Extrem-brädor och Glissade Shortbus

Elias_e_r

Ny medlem
Jag provkörde Extrem Device förra våren, kostar 4500:- på extrem.se så jag har kollat runt efter alternativ. Jag väger ~70kg är 173cm lång, åker mest i pist ibland off-pist och lite hopp ibland.

Provade Extrem Justice också men tyckte Device var roligare, snabb med bra respons! Efter att läst runt på forumet så blev Glissade Shortbus LE intressant, ungefär en tusing billigare också.

Någon som kan komma med fler förslag på snabba allround-brädor som helst inte kostar mer än 3-4000?

Glissade Shortbus LE är ett utmärkt val, men jag är väldigt nyfiken på hur du ska få tag på en sådan, den är slut hos Glissade, och särskilt nyfiken hur du ska få tag på den för en tusenlapp mindre än 4500:-. Den kostar 519 USD om du skulle köpa den från Glissades egen websida vilket ju redan där är nästan 3400:-. Sen tillkommer frakt, förmodligen minst 80 USD, typ 500:-, och sen ska du betala tull och moms på 3400+500=3900:- vilket är en dryg tusenlapp och så hamnar du vips på nästan 5000:- vilket i och för sig inte är så farligt för den brädan.

Du kanske är i USA och kan få tag på en där? I så fall är det bara att gratulera.

Näe i USA är jag inte, 3400:- är ungefär en tusenlapp billigare än 4500:- frakt tillkommer på båda så en Glissade borde landa på 4000:- med tull (3900*1,03).

http://www.permafrost.se/ ska tydligen distribuera Glissade.

Hur är t ex. Salomon Ace att åka på? Den verkar vara mycket bräda för pengarna iaf!

Någon som har koll på K2 Podium?

Jag letar efter en bräda som är ~159cm lång, behöver inte vara så bred ~245cm svängradie på ~9 meter och ganska styv så man kan pressa lite i svängarna!

Har någon prövat Allians brädor? Verkar tuffa, kanske lite tunt utbud i sverige kanske men ändå...

elias, du ska multiplicera med 1.3 för att få ett ungefärligt tull+momsvärde, så slutsumman bli 5070kr...
lever allian fortfarande?

Elias_e_r sa:
Har någon prövat Allians brädor? Verkar tuffa, kanske lite tunt utbud i sverige kanske men ändå...
Jag åker på en allian Peter Ström och jag måste säga att jag är extremt nöjd med brädan.
Funkar bra överallt, till och med i pudret.

Peter Ström verkar vara en trevligt bräda, om man ställer sig lite längre bak så lär den ju funka i puder bra, kan tillägga att jag står +17° fram +5° bak normalt sett, funkar bra i pisten :P

Snödjup

Tillbaka
Topp