Erfarenheter från Arabba, Italien?

Solo

Medlem
Är på väg ner till Arabba och skulle hemskt gärna ha några tips på fina åk med mig! Är ingen expert, stora klippdrop skippar jag helst och ingen van alpinist. Men halvavancerad, schysst offpist där man inte behöver gå en dag för att komma fram.

Någon som har några tips och trix?

MVH/ Carl

Då kommer du att åka i Ski Dolomiti området. Det finns massor med backar att välja på och glaciärberget Marmolada är väl den största utmaningen.

Prova även på Sella Ronda som är en rundtur i alla sammanhängande skidområden.

http://www.dolomitisuperski.com/Arabba_Marmolada.athx?ccode=en-US

Jag var i Canazei förra året men den dagen vi skulle åka på Marmolada var det dimma och snöoväder så vi höll oss på lägre höjd. Men schyssta backar ska du nog kunna hitta.

upp på Pass pordoi - vandra mot Val di mesdi - åk ner där, alt gå 1,5 timmar till så har du val satus - där är du garanterat ensam... kanon
insteget kan vara speciellt - håll höger och ladda på klippväggen, för mitt på kan det bli 30-40 meter dropp - se upp för flaklavin i ryggen efter att du kommit in.
Åk sedan ner till den lilla sommar-refugion, hika sedan vänster - hela vägen upp till bergsvertikalen, ta andra couloiren hela vägen ner... kanon..

Marmolada väsnterkant helt ok

Okej, tack för tipsen! Nu har man något att se fram emot!! Tar gärna emot fler tips om det är någon som sitter på några!

MVH/ Carl

Ga till cafe peter(mitt i Arabba) pa en sondagkvall dar visar bergsguiderna en offpistfilm fran omradet. I ovrigt finns det mycket bra offpist overallt i omradet. Dock bor man tanka pa att det inte ar tillatet, sa hall utkik efter Polizia och co. Eller ak med en bergsguide.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp