Everest skidglasögon

MyWay

Ny medlem
Everest skidglasögon
Hej!

Jag var in på stadium och köpte mig ett par riktigt trevliga everest "brillor" på rea för 249:- och undrar nu om det är någon som vet vars man kan köpa nya glas till dom? Har provat googla hur mycket som hellst men hittar ingenting.. Nån som kan hjälpa till? :)

Everest skidglasögon
bara Stadium som säljer Everest
Finns nog inga linser att köpa till dem
Köper man Everest grejor får man räkna med väldigt låg kvalitet
Satsa på lite bättre grejor typ Smith , carrera , scott
Smith har hela 14 olika linser för olika väder

Everest skidglasögon
Av: Abson | 2009-10-30 23:39 Citera

Everest är ju stadiums märke så vem skulle annars ha? om det nu finns

Har svårt att tro att det är stadiums eftersom jag vet minst en affät hät i karlstad har oxå everst och det är naturkompaniet. (nått sånt)

Har svårt att tro att dom tar in stadiums egna som bara dom skulle haft isåfall.

Everest skidglasögon
det är stadiums egna märke.

du har nog sätt fel brattis och du stavar som en du vore 5 år :S

Senast ändrad:
Everest skidglasögon
double-G sa:

Det är inte coolt att klaga på någons stavning när du inte kan stava rätt själv.
sett, inte sätt.

Men ja, du har rätt i att det är stadiums egna märke, skulle bli mycket förvånad om en annan butik säljer Everest. Om dom inte har ett samarbete med Stadium.

Senast ändrad:
Everest skidglasögon
Stämmer att everest är stadiums eget märke.. ganska säker på att det inte går att byta linsen då stadium inte har några extralinser till sina everestgoggles. De bör ses som slit och släng goggles, ett billigt alternativ. Satsa som Andra sagt på ett par finare brillor (typ smith, dragon, anon, scott osv) om du vill kunna byta lins och spara de andra till om du skall åka in i ett träd eller ngt. Du har öppet köp i 14 dagar även om det är en rea-vara, gå tillbaka och byt upp dig lite.

Everest skidglasögon
Kan bekräfta till 100% att det inte går att köpa nya glas till dem.
Är det något fel på dem - reklamera!
Är du inte nöjd med glaset - blir du tvungen att köpa något helt annat.

Vill du kunna byta glas på brillorna får du köpa av annat fabrikat, ofta mkt dyrare grejjer. (Varierar väl oftast mellan 500-1800kr per par)

Smith och Extrem har särskilda system för att supersnabbt byta glas i brillorna, och jag tror att extraglas medföljer. Kanske värt att kolla upp...

Everest skidglasögon
Tack för hjälpen! :D Behöver inte byta ut glasen, hade bara velat ha en annan färg eller vad man ska säga.. Glaset ser så matt och tråkigt ut ;) Men för 250kr så gör det absolut ingenting :D

Everest skidglasögon
double-G sa:

kul att du kommenterar hans stavning när du själv skriver 'sett' --> 'sätt'.
edit: haha, tydligen var jag inte ensam om denna iakttagelse.
borde börja läsa igenom trådar innan jag skriver *makes not to self*

Senast ändrad:
Everest skidglasögon

En liten bild :>

Inte alls fula eller så, hade bara velat ha sånt där \"spegelglas\", töntig som man är ;) Och jag hittade dessutom en skyddsplast på insidan av brillorna... Kan vara därför dom såg så matta ut! Tur att man är smart ibland..

Tack för hjälpen i alla fall! :)

Everest skidglasögon
Vadå snacka med mig? Även om min högsta önskan är ett par Everestgoggles kommer jag aldrig ha råd att köpa ett par sådana :(

Everest skidglasögon
Kul grej, killen som stod i kassan på Stadium gav ett lite halvroligt svar..

Jag- Vet du om det finns att köpa andra glas till brillorna?
Han- Mjaa, du får nog kolla deras hemsida tror jag..

Nu när jag vet att det är Stadiums egna märke så blev det lite lustigt :)

Och ja, det blir nog att köpa ett par andra glajjor lite senare.

Everest skidglasögon
Freeridefredde sa:
double-G sa:

Det är inte coolt att klaga på någons stavning när du inte kan stava rätt själv.
sett, inte sätt.

Men ja, du har rätt i att det är stadiums egna märke, skulle bli mycket förvånad om en annan butik säljer Everest. Om dom inte har ett sammarbete med Stadium.
Och i den här tråden kastas det massor med stenar i glashus :) Det stavas samarbete, inte sammarbete.

Everest skidglasögon
Gudrunnator sa:
Freeridefredde sa:
double-G sa:

sett, inte sätt.

Men ja, du har rätt i att det är stadiums egna märke, skulle bli mycket förvånad om en annan butik säljer Everest. Om dom inte har ett sammarbete med Stadium.
Och i den här tråden kastas det massor med stenar i glashus :) Det stavas samarbete, inte sammarbete.
-

Senast ändrad:
Everest skidglasögon
Tillbaka
Topp