ETT par skidor för Aravis/Aosta i februari.

torax

Aktiv medlem
Fram till resan kommer jag förmodligen bara få en handfull dagar att testa årets quiver och hoppas få lite kloka råd vilka skidor jag ska ta med mig.

Senaste säsongerna har jag åkt på Megawatt, Czar, Atomic Charter, Rocker 122 och Wailer 112 RPC. Nu har jag endast 122:orna kvar och har precis kompletterat med några andra modeller.

Förra säsongen åkte jag in mig på R122 och utvecklade samtidigt min åkteknik en del.
Det är en skida jag kan ha roligt med och samtidigt spara på mina krafter. Det senare börjar bli viktigt för mig iom tilltagande ålder och diverse skador som är svårrehabiliterade. Annars gillade jag RPC skarpt men de sög musten ur mig efter några timmar, speciellt i lite stökigt före. Det blir inte mycket av switch eller drop för mig. Gillar att växla tempo, svängar och terräng. Åker gärna med yngre, avancerade åkare och hänger med skapligt ett par timmar ivf.

Förutom de skidor som presenteras på fotot, SideSeth, Völkl Two, Rocker122, är jag snart även ägare till ett par
Extrem Butchers Hook 115. Eventuellt finns även kompisens PMGear Lhasa Pow BRO model 191 med i uttagningen också. På fötterna har jag Dynafit Titan.

Åkningen kommer till 60-70 % vara på tur/offpist och resten i pist.

Ser fram mot era råd :)
/ Torbjörn

Håller du dig över den kritiska hastighetsgränsen tror jag mina gamla sethar kommer gå utmärkt ;) Snyggast bindning där också!

Vet inte vilket råd annat jag kan ge än att lyfta hatten av. Måste visa tjejen att det finns viss större prylbögar än mig där ute. Absolut inget illa menat. Vi lever bara en gång. Du har verkligen en full quiver. Inte mycket mer du kan köpa för att komplettera tbh. Det är mer ha begäret som spelar dig ett spratt tror jag :)

@vattendroppe
Det är lite det jag är rädd för. Risk för gubbkörning på em. :)

@gazza1
Känns skönt att man inte är ensam om prylnojan :)
Kan tillägga att det eskalerar ju närmare man kommer "myndighetsåldern" för att köpa seniorkort i liftkassan. ;)
Detta kan ju bli mitt bästa skidår genom tiderna... :D:D

Tillbaka
Topp