Ewil Twin, Goliath, Ride kink?

Superpark

Aktiv medlem
Ewil Twin, Goliath, Ride kink?
Tja


har kollat runt lite på olika brädor, var länge inne på Ewil twin men har nu börjat bli nyfiken på goliath (samma märke..) Har dock fortfarande inte testat någon. Men har verkligen hört massa bra om dem båda...

har även spanat lite på Ride kink, dominant och även Rome Slash


som ni förstår är det en ren freestyle bråda jag är ute efter, mjuk skojig och med redigt flex.. inte längre än max 158.. dock behöver jag lite bredare pga stora fötter så min 252-254 i midjan..


någon som testat de olika brädorna och kan ge en liten resumé om vad som skiljer dem åt?

gärna de olika märken imellan men helst vad som skiljer goliath från Etwinwen..

även tips på var man kan testa dem eller t.o.m kanske hyra någon av dem,

må gott!


ps. VEM SÄLJER BATALEON I STHLM?? ds....
 
Ewil Twin, Goliath, Ride kink?
Kolla in Lib-Tech Youth in Asia. Den finns på Junkyard och borde snart börja reas ut. Mycket bra park/jib-bräda med extra tjockt belag och extra tjocka stålkanter för att tåla hårda tag. Den har även något som kallas "roll-bottom" som innebär att belaget är lite konvext oxh därmed inte hakar upp sig på rails och liknande.
 
Ewil Twin, Goliath, Ride kink?
Tack Doughi!

ska absolut kolla på den också, hur är bananskate´n annars? förutom förbannat ful ;-)


har dock för mig att Youth är skitsnygg eller?
 
Ewil Twin, Goliath, Ride kink?
CustomX sa:
hur är bananskate´n annars? förutom förbannat ful ;-)
Efterfrågan har varit galet stor och jag hade nog kunnat sälja 5 gånger fler än jag beställde hem. Lib-Tech har fortsatt att tillverka nya Skate-Bananas under hela hösten på grund av att alla vill ha en. Ful vet jag inte om den är...

Jag har själv inte kunnat testa någon eftersom jag var "tvungen" att sälja alla jag fick hem. Nästa år kommer i princip alla modeller både från Gnu och Lib-Tech som bananer och jag tror att det kommer att bli en grym framgång. Kombinationen mellan Banana-Tech som gör brädan väldigt lättåkt och Magne-Traction som ger ett grymt kantgrepp
är oslagbar och ger otroligt roliga, lättåkta brädor som ändå har ett väldigt bra skär.
 
Ewil Twin, Goliath, Ride kink?
Apropå Skate-Bananas. Kolla in på E-Bay och se hur många bud det ligger på de flesta Skate-Bananas. Helt galet!! De blåa som är limited editions kostar mycket mer på E-Bay än vad de gjorde nya i butik. Jag såg en blå 156:a gå för typ 750 USD häromdagen.
 
Ewil Twin, Goliath, Ride kink?
Ja det verkar verkligen vara en stor grej just nu, kom precis hem från whistler, där kryllade det av bananer i backen :-)


Vilka butiker säljer libtech i sthlm? var kan jag få provåka en?


må gott!
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp