extern kameralins?

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 57798
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 57798

Guest
extern kameralins?
Jag har kollat runt och hittar inga externa kameralinser som kan kopplas till video-in på kameran. Nån som vill tipsa om nånstans man kan få tag på dom?

Om ni har testat/har lins va tycker du om den moddelen?

PS. Detta är en lins som kan sättas på hjälm m.m.

Senast redigerad av en moderator:
extern kameralins?
ja köpte en från iceman.se, det är samma som ovan nämnda. den funkar riktigt bra tycker jag, upplösningen blir helt ok, inte super men funkar. har inte använt den för skidåkning än men på longboarden har jag satt den lite överallt och man får ju lite coolare vinklar. det enda minus med denna är att det är så sjukt mycket sladdar. om jag skulle köpa idag, så skulle jag försöka hitta en som drivs av kamerans batteri, denna drivs av ett eget batteripack på 8 st aa-batterin. hellre köpa ett större batteri till kameran.
tänk på att köpa en längre kabel till kameran för det man får med räcker inte till mycket. dom säljer den också på iceman.se.

extern kameralins?
Det är lite olika bud om vilken vidvinkel man behöver. På http://www.rfconcepts.co.uk/helmet_cameras.htm
kan man själv välja vilken vinkel man vill ha. Vad jag förstått så är vidare bättre men ger sämre skärpa. I olika trådar rekommenderas olika. Har någon mer erfarenhet så mottages detta tacksamt.

Dessutom tar jag gärna emot tips på billiga dv-kameror med AV-in. Jag är nöjd med min nuvarande kamera bortsett från att denna kontakt saknas och behöver alltså en till men då gärna ganska billig eftersom jag ändå nästan bara ska filma headcam med den.

Tillbaka
Topp