne Gunnar-priser". Fniss :lol:

Vill du köpa på nätet finns sport-conrad, telemark-pyrenees, skistore, alpingaraget osv. Eller det beror iofs på vad du söker?

hah ok skippar den butiken mao :P

Jag vet inte vad jag söker... jag har precis handlat mina första pjäxor vilket var ett huvudbry i sig innan man valt klart, men jag blev lite sugen på en full utrustning. Det är ju så dyrt bara. Kanske är smart att vänta till efter säsongen. Då borde det väl finnas en del reaskidor? Sen borde jag nog läsa på en del innan jag handlar för jag har noll koll på vad jag borde sats på för slags skidor.

"Hos oss på billigaskidor.se hittar du förra årets hyrskidor
till minst halva priset."

Hade det varit max halva priset så hade det varit intressant :)

Det är hyrskidor som de visar på bilderna och det finns, men är väldigt sällsynt med just grymma hyrskidor.

Beroende på hur mycket du kommer åka i vinter kan det vara idé att hyra skidor istället för att få lite mer kunskap om vart du vill med din åkning och hur du vill att skidorna ska bete sig. Då får du ju fördelen att du kan prova en massa olika modeller och märken (de flesta hyror har en del bra grejer som man dessutom kan byta mellan).

Ska du åka väldigt mycket kan det däremot bli väldigt dyrt att hyra och då ligger t.ex. köp och sälj här på freeride bra till då du kan hitta billiga skidor och passar dom inte dig sedan kan du sälja dom.

Jarle sa:
Det är hyrskidor som de visar på bilderna och det finns, men är väldigt sällsynt med just grymma hyrskidor.

Beroende på hur mycket du kommer åka i vinter kan det vara idé att hyra skidor istället för att få lite mer kunskap om vart du vill med din åkning och hur du vill att skidorna ska bete sig. Då får du ju fördelen att du kan prova en massa olika modeller och märken (de flesta hyror har en del bra grejer som man dessutom kan byta mellan).

Ska du åka väldigt mycket kan det däremot bli väldigt dyrt att hyra och då ligger t.ex. köp och sälj här på freeride bra till då du kan hitta billiga skidor och passar dom inte dig sedan kan du sälja dom.
Stöckli-laggen på deras hemsida är dock välbyggda grejjer. Kan ju vara värt om priset är bra...
Men ja, finns mycket skit bland gamla hyrskidor. Speciellt de specifika hyrmodellerna. Tyngre och ofta ganska trista. Som att slicka på en fönsterruta...

Nojlas sa:
Jarle sa:

Stöckli-laggen på deras hemsida är dock välbyggda grejjer. Kan ju vara värt om priset är bra...
Men ja, finns mycket skit bland gamla hyrskidor. Speciellt de specifika hyrmodellerna. Tyngre och ofta ganska trista. Som att slicka på en fönsterruta...
beror ju helt på vad som är på fönsterrutan juh!!

Snödjup

Tillbaka
Topp