Extrem AK4

• Trådstartare Trådstartare MartinThorstensson
  • Start datum Start datum
M

MartinThorstensson

Guest
Extrem AK4
Till er som kan det här med telisar:

jag har också funderat på att köpa nya telisar.
vad tror ni om Extrem AK4 som telis skida? det skulle ju va kul med en twintip... den är ju 182 cm lång, kan jag ha den om jag själv är 180 cm lång?
och sist, är det de hederliga chili som gäller även i år, eller ska man ha något annat, typ linken..?

det skulle va bra om någn kunde svara, börjar ju bli sugen nu!

MVH
Martin

Extrem AK4
Ciao! Det är givet med Rottefellas nya Cobra bindning. Den verkar vara klart grym. Den kostar ca 1600 inkl. plattor!

Jag har själv planer på att införskaffa mig AK4, jag tycker dock att de är lite långa!
Är själv sugen på twintip, men ska vänta till ajg komme rner till Östterrike för att där införskaffa mig ett par härligheter!

/Erik

Extrem AK4
Jag tycker Extrem borde tänka om. Enligt egen utsago vill de göra krispiga skidor och gör till och med reklam för att de inte kar någon metall i sina lagg. Rent allmänt gillar jag inte lagg där en stor del av den struktrella styvheten baseras på ett glaslaminat.

Dessutom är den där Stealth-capen rena löjet. Jag har inte tetat just AK-4, men alla andra Extremlagg jag provat har bara kännts skakiga, fladdrig och allmänt döda. Någonstanns mellan dödsryckningar och likstelhet, kanska man kan säga.

Det är synd och skam, nu när vi faktiskt har en Svensk skidtillverkare. Jag skulle kunna tänka mig att designa en HitMe-promodel om de skulle klara att bygga en torsionsboxskida, med riktiga sidokanter, mm. Om de nu insisterar på att undvika metallen har jag en ide på att laminera in en slags PEEK-kolfiber-platta istället. Nu byggs till och med en och annan störtloppsskida utan metall, så jag skall inte var omöjlig.

HitMe

Extrem AK4
Jag har själv bara testat en Extrem skida och det var Freedom, när den kom 96 och den gillade jag inte alls. Det är möjligt att deras nya modeller är bättre. Men det är kanske som HitMe säger att deras konstruktioner inte är de bästa.

Hasse

Extrem AK4
Tycker att Extrem har lyckats mycket bra med AK4. Har inte kört den som telis, men det är en allsidig, rolig skida för svenska förhållanden. Tycker dock inte att den är så dj-la snygg som vissa blaskor skriver. Årets Freek känns mycket bättre än förra årets(testade dock bara förserielagg av den gamla) Annars kan jag bara hålla med Hasse och HitMe angående känslan i gamla Freedom. Speciellt dom tidiga kändes ganska rappliga.

Tillbaka
Topp